Gå til innhold

Ukas trening


Lillemus

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AneM1365380603

    9

  • Lillemus

    8

  • Babette

    6

  • ....AV

    3

Gjest Ingemanns kjære

Lørdag: 1.5 timer kombinert styrke og kondis trening.

Søndag: Som lørdag.

Mandag: Som lørdag.

Tirsdag: 30 min sykling på 150 sit ups.

Onsdag: 1 times gåtur.

Torsdag: 1.5 times styrke og kondisjonstrening.

Fredag: 1 times Corebar trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1200730946' post='3782319]

*dåne* Eller rettere sagt; jeg hadde vært besvimelsen nær ;o) Skikkelig imponerende.

Beina mine var skikkelig ømme, men det var verst den første gangen jeg tråkket så mye. Jeg tror jeg hadde verk en uke etterpå. Jeg konkurrerte med en venninne da, og hun lå hakk i hæl hele tiden. Så fant plutselig mannen hennes ut at han skulle ha et nummer midt i konkurransen, og da tråkket jeg i fra. Da jeg begynte å nærme meg 60 tusen tenkte jeg at det må jeg klare. Det var så vidt beina klarte det, for det var sp vondt. Jeg fikk 63 steg over 60 tusen, og det var kun nødvendige steg for å komme seg i seng ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Har du en 9-åring som går 15 km på ski?! Jeg tror jeg må stramme opp mine to...

Det var fantastisk skiføre den dagen og 7-åringen var syk, så vi så vårt snitt til å få en skikkelig tur. Det var faktisk 9-åringen som bestemte ruten, han ble sliten på slutten, men det er jo lov!

Jeg tror han syntes det var hyggelig å få en tur alene med oss voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beina mine var skikkelig ømme, men det var verst den første gangen jeg tråkket så mye. Jeg tror jeg hadde verk en uke etterpå. Jeg konkurrerte med en venninne da, og hun lå hakk i hæl hele tiden. Så fant plutselig mannen hennes ut at han skulle ha et nummer midt i konkurransen, og da tråkket jeg i fra. Da jeg begynte å nærme meg 60 tusen tenkte jeg at det må jeg klare. Det var så vidt beina klarte det, for det var sp vondt. Jeg fikk 63 steg over 60 tusen, og det var kun nødvendige steg for å komme seg i seng ;)

*haha* Du spurta avgårde, og hun andre ble liggende igjen ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne var kul. Skal henge meg på her neste uke:-) (Så da må jeg jammen stå på denne uka selv om den er fullpakka med andre ting.)

Heng deg på du! Jo flere - jo bedre! :o)

Og så blir det liksom litt pinlig å si at alt jeg trente sist uke var et kvarters spasertur på mandag liksom... ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heng deg på du! Jo flere - jo bedre! :o)

Og så blir det liksom litt pinlig å si at alt jeg trente sist uke var et kvarters spasertur på mandag liksom... ;o)

Jepp. DET er pinlig. Men har heldigvis mer å skryte av allerede:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sent, men godt hr. konsul:

Lørdag: Ca. 6 km rolig løpetur på flat grusvei, som ble avsluttet med en kjempebratt bakke opp og ned.

Søndag: 5 km løpetur, lettkupert.

Tirsdag: 5 km løpetur, også lettkupert, men en annen løype.

Onsdag: Som tirsdag.

Ellers leste jeg i et blad om en kjapp måte å trene intervall på som angivelig skulle gi resultater både på form og vekt:

Start med oppvarming, rask gange eller lett jogg et par minutter. Deretter 20 sekunder i toppfart, så 10 sekunder rolig gange. Dette gjentas 8 ganger. (altså fra 20 sek. toppfart).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sent, men godt hr. konsul:

Lørdag: Ca. 6 km rolig løpetur på flat grusvei, som ble avsluttet med en kjempebratt bakke opp og ned.

Søndag: 5 km løpetur, lettkupert.

Tirsdag: 5 km løpetur, også lettkupert, men en annen løype.

Onsdag: Som tirsdag.

Ellers leste jeg i et blad om en kjapp måte å trene intervall på som angivelig skulle gi resultater både på form og vekt:

Start med oppvarming, rask gange eller lett jogg et par minutter. Deretter 20 sekunder i toppfart, så 10 sekunder rolig gange. Dette gjentas 8 ganger. (altså fra 20 sek. toppfart).

Hmmm... Altså 20 sek full spurt? Må prøves en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Altså 20 sek full spurt? Må prøves en gang.

Ja. Tenk på at du skal sette verdensrekord på 100 meter og gi bånn gass. Dette er en veldig tøff måte å trene intervall på, da 10 sekunders rolig gange er veldig lite. Mange rekker ikke å få igjen pusten på så kort tid. Men jeg vil tro det er effektivt. Og midt i blinken for de som "egentlig ikke har tid til trene": 4-5 minutter tre ganger i uka kan vel alle sette av.

Men noen mister evnen til å spurte med årene, så det er nok ikke alle som klarer å få opp farten tilstrekkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sent, men godt hr. konsul:

Lørdag: Ca. 6 km rolig løpetur på flat grusvei, som ble avsluttet med en kjempebratt bakke opp og ned.

Søndag: 5 km løpetur, lettkupert.

Tirsdag: 5 km løpetur, også lettkupert, men en annen løype.

Onsdag: Som tirsdag.

Ellers leste jeg i et blad om en kjapp måte å trene intervall på som angivelig skulle gi resultater både på form og vekt:

Start med oppvarming, rask gange eller lett jogg et par minutter. Deretter 20 sekunder i toppfart, så 10 sekunder rolig gange. Dette gjentas 8 ganger. (altså fra 20 sek. toppfart).

Sånn intervall-greier hender det jeg tar når jeg jogger i lysløypa - løper full fart frem til neste lysstolpe, deretter gange/lett jogg, osv. Utrolig slitsomt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn intervall-greier hender det jeg tar når jeg jogger i lysløypa - løper full fart frem til neste lysstolpe, deretter gange/lett jogg, osv. Utrolig slitsomt!!

Slitsomt, men effektivt! I den grad det finnes snarveier til god form, er jeg overbevist om at hard intervalltrening er cluet. Kondisjon kan bl.a. defineres som evnen til å få ned pulsen igjen på kort tid, og slik sett har jeg stor tro på et slikt intervallopplegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slitsomt, men effektivt! I den grad det finnes snarveier til god form, er jeg overbevist om at hard intervalltrening er cluet. Kondisjon kan bl.a. defineres som evnen til å få ned pulsen igjen på kort tid, og slik sett har jeg stor tro på et slikt intervallopplegg.

Uten tvil effektivt! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt elendig for min del---

Tok 50 sit-ups en kveld, men det ble med den kvelden.

Rant slalåm 3 dager på rad i helga, men det hører vel med til nest rapportering. Kommer litt sterkere tilbake da.

Blir ikke noe jogging når det enten er glatt ute, eller søkk blaut, og jeg ikke kan løpe på asfalt :-(

Og jeg er litt lei av Friskis....

Og trimsykkelen frister ikke :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt elendig for min del---

Tok 50 sit-ups en kveld, men det ble med den kvelden.

Rant slalåm 3 dager på rad i helga, men det hører vel med til nest rapportering. Kommer litt sterkere tilbake da.

Blir ikke noe jogging når det enten er glatt ute, eller søkk blaut, og jeg ikke kan løpe på asfalt :-(

Og jeg er litt lei av Friskis....

Og trimsykkelen frister ikke :-(

Dette var litt av en nøtt. Men det må da finnes en mulighet. Vet du om en bane, fotball eller friidrett, som ikke er så isete som veiene, og som ikke er i bruk nå om vinteren?

Eller kjenner du noen som har tredmølle hjemme, så du slipper å gå i de masete studioene? Hvilket jeg har full forståelse for at du ikke har lyst til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var litt av en nøtt. Men det må da finnes en mulighet. Vet du om en bane, fotball eller friidrett, som ikke er så isete som veiene, og som ikke er i bruk nå om vinteren?

Eller kjenner du noen som har tredmølle hjemme, så du slipper å gå i de masete studioene? Hvilket jeg har full forståelse for at du ikke har lyst til.

Ja, vi har jo forsåvidt en idrettspark noen km fra oss, men tenkte du å løpe rundt og rundt på den banen? Det ser vel ltt teit ut...?

jeg burde i alle fall få sprket meg sjøl ut døra og GÅTT noen turer + tatt styrketrening hjemme. Gir du meg en tupp i baken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har jo forsåvidt en idrettspark noen km fra oss, men tenkte du å løpe rundt og rundt på den banen? Det ser vel ltt teit ut...?

jeg burde i alle fall få sprket meg sjøl ut døra og GÅTT noen turer + tatt styrketrening hjemme. Gir du meg en tupp i baken?

Bane er ypperlig til intervalltrening. Eller løpe rundt og rundt. Hvorvidt det ser teit ut, er det første du driter i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...