Gå til innhold

snakk om å ta hensyn


pekkaline

Anbefalte innlegg

Så om du hadde blitt så syk at du ikke kunne være på jobb om noen spiste f.eks. appelsiner der så hadde det vært helt greit for det at dine koelleger ikke gadd bry seg om det, men spiste alikevel? Selv om de visste at du ble syk av det?

Har faktisk gått å tenk på dette siden i går.. ;0)

Klart man skal ta hensyn, men det blir litt forskjell på et par appelsiner, og det å bytte ut garderobe..

Men jeg hadde nok tatt hensyn når alt kom til alt, men jeg hadde ikke kjøpt nytt tøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 261
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • trollemor;o)

    45

  • PieLill

    33

  • hidi, the scorpion

    28

  • tzatziki1365380058

    15

Milde himmel, hvorfor er det så dumt å ta hensyn til andre???? Har du virkelig SÅ mange stripete klær? Jeg har ikke et eneste plagg som er stripete, og om jeg hadde det så kunne jeg uten problem unngått å bruke det på jobb.

Sys det er hårreisende at det finnes mennesker som ikke syns det er ok å ta hensyn til andre.

Klart det er ok å ta hensyn til andre!

Hva om ikke vi har et ensfarget plagg, skal vi da gå ut å kjøpe ny garderobe? Det har ikke vi råd til hvertfall...

Eller burde dette menneske ta hensyn til de mange i barnehagen, å heller finne seg noe annet å gjøre?

Man skal ta hensyn til menneskers forskjellige behov, men ikke snu hele verden på hodet.

Slike ting burde man bli innformert om når man søker.

Kanskje barnehagen kunne innføre uniformer?

Vanskelig sak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det er ok å ta hensyn til andre!

Hva om ikke vi har et ensfarget plagg, skal vi da gå ut å kjøpe ny garderobe? Det har ikke vi råd til hvertfall...

Eller burde dette menneske ta hensyn til de mange i barnehagen, å heller finne seg noe annet å gjøre?

Man skal ta hensyn til menneskers forskjellige behov, men ikke snu hele verden på hodet.

Slike ting burde man bli innformert om når man søker.

Kanskje barnehagen kunne innføre uniformer?

Vanskelig sak...

Ærligtalt, mine barn har kanskje to stirpete gensere tilsammen. Ikke kom å si at dine bare har stripete eller prikkete klær!

Sorry, men du viser liten vilje i mine øyne.

Me, me, meeeeeee............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Ærligtalt, mine barn har kanskje to stirpete gensere tilsammen. Ikke kom å si at dine bare har stripete eller prikkete klær!

Sorry, men du viser liten vilje i mine øyne.

Me, me, meeeeeee............

Slik hensyn som du utviser mot henne, eller...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikk en tur på Fretex og rask med deg noen bukser og gensere. Det er fort gjort og koster får kroner.

Nå sto det vel også at barnehagen skiftet klær på barn som kom med feil mønstre. Så de har alt en b-plan for foreldre som glemmer seg eller gir f....

Om man ikke kan etterkomme så enkel anmodning som gir så stor helsegevinst for et menneske, har man en syltynn sak den dagen man ber om noe ekstra for seg selv og/eller sitt barn.

En barnehage som er villig til å ta et så stort kollektivt ansvar for en enkeltperson, gir meg stor tillit til at de vill gjøre noe tilsvarende for mitt barn den dagen det skulle gjelde. Selvsagt kan man da spa opp noen ekstra klesplagg.

mvh

Amen to that!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærligtalt, mine barn har kanskje to stirpete gensere tilsammen. Ikke kom å si at dine bare har stripete eller prikkete klær!

Sorry, men du viser liten vilje i mine øyne.

Me, me, meeeeeee............

Neida ,de har ikke bare klær med prikker eller striper, men svært lite som er ensfarget.

Om de er noen som er me,me,meee, så må det jo være den damen, som faktisk forlanger at en stor mengde mennesker skal kle seg etter hennes behov.

Så mye støy og farger som det er i en barnehage, har jeg ingen tro på at en stripete genser skal gjøre alt verre....

Som sagt, da burde barnehagen innført uniformer, og ikke kreve at foreldrene handler inn ensfarget tøy.

Prinsippsak synes jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

Neida ,de har ikke bare klær med prikker eller striper, men svært lite som er ensfarget.

Om de er noen som er me,me,meee, så må det jo være den damen, som faktisk forlanger at en stor mengde mennesker skal kle seg etter hennes behov.

Så mye støy og farger som det er i en barnehage, har jeg ingen tro på at en stripete genser skal gjøre alt verre....

Som sagt, da burde barnehagen innført uniformer, og ikke kreve at foreldrene handler inn ensfarget tøy.

Prinsippsak synes jeg...

Vedkommende burde aldri jobbet i barnehage!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida ,de har ikke bare klær med prikker eller striper, men svært lite som er ensfarget.

Om de er noen som er me,me,meee, så må det jo være den damen, som faktisk forlanger at en stor mengde mennesker skal kle seg etter hennes behov.

Så mye støy og farger som det er i en barnehage, har jeg ingen tro på at en stripete genser skal gjøre alt verre....

Som sagt, da burde barnehagen innført uniformer, og ikke kreve at foreldrene handler inn ensfarget tøy.

Prinsippsak synes jeg...

Men "den damen" er jo faktisk avhengig av at folk på arbeidsplassen hennes tar hensyn, uansett hvor hun jobber. Så til syvende og sist står valget mellom å ta hensyn med klær, eller sette et menneske utenfor arbeidslivet.

Det er ikke særlig vanskelig å unngå prikker og striper på barnehageklærne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedkommende burde aldri jobbet i barnehage!

Men uansett hvor vedkommende jobber hen, er hun avhengig av at folk rundt henne tar hensyn mht klærne. Er det verre å be om at barnehagebarn unngår prikker og striper enn at f.eks et regnskapsfirma unngår det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Selv kan jeg ikke klare å ligge i sengetøy som er stripete for da får jeg svimmelhetsanfall!

Det høres helt utrolig ut, men sant. Så hvorfor skulle det være så vanskelig å ta et ensfarget plagg til bruk i barnehagen når de fleste har klesskap som er ganske fulle og ikke bare inneholder striper og prikker.

Synes det er flott at arbeidsplassen legger til rette at også denne arbeidstakeren kan jobbe der. Det kan jo være at nettopp denne personen er verdens beste til å arbeide i barnehage!

''Selv kan jeg ikke klare å ligge i sengetøy som er stripete for da får jeg svimmelhetsanfall!''

Jeg bodde i en leilighet en gang der det ene rommet hadde en ekstremt prikkete tapet. Jeg ble kvalm hver gang jeg var der inne. Heldigvis var det et rom jeg var innom i kun korte stunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Men "den damen" er jo faktisk avhengig av at folk på arbeidsplassen hennes tar hensyn, uansett hvor hun jobber. Så til syvende og sist står valget mellom å ta hensyn med klær, eller sette et menneske utenfor arbeidslivet.

Det er ikke særlig vanskelig å unngå prikker og striper på barnehageklærne.

Det er altså greit at barn, som er fargeglade, skal utsettes for henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Men uansett hvor vedkommende jobber hen, er hun avhengig av at folk rundt henne tar hensyn mht klærne. Er det verre å be om at barnehagebarn unngår prikker og striper enn at f.eks et regnskapsfirma unngår det?

Ja, det synes jeg virkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men "den damen" er jo faktisk avhengig av at folk på arbeidsplassen hennes tar hensyn, uansett hvor hun jobber. Så til syvende og sist står valget mellom å ta hensyn med klær, eller sette et menneske utenfor arbeidslivet.

Det er ikke særlig vanskelig å unngå prikker og striper på barnehageklærne.

Nei, særlig vanskelig er det sikkert ikke.

Er jo bare å handle inn ensfarget tøy. Men ikke alle som har råd til det.

Jeg hadde ikke likt å få slike regler tredd over hodet,

Igjen, barnehagen får ordne med uniformer.

Da hadde det vært helt greit.

Ikke alle arb.plasser som passer for alle, thats life.

:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fnugget

Sikk en tur på Fretex og rask med deg noen bukser og gensere. Det er fort gjort og koster får kroner.

Nå sto det vel også at barnehagen skiftet klær på barn som kom med feil mønstre. Så de har alt en b-plan for foreldre som glemmer seg eller gir f....

Om man ikke kan etterkomme så enkel anmodning som gir så stor helsegevinst for et menneske, har man en syltynn sak den dagen man ber om noe ekstra for seg selv og/eller sitt barn.

En barnehage som er villig til å ta et så stort kollektivt ansvar for en enkeltperson, gir meg stor tillit til at de vill gjøre noe tilsvarende for mitt barn den dagen det skulle gjelde. Selvsagt kan man da spa opp noen ekstra klesplagg.

mvh

*Signerer den*

Selvsagt skulle det bare mangle at man viser hensyn til en persons helseproblemer. Enig i at dette kan også barna lære noe av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fnugget

Klart det er ok å ta hensyn til andre!

Hva om ikke vi har et ensfarget plagg, skal vi da gå ut å kjøpe ny garderobe? Det har ikke vi råd til hvertfall...

Eller burde dette menneske ta hensyn til de mange i barnehagen, å heller finne seg noe annet å gjøre?

Man skal ta hensyn til menneskers forskjellige behov, men ikke snu hele verden på hodet.

Slike ting burde man bli innformert om når man søker.

Kanskje barnehagen kunne innføre uniformer?

Vanskelig sak...

''Eller burde dette menneske ta hensyn til de mange i barnehagen, å heller finne seg noe annet å gjøre?''

Så du mener hun heller bør slutte i jobben? Tror du det er lett å finne seg en ny jobb og spesielt dersom en lider av migrene som kan være vanskelig å hanskes med i en jobbsituasjon?

Skal dette menneske miste jobben sin fordi du ikke har råd til å kjøpe noen få ensfargede plagg på feks Fretex? Det koster da vitterlig ikke mye for et par dresser og noen få inneklær som kan brukes opp igjen mange ganger - sett i forhold til at et menneske skal miste jobben sin og inntekt.

Hva er et par hundrelapper i klær opp mot at dette mennesket må slutte i jobben sin?

Tror det er viktig å ha litt perspektiv i dette også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fnugget

Neida ,de har ikke bare klær med prikker eller striper, men svært lite som er ensfarget.

Om de er noen som er me,me,meee, så må det jo være den damen, som faktisk forlanger at en stor mengde mennesker skal kle seg etter hennes behov.

Så mye støy og farger som det er i en barnehage, har jeg ingen tro på at en stripete genser skal gjøre alt verre....

Som sagt, da burde barnehagen innført uniformer, og ikke kreve at foreldrene handler inn ensfarget tøy.

Prinsippsak synes jeg...

''Om de er noen som er me,me,meee, så må det jo være den damen, som faktisk forlanger at en stor mengde mennesker skal kle seg etter hennes behov.''

Det du sier holder faktisk ikke mål. Rett og slett fordi det er snakk om helsa til vedkommende og for deg er det snakk om noen få kroner til plagg du kan kjøpe rimelig.

Hun må jo selvsagt ta hensyn til sin helse. Hva annet kan et menneske gjøre? Det er ikke å være egoistisk.

Men det er egoistisk å ikke engang ofre noen få hundrelapper slik at vedkommende får beholde jobben sin og inntekten hun antakeligvis sårt trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærligtalt, mine barn har kanskje to stirpete gensere tilsammen. Ikke kom å si at dine bare har stripete eller prikkete klær!

Sorry, men du viser liten vilje i mine øyne.

Me, me, meeeeeee............

Mine barn har ingen stripete klær.

Striper er offisielt TEIT!

;-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fnugget

Det er altså greit at barn, som er fargeglade, skal utsettes for henne?

Ja det er helt riktig. Fordi dette kan være nyttig lærdom for barna. De må lære at det å ha en god helse er ikke en selvfølge, det er noe man må opprettholde. De må også lære seg å ta hensyn og det å vise toleranse.

Så ja, det er helt riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

''Om de er noen som er me,me,meee, så må det jo være den damen, som faktisk forlanger at en stor mengde mennesker skal kle seg etter hennes behov.''

Det du sier holder faktisk ikke mål. Rett og slett fordi det er snakk om helsa til vedkommende og for deg er det snakk om noen få kroner til plagg du kan kjøpe rimelig.

Hun må jo selvsagt ta hensyn til sin helse. Hva annet kan et menneske gjøre? Det er ikke å være egoistisk.

Men det er egoistisk å ikke engang ofre noen få hundrelapper slik at vedkommende får beholde jobben sin og inntekten hun antakeligvis sårt trenger.

Du går automatisk utfra at _alle_ har penger til overs!? Ikke alle _har_ det.

Barn liker farger, streker, prikker og hva det måtte være, men de synes ensfarget er kjedelig... Likevel forsvarer du _henne_ fremfor alle barna?

Hallooo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...