Gå til innhold

snakk om å ta hensyn


pekkaline

Anbefalte innlegg

Klart det er ok å ta hensyn til andre!

Hva om ikke vi har et ensfarget plagg, skal vi da gå ut å kjøpe ny garderobe? Det har ikke vi råd til hvertfall...

Eller burde dette menneske ta hensyn til de mange i barnehagen, å heller finne seg noe annet å gjøre?

Man skal ta hensyn til menneskers forskjellige behov, men ikke snu hele verden på hodet.

Slike ting burde man bli innformert om når man søker.

Kanskje barnehagen kunne innføre uniformer?

Vanskelig sak...

Skal man bare ta hensyn når det ikke koster noe?

Og man trenger kanskje ikke bytte ut _hele_ garderoben fra innerst til ytterst. 2-3 gensre og bukser så har man en god start.

Småbarn har uansett byttet ut garderoben i løpet av et års tid.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 261
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • trollemor;o)

    45

  • PieLill

    33

  • hidi, the scorpion

    28

  • tzatziki1365380058

    15

Neida ,de har ikke bare klær med prikker eller striper, men svært lite som er ensfarget.

Om de er noen som er me,me,meee, så må det jo være den damen, som faktisk forlanger at en stor mengde mennesker skal kle seg etter hennes behov.

Så mye støy og farger som det er i en barnehage, har jeg ingen tro på at en stripete genser skal gjøre alt verre....

Som sagt, da burde barnehagen innført uniformer, og ikke kreve at foreldrene handler inn ensfarget tøy.

Prinsippsak synes jeg...

Nå kom vel dette kravet fra vedkommendes sjef og arbeidsgiver som åpenbart ikke ønsker å miste denne ansatte.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fnugget

Du går automatisk utfra at _alle_ har penger til overs!? Ikke alle _har_ det.

Barn liker farger, streker, prikker og hva det måtte være, men de synes ensfarget er kjedelig... Likevel forsvarer du _henne_ fremfor alle barna?

Hallooo!

''Barn liker farger, streker, prikker og hva det måtte være, men de synes ensfarget er kjedelig... Likevel forsvarer du _henne_ fremfor alle barna?''

Jeg mener at barn bare har godt av å lære at de ikke alltid får det som de vil og at de må vise hensyn.

Ja jeg mener at de aller fleste burde hatt råd til noen få ensfargede plagg. Det finnes mange loppemarked rundt omkring, Fretex og lignende butikker. Det er også etterhvert blitt veldig billig med barneklær på Hennes og Mauritz.

Så du mener at barna har så vondt av å ikke få gå med mønstre, og striper på barnehagen at denne personen bør slutte i jobben sin?

Hvilket signal sender det ut da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men uansett hvor vedkommende jobber hen, er hun avhengig av at folk rundt henne tar hensyn mht klærne. Er det verre å be om at barnehagebarn unngår prikker og striper enn at f.eks et regnskapsfirma unngår det?

Se for deg de tårevåte barneansiktene: "Men mamma jeg _vil_ ha den prikkete genseren på!"

Brister ikke hjerte ved noe så ubarmhjertig!

;-)

Jeg tror faktisk at enklte voksne kan ha større problemer med å takle slikt enn barn.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikk en tur på Fretex og rask med deg noen bukser og gensere. Det er fort gjort og koster får kroner.

Nå sto det vel også at barnehagen skiftet klær på barn som kom med feil mønstre. Så de har alt en b-plan for foreldre som glemmer seg eller gir f....

Om man ikke kan etterkomme så enkel anmodning som gir så stor helsegevinst for et menneske, har man en syltynn sak den dagen man ber om noe ekstra for seg selv og/eller sitt barn.

En barnehage som er villig til å ta et så stort kollektivt ansvar for en enkeltperson, gir meg stor tillit til at de vill gjøre noe tilsvarende for mitt barn den dagen det skulle gjelde. Selvsagt kan man da spa opp noen ekstra klesplagg.

mvh

Nemlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

''Barn liker farger, streker, prikker og hva det måtte være, men de synes ensfarget er kjedelig... Likevel forsvarer du _henne_ fremfor alle barna?''

Jeg mener at barn bare har godt av å lære at de ikke alltid får det som de vil og at de må vise hensyn.

Ja jeg mener at de aller fleste burde hatt råd til noen få ensfargede plagg. Det finnes mange loppemarked rundt omkring, Fretex og lignende butikker. Det er også etterhvert blitt veldig billig med barneklær på Hennes og Mauritz.

Så du mener at barna har så vondt av å ikke få gå med mønstre, og striper på barnehagen at denne personen bør slutte i jobben sin?

Hvilket signal sender det ut da?

At ikke alle passer til den jobb de har valgt!

Det er en ekstrem form for sosialisme du her beskriver, og i mine øyne er det lite gagnelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neida ,de har ikke bare klær med prikker eller striper, men svært lite som er ensfarget.

Om de er noen som er me,me,meee, så må det jo være den damen, som faktisk forlanger at en stor mengde mennesker skal kle seg etter hennes behov.

Så mye støy og farger som det er i en barnehage, har jeg ingen tro på at en stripete genser skal gjøre alt verre....

Som sagt, da burde barnehagen innført uniformer, og ikke kreve at foreldrene handler inn ensfarget tøy.

Prinsippsak synes jeg...

Prinsippsak ja.... Du sa det selv. Smålig kaller jeg det.

Så lenge dette kan hjelpe denne personen til å være på arbeidsplassen så er det rett og rimelig å gjøre det en kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn har ingen stripete klær.

Striper er offisielt TEIT!

;-)

mvh

Er hjertens enig;o) Striper kan gå an, men prikker? Nei der går grensen:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man bare ta hensyn når det ikke koster noe?

Og man trenger kanskje ikke bytte ut _hele_ garderoben fra innerst til ytterst. 2-3 gensre og bukser så har man en god start.

Småbarn har uansett byttet ut garderoben i løpet av et års tid.

mvh

Nei, man skal alltid ta hensyn.

Men setter det litt på spissen her da.

Synes denne saken er veldig vanskelig, men likevel å kreve for mye av foreldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik hensyn som du utviser mot henne, eller...?

Vet du, når noen er så lite imøtekommende og hennsynsfulle, ja da må det være lov å si fra. Hva betyr det vel om duikke får brukt den stripete kjolen til lille Hildur i barnehagen?? Sånn helt ærlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk gått å tenk på dette siden i går.. ;0)

Klart man skal ta hensyn, men det blir litt forskjell på et par appelsiner, og det å bytte ut garderobe..

Men jeg hadde nok tatt hensyn når alt kom til alt, men jeg hadde ikke kjøpt nytt tøy.

Blir litt hissig jeg nå.... Man trenger da ikke BYTTE GARDEROBE pga dette. Vær nå litt ærlig med oss, hvor mange stripete og prikkete klær har barna dine, og hvor mange ensfargede har de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kom vel dette kravet fra vedkommendes sjef og arbeidsgiver som åpenbart ikke ønsker å miste denne ansatte.

mvh

Samme hvem som stiller kravet, jeg hadde ikke likt å få slike regler tredd over hodet.

Det hadde vært noe annet om man visste det når man søkte.

Denne ansatte er sikkert flink, men muligens på feil plass?

Ikke vet jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fnugget

At ikke alle passer til den jobb de har valgt!

Det er en ekstrem form for sosialisme du her beskriver, og i mine øyne er det lite gagnelig...

''At ikke alle passer til den jobb de har valgt!''

Det er ikke så sort-hvitt som du beskriver det. Det er ikke sånn at et menneske enten passer i en jobb eller ikke passer i en jobb i det hele tatt. Men i og med at denne personen jobber i den barnehagen og ledelsen ikke vil miste henne så beviser det at hun gjør en god jobb og passer inn i miljøet.

''Det er en ekstrem form for sosialisme du her beskriver, og i mine øyne er det lite gagnelig...''

Tja, du kan se det på den måten: Dersom hun må slutte i jobben og får problemer med å finne en ny, så kanskje hun havner på trygd til slutt og blir en utgiftspost for staten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fnugget

Samme hvem som stiller kravet, jeg hadde ikke likt å få slike regler tredd over hodet.

Det hadde vært noe annet om man visste det når man søkte.

Denne ansatte er sikkert flink, men muligens på feil plass?

Ikke vet jeg.

Eller kansje du heller skulle bytte barnehage? Siden du ikke liker måten dere blir behandlet på der du har barnet ditt nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida ,de har ikke bare klær med prikker eller striper, men svært lite som er ensfarget.

Om de er noen som er me,me,meee, så må det jo være den damen, som faktisk forlanger at en stor mengde mennesker skal kle seg etter hennes behov.

Så mye støy og farger som det er i en barnehage, har jeg ingen tro på at en stripete genser skal gjøre alt verre....

Som sagt, da burde barnehagen innført uniformer, og ikke kreve at foreldrene handler inn ensfarget tøy.

Prinsippsak synes jeg...

Alle arbeidgivere er vel pålagt å prøve å tilrettelegge arbeidsforholdene for sinde arbeidere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du går automatisk utfra at _alle_ har penger til overs!? Ikke alle _har_ det.

Barn liker farger, streker, prikker og hva det måtte være, men de synes ensfarget er kjedelig... Likevel forsvarer du _henne_ fremfor alle barna?

Hallooo!

Ærlig talt... jeg blir målløs av alt dette 3 års trasset enkelte viser i denne saken.

Barna har vel inderlig godt av å lære seg å ta hensyn til andre de også?? Hvis ikke kan de jo ende opp som store egoister som bare tenker på seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt hissig jeg nå.... Man trenger da ikke BYTTE GARDEROBE pga dette. Vær nå litt ærlig med oss, hvor mange stripete og prikkete klær har barna dine, og hvor mange ensfargede har de?

Er det noe å hisse seg opp over da? At vi har litt ulikt syn på denne saken?

Jeg mener også at man skal ta hensyn, men setter det litt på spissen også.

Ikke at du har noe med det, men snuppen har ensfarga skjorter, og tre olabukser.Resten er det mønster på.Ikke nødvendigvis prikker eller striper.

Snuppa har ensfarga bodyer, og tre-fire kjoler.Resten er det mønster på, eller trykk.

Tror du jeg sitter å juger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Vet du, når noen er så lite imøtekommende og hennsynsfulle, ja da må det være lov å si fra. Hva betyr det vel om duikke får brukt den stripete kjolen til lille Hildur i barnehagen?? Sånn helt ærlig?

Dere tar utgangspunkt i èn person, jeg tar utgangspunkt i alle barna og foreldre....

Hva med fargerike malerier, hva med farger i det hele tatt i denne barnehagen? Dere er ellers så inderlig beskyttende overfor deres barn, men nå glemmer dere dem helt, i denne heroiske prosessen i å beskyttet et menneske!

Nei, det er hun ikke verd. La barna få leke og utforske seg med farger og mønstre!

Dere voksne har mange andre kjepphester å ri....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller kansje du heller skulle bytte barnehage? Siden du ikke liker måten dere blir behandlet på der du har barnet ditt nå?

???

Jeg passer mine barn selv, så det ligger ikke der.

Rart du tror det, bare fordi jeg reagerer på denne regelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe å hisse seg opp over da? At vi har litt ulikt syn på denne saken?

Jeg mener også at man skal ta hensyn, men setter det litt på spissen også.

Ikke at du har noe med det, men snuppen har ensfarga skjorter, og tre olabukser.Resten er det mønster på.Ikke nødvendigvis prikker eller striper.

Snuppa har ensfarga bodyer, og tre-fire kjoler.Resten er det mønster på, eller trykk.

Tror du jeg sitter å juger?

Nei, men jeg blir vanvittig irritert over mennesker som ikke kan "nedlate" seg å prøve å gjøre noe for andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...