Gå til innhold

Røykeslutt og disse nye pillene


Solsikke

Anbefalte innlegg

Leste om disse pillene i dagens avis. Noen av dere som har prøvd dem? Vet dere om det er bivirkninger med dem? Skal ringe legen i morgen jeg for å få resept på dem.

Tenk på alle pengene jeg sparer. Kanskje jeg skulle legge dem av til ett Oslotreff*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så vidt jeg så på nyhetene så funker bare disse pillene om du VIRKELIG vil slutte og røyke...

MEN... dersom du VIRKELIG vil slutte og røyke, så trenger man vel ikke noen piller i utgangspunktet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er riktig det jeg har hørt så koster det 1300 kroner for en kur. Da tar det nok litt tid før du har spart noe på å slutte :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er riktig det jeg har hørt så koster det 1300 kroner for en kur. Da tar det nok litt tid før du har spart noe på å slutte :-)

I innlegget i avisen sto det at det kostet 800 kroner for 60 tabeletter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg så på nyhetene så funker bare disse pillene om du VIRKELIG vil slutte og røyke...

MEN... dersom du VIRKELIG vil slutte og røyke, så trenger man vel ikke noen piller i utgangspunktet....

Jeg klarer forresten ikke å bli avhengig av røyk jeg, uansett hvor mye jeg prøver..

Har festrøyka nå siden jeg var 18 (store mengder mer eller mindre hver helg siden da), og de siste 3 åra har jeg også røyka litt på kvelden, sammen med andre, og når jeg har pause på skolen, eller jobber... Kjederøyker mye når jeg jobber...

Men avhengigheten kommer ikke, gjør det bare fordi det er godt!

Men jeg er kanskje heldig jeg :)

Fadern hadde det på samme måte, så det er kanskje arvelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I innlegget i avisen sto det at det kostet 800 kroner for 60 tabeletter.

Om en skal ta en tablett om dagen så høres jo det bedre ut ja :-)

Kuren er jo på syv uker sto det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en skal ta en tablett om dagen så høres jo det bedre ut ja :-)

Kuren er jo på syv uker sto det.

Det funker garantert ikke.. Røykning dreier seg da om mer enn nikotinsuget?

Følelsen av å tenne en ny røyk, det å holde den i hånda, det første trekket, det sosiale osv osv osv....

Dette kan aldri noen piller kurere.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke at disse pillene er noen vidunderkur, vil du slutte så klarer du det uten.

Det du trenger for å slutte å røyke, er at du er veldig motivert for det, pluss en god dose med standhaftighet.

Når folk sa til meg at;

" ja, det varer vel en uke før du begynner igjen".

Da ble jeg så "forbannet", at jeg tenkte dem skulle få se hvor sta og standhaftig jeg kan være. Tilslutt gikk det litt sport i å stå imot når de andre bydde meg røyk.

Skal du slutte, må du klare å se det positive i å være røykfri, klare å skjønne at et godt måltid er et godt måltid ,selv om du ikke røyker, og at et glass vin/øl er like godt også.

Du må også bare godta at du legger litt på deg når du slutter, men at det vil stabilisere seg etter hvert.

Dette høres ut som en moralpreken, men jeg taler av erfaring og vet at det går an.

Jeg røykte 20 om dagen på slutten, og har overhodete ikke hatt problemer med å kutte ut.

Men jeg har hatt med med Nikotinell tyggis på fester - bare sånn for å være på den sikre siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke at disse pillene er noen vidunderkur, vil du slutte så klarer du det uten.

Det du trenger for å slutte å røyke, er at du er veldig motivert for det, pluss en god dose med standhaftighet.

Når folk sa til meg at;

" ja, det varer vel en uke før du begynner igjen".

Da ble jeg så "forbannet", at jeg tenkte dem skulle få se hvor sta og standhaftig jeg kan være. Tilslutt gikk det litt sport i å stå imot når de andre bydde meg røyk.

Skal du slutte, må du klare å se det positive i å være røykfri, klare å skjønne at et godt måltid er et godt måltid ,selv om du ikke røyker, og at et glass vin/øl er like godt også.

Du må også bare godta at du legger litt på deg når du slutter, men at det vil stabilisere seg etter hvert.

Dette høres ut som en moralpreken, men jeg taler av erfaring og vet at det går an.

Jeg røykte 20 om dagen på slutten, og har overhodete ikke hatt problemer med å kutte ut.

Men jeg har hatt med med Nikotinell tyggis på fester - bare sånn for å være på den sikre siden.

Klart en må være motivert, men på den annen side skader det ikke med litt hjelp.

Det blir som med kromtabletter for å dempe søtsuget når en slanker seg.

Det er jo ingen grunn til at det skal være vanskeligst mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene om tanken på å prøve disse pillene:-) Samtlige leger på jobben synes dette virker som et meget seriøst produkt. Selvfølgelig er det ingen vidunderpille, det sier jo produsentene selv. Har forsøkt å slutte flere ganger, men uten særlig gode resultater. Denne gangen skal jeg klare det, med pillehjelp.

Lykke til du også:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart en må være motivert, men på den annen side skader det ikke med litt hjelp.

Det blir som med kromtabletter for å dempe søtsuget når en slanker seg.

Det er jo ingen grunn til at det skal være vanskeligst mulig.

Enig med deg i at det ikke skal være mest mulig vanskelig å slutte, men på den annen side hjelper ikke piller hvis en ikke er motivert.

Som sagt taler jeg av erfaring, og har prøvd flere ganger, halvhjertet.

Men når jeg bestemnte meg, så var jeg så jæ*** motivert at det gikk bedre enn hva jeg noen gang hadde trodd det skulle.

Min metode denne gangen var; Jeg opparbeidet meg motiasjon ved å trekke frem det negative ved røyking, og før jeg sluttet røykte jeg alle jeg hadde igjen på en gang.

Jeg hadde 11 eller 13 røyk igjen i pakken. De satte jeg med ned å røykte, en etter en, jeg brekte meg tilslutt av røyk.

Og hadde ikke klart en til om noen tvang meg.*s*.

Den kvalmende følelsen kan jeg ennå kjenne.............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg så på nyhetene så funker bare disse pillene om du VIRKELIG vil slutte og røyke...

MEN... dersom du VIRKELIG vil slutte og røyke, så trenger man vel ikke noen piller i utgangspunktet....

:-)) Ja, der sa du det, SierDuDet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Har du tenkt å bli sunn, rødkinnet og ordentlig nå da? ;-)

Ja jeg har tenkt til det kan du skjønne:-))

Du kjenner jeg deg i RL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...