Gå til innhold

Quote??


Gjest Kniv I Hjertet

Anbefalte innlegg

AneM1365380603

Takk, takk. Ingen hast - jeg gjor jo bare den ekstra eksersisen hver gang jeg slår den på.

Trolig har jeg (eller han som tar service på pc'ene på jobben) vært borti en innstilling.

Nå har jeg prøvd å finne ut av det en stund, uten hell. Jeg har ikke gitt opp, men legger det litt på is nå :)

Jeg fant noe på nett som jeg ikke klarte å finne på min pc. Det var en med samme problem som deg:

Start -> kjør -> regedit -> enter/ok.

Finn fram til HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Keyboard\, der skal du se InitialKeyboardIndicators.

0 = Num Lock is turned OFF after the logon.

1 = Disable Num Lock.

2 = Numlock is turned ON after the logon.

Endre verdien etter slik du vil ha det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AneM1365380603

    14

  • pekkaline

    3

  • Bookworm

    3

  • morsan

    2

AneM1365380603

Takk, takk. Ingen hast - jeg gjor jo bare den ekstra eksersisen hver gang jeg slår den på.

Trolig har jeg (eller han som tar service på pc'ene på jobben) vært borti en innstilling.

Nå fant jeg disse innstillingene selv, men det ser ikke helt ut som foreslått. Vi kan jo sammenligne innstillingene.

Jeg har alltid problemer med å legge bort sånt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Jeg har en liten irriterende sak på den bærbare pc'en min. Kanskje du kan hjelpe meg?

Hver gang jeg slår den på, er den "låst" i Num-lock, eller hva det nå heter, at bokstavene J, K, I, L, M, osv blir til tall. For å oppheve det, må jeg da alltid trykke "Fn" + F11 for å oppheve det.

Den var ikke slik de første må¨nedene jeg hadde den - og du kan tro jeg var irritert før jeg skjønte hvordan jeg skulle fikse det!!!!!

Men det skal jo ikke være sånn?

Nå har jeg skjønt meg på disse innstillingene :) Gi beskjed når du er klar! Håper jeg klarer å rote fram alt dette igjen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg skjønt meg på disse innstillingene :) Gi beskjed når du er klar! Håper jeg klarer å rote fram alt dette igjen da.

Hei! Så snill du er!

Jeg sitter ved pc'en nå, men har egentlig ikke tid til å se på akkurat det nå.

Skal teste det i kveld - ok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Hei! Så snill du er!

Jeg sitter ved pc'en nå, men har egentlig ikke tid til å se på akkurat det nå.

Skal teste det i kveld - ok?

Jeg regner med å stikke innom i løpet av kvelden. En gang etter Farmen :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg regner med å stikke innom i løpet av kvelden. En gang etter Farmen :o)

Her er jeg - men er dødstrøtt. Så Farmen, og så malte jeg 2. strøk på kjøkkenvinduene (egentlig 3. strøk hvis en regner med grunningen først)...

Tror jeg ser på det på toget i morgen ettermiddag, så gir jeg beskjed i morgen kveld i stedet.

Fikk tak i gardiner, forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Her er jeg - men er dødstrøtt. Så Farmen, og så malte jeg 2. strøk på kjøkkenvinduene (egentlig 3. strøk hvis en regner med grunningen først)...

Tror jeg ser på det på toget i morgen ettermiddag, så gir jeg beskjed i morgen kveld i stedet.

Fikk tak i gardiner, forresten!

Fått gjort mye da :)

Du kan egentlig prøve den framgangsmåten jeg sendte litt tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

''men hvordan kan jeg få quote andre brukere?? det ville forenkla endel forklaringer og svare på tiltale og sånn...''

Om du setter to apostrofer (tegnet er gjerne ved siden av æ'en på pc'en) foran og bak det du vil kopiere kommer det frem som over.

Jeg også teste...

''prøver sånn her''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Gjest mandolina

''men hvordan kan jeg få quote andre brukere?? det ville forenkla endel forklaringer og svare på tiltale og sånn...''

Om du setter to apostrofer (tegnet er gjerne ved siden av æ'en på pc'en) foran og bak det du vil kopiere kommer det frem som over.

Det heter ikke aprstrofer, dette er stjerne *.

Apostrof ser slik ut " og ligger over 2 tallet.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter ikke aprstrofer, dette er stjerne *.

Apostrof ser slik ut " og ligger over 2 tallet.

Hilsen

Feil... " over 2-tallet heter gåsetegn eller hermetegn... (Har sannsynligvis et mer riktig navn) * er stjerne ja, men det er ikke det tegnet man bruker, det er ' (samme knapp som stjerne) og heter apostrof:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

plommeblomst

Feil... " over 2-tallet heter gåsetegn eller hermetegn... (Har sannsynligvis et mer riktig navn) * er stjerne ja, men det er ikke det tegnet man bruker, det er ' (samme knapp som stjerne) og heter apostrof:-)

Anførselstegn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Det heter ikke aprstrofer, dette er stjerne *.

Apostrof ser slik ut " og ligger over 2 tallet.

Hilsen

Det du sier er helt feil.

Apostrof ligger under *-tegnet og ser slik ut: '. Populært kalt fnutt.

Anførselstegn, som ser ut som to apostrofer, ligger over 2-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...