Gå til innhold

Ukas trening


Lillemus

Anbefalte innlegg

Gjest prust

Jeg startet uka igjen med vondt i ryggen + mye å gjøre, slik at jeg ikke fikk gjort noe de første dagene. Gjorde sit-ups et par kvelder - og det trengs.... :-)

Men - så kom torsdagen med oppholds etter en uke regn, og jeg jogget runden i lysløypa - 6,5 km. Løp vel 60-70% av distansen.

Fredag syklet jeg litt med ungene, og lekte med dem i en time/halvannen (klatring, trappeløp osv).

Lørdag - kort sykkeltur med ungene.

Søndag morgen - ny runde i lysløypa - 6,5 km. Denne gangen løp jeg nesten hele veien - 80-90% av distansen :-)

Er fornøyd med de to løpeturene mine. Skal ha et opplegg fremover der jeg løper minst to ganger i uka. Håper på innimellom å få til en tredje gang, evt svømming. Og så håper jeg ryggen holder seg fin :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • frosken

    10

  • AneM1365380603

    9

  • Lillemus

    6

  • GeirB

    4

Mest aktive i denne tråden

Jeg hadde neppe klart å hoppe med knærne opp til puppene 100 ganger. Sånn er det å ha små pupper *snurt*

:-P

Eg hadde ikkje klart 100 hopp engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De siste ukene har vært veldig travle på jobb og det har gått ut over treningen.

Mandag: 1 time turn

Tirsdag: løp drøyt 5 km

Onsdag: 1 time Pilates

Søndag: løp 5.6 km

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

De siste ukene har vært veldig travle på jobb og det har gått ut over treningen.

Mandag: 1 time turn

Tirsdag: løp drøyt 5 km

Onsdag: 1 time Pilates

Søndag: løp 5.6 km

Du er sikkert Jorunn Sundgot Borgen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Jeg er ikke fornøyd med sist ukes innsats. Skrittelleren ligger i en skuffe på badet, så jeg gidder ikke hente den for avlesing ;) Jeg lå på ca 14 tusen steg to av dagene. I morgen skal den på igjen.

Du kan jo ikke sprette 30000 skritt hver dag! 14.000 er jo bra det også!

I morgen kveld får jeg ikke trent noe, for min kjære er borte. Tirsdag er det dugnad i barnehagen fra 17 til 21, og da er jeg nok sliten nok (kanksje jeg kan regne det som trening?) Så første mulige dag for løping blir onsdag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag: 1 time friskis&svettis

Torsdag: ca. 5km jogging. Løp først 15 min med 7-åringen som også ville trene, så løp jeg en litt kortere runde enn vanlig alene etterpå.

Lørdag: halvtime kveldstur

Søndag: 3 timers familietur i skogen. 45 jogging om kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag: 45 minutter spinning + mage

Tirsdag: 1,4 mil sykkeltur

Fredag: 45 minutter spinning

Søndag: 1,4 mil sykkeltur

I tillegg har vi pussa opp og dermed ikke sittet stille i det hele tatt.

Mangler altså vekt-trening denne uka:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Du kan jo ikke sprette 30000 skritt hver dag! 14.000 er jo bra det også!

I morgen kveld får jeg ikke trent noe, for min kjære er borte. Tirsdag er det dugnad i barnehagen fra 17 til 21, og da er jeg nok sliten nok (kanksje jeg kan regne det som trening?) Så første mulige dag for løping blir onsdag....

Du har rett, 30 tusen hver dag er vanskelig, så 14 tusen er bra. Det er bare det at de andre dagene lå jeg godt under 10 tusen, og det er litt slapt. Jeg tror et par av dagene også var mindre enn 5. Jeg regner ikke det som er mindre enn 10 tusen som trim.

Dugnad kan jo være kjempebra trim, for du får bruke endel muskler som vanligivs ikke er så mye i bruk. Det kommer selvsagt an på hva slags arbeid du gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AneM1365380603

Jeg startet uka igjen med vondt i ryggen + mye å gjøre, slik at jeg ikke fikk gjort noe de første dagene. Gjorde sit-ups et par kvelder - og det trengs.... :-)

Men - så kom torsdagen med oppholds etter en uke regn, og jeg jogget runden i lysløypa - 6,5 km. Løp vel 60-70% av distansen.

Fredag syklet jeg litt med ungene, og lekte med dem i en time/halvannen (klatring, trappeløp osv).

Lørdag - kort sykkeltur med ungene.

Søndag morgen - ny runde i lysløypa - 6,5 km. Denne gangen løp jeg nesten hele veien - 80-90% av distansen :-)

Er fornøyd med de to løpeturene mine. Skal ha et opplegg fremover der jeg løper minst to ganger i uka. Håper på innimellom å få til en tredje gang, evt svømming. Og så håper jeg ryggen holder seg fin :-)

''Men - så kom torsdagen med oppholds etter en uke regn, og jeg jogget runden i lysløypa - 6,5 km. ''

Jeg blir sliten av å lese *Imponert* Det er der jeg henger etter dere andre, for jeg klarer ikke å jogge lange strekninger. Føler meg litt teit med den superfine buksa. Antrekket er mer proft enn kapasiteten til eieren :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

''Men - så kom torsdagen med oppholds etter en uke regn, og jeg jogget runden i lysløypa - 6,5 km. ''

Jeg blir sliten av å lese *Imponert* Det er der jeg henger etter dere andre, for jeg klarer ikke å jogge lange strekninger. Føler meg litt teit med den superfine buksa. Antrekket er mer proft enn kapasiteten til eieren :(

Ja men, du må bare jogge litt mer for hver gang du er ute. Jeg klarer ennå ikek hele runden, for det er noen sabla bratte kneiker der.

Men jeg klarer nå å jogge langt uten bakker - og det er et kjempefremskritt for meg - for før dette året hadde jeg omtrent ikke jogget siden videregående!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Ja men, du må bare jogge litt mer for hver gang du er ute. Jeg klarer ennå ikek hele runden, for det er noen sabla bratte kneiker der.

Men jeg klarer nå å jogge langt uten bakker - og det er et kjempefremskritt for meg - for før dette året hadde jeg omtrent ikke jogget siden videregående!

Kanskje jeg skulle prøve en annen løype, for her er det så mange stigninger. De tar jo helt knekken på meg.

Ja, jeg får være fornøyd om det blir små framskritt. Jeg får tenke på hva mange av dere andre har fått til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skulle prøve en annen løype, for her er det så mange stigninger. De tar jo helt knekken på meg.

Ja, jeg får være fornøyd om det blir små framskritt. Jeg får tenke på hva mange av dere andre har fått til :)

''Ja, jeg får være fornøyd om det blir små framskritt. Jeg får tenke på hva mange av dere andre har fått til :)''

Små skritt er veien å gå! :o) Tenkte på det da jeg var ute og jogget her om dagen - hadde noen sagt til meg på denne tiden i fjor at jeg skulle komme så langt som jeg har gjort på trimfronten så hadde jeg vel ledd meg halvt fordervet. :o)

Men nå blir jeg rastløs og utålmodig om jeg ikke kommer meg ut og blir sittende for mye inne. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skulle prøve en annen løype, for her er det så mange stigninger. De tar jo helt knekken på meg.

Ja, jeg får være fornøyd om det blir små framskritt. Jeg får tenke på hva mange av dere andre har fått til :)

Det spiller vel liten rolle om du løper eller går raskt, dersom du opparbeider rask puls. Kan gi bedre treningseffekt å gå i bratte bakker, enn å jogge på flatmark eller nedover.

Det kan forøvrig hjelpe å bruke lang tid på oppvarmingen, det blir lettere å presse seg selv etter f.eks. 15-20 minutter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Det spiller vel liten rolle om du løper eller går raskt, dersom du opparbeider rask puls. Kan gi bedre treningseffekt å gå i bratte bakker, enn å jogge på flatmark eller nedover.

Det kan forøvrig hjelpe å bruke lang tid på oppvarmingen, det blir lettere å presse seg selv etter f.eks. 15-20 minutter :-)

Det med pulsen er noe jeg arbeider med. Jeg har vært for slapp med å få den opp. Og, ja, jeg ser at jeg kan presse meg litt ekstra om jeg varmer opp skikkelig først.

Jeg får slutte å føle meg som en taper når jeg går opp bakkene her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baremei

Melder meg på denne tråden jeg, om jeg får lov:) Jeg trenger et lite puff for å komme i gang med treninga. Er skikkelig imponert over hvor aktive du, Lillemus, og flere av dere andre er!! Jeg går turer hver dag da, men har lenge hatt ambisjoner om å få styrken og kondisjonen opp et hakk. Og da er ikke trasking med hunden nok. Men bare vent til neste søndag(det er da man "rapporterer", sant?)! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...