Gå til innhold

Syns du psykiske lidelser...


Gjest

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion

Presiseringen om at Persille mente et brukkent ben.. et konkret brukkent ben.. og ikke fysiske sykdommer i sin helhet..kom ikke før i dag. Hvilket betyr at vi selvsagt er enige.

Flott! Enn om det kom sent....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 394
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Persille1365381127

    106

  • Bookworm

    21

  • hidi, the scorpion

    20

  • skal

    12

hidi, the scorpion

Huff, vanskelig å forklare noe i denne kompliserte tråden.

Slik jeg har fått det med meg, ble det i går lagt vekt på psykiske sykdommer og hvorvidt dette kunne sidestilles med somatiske lidelser... (Hovedinnlegger brukte riktignok "brukket ben" som eksempel) men det ble mer generelle betrakninger.

I dag presiserer Persille at hun utelukkende hadde snakket om depresjon vs. brukket ben - og det er jo helt klart at de to tingene ikke kan sidestilles (brukket ben er da heller ingen sykdom) - og jeg mente bare at dette ga ytterligere grunn til misforståelser og opphetede diskusjoner....

Men nå orker jeg ikke denne tråden lenger, jeg vet hva Persille mener og jeg vet hva jeg mener, og det får i grunnen være nok for meg...

Kjære deg, hvem forlanger mer...............?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xbellax

Flott! Enn om det kom sent....

Absolutt. Men det er gjerne slik over nett, det er ofte vanskelig å få det skrevne ord "over" til mottakeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xbellax

Les Bookworm svar til meg, da skjønner du alt!

Flott sagt sa vedkommende, og det er det helt sikkert -jeg tok den bare ikke for jeg har ikke snakket om å tråkke på noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Litt mer tiltro til leger enn meg? men jeg skriver jo at det er lite som kan fakes nå om dagen nettopp fordi vi har så mye avansert utstyr/tester og fagpersoner?

Alt kan fakes, bortsett fra fakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xbellax

Alt kan fakes, bortsett fra fakta.

Og fakta får man gjennom tester og avansert utstyr og fagpersoner.

jeg skjønner ikke hvor du vil :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest too much

Selv om du har fikset både det ene og det andre, synes jeg du skal være uhyre forsiktig med å kalle de som ikke 'fikser det' for late, unnasluntrere, de vil det ikke nok og den slags. Hva faen, liksom... Verken du eller jeg har noe som helst med andres sykdom å gjøre. Er dette en holdning du viser folk i sin alminnelighet nøler jeg ikke med å si at du tråkker langt over grensen.

Ja, jeg ble faktisk provosert av det du skriver her (har ikke lest alt selvsagt). Og nei, ikke på egne vegne.

Enig. Synes hennes holdninger til det meste er bak mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest too much

Kjære skal,

Jeg oppfattet ikke Persille slik du beskriver det. At hun er arbeidsgiver, ja, men ikke nedlatende overfor noen grupper.

Det Persille vil til verks, er misbruk, intet mer og intet mindre.

Er _veldig_ glad hun ikke er min arbeidsgiver!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå var det snakk om benbrudd da - og ikke alle mulige fysiske sykdommer :)

Jeg er også klar over at folk dør av kreft f.eks.

Jeg må bare si at jeg ble råirritert over legen min som sykemeldte seg 8 uker da han brakk håndleddet. Og ikke engang kunne komme hjem til meg på møtte. Dusten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flytte-lasset

Jeg må bare si at jeg ble råirritert over legen min som sykemeldte seg 8 uker da han brakk håndleddet. Og ikke engang kunne komme hjem til meg på møtte. Dusten ;)

Fy for en unnasluntrer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Ok, det er greit nok... jeg skal tildels være enig med deg der... Jeg var sjelden hos legen, bare ringte og fikk forlenget sykmeldingen så jeg kunne sikkert ha "svindlet til meg" sykepenger. Nå jobbet jeg veldig hardt på egenhånd og gjorde det som stod i min makt for å få den hjelpen jeg trengte...

Nei nei, dette er en HELT annen diskusjon, som jeg ikke skal starte opp her:-) Ha en fortsatt fin kveld...

Og dermed er nok egentlig ganske enige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Enig. Synes hennes holdninger til det meste er bak mål.

Jeg tør i hvertfall å stå for mine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Jeg må bare si at jeg ble råirritert over legen min som sykemeldte seg 8 uker da han brakk håndleddet. Og ikke engang kunne komme hjem til meg på møtte. Dusten ;)

Heh, sykemelding i åtte uker for brukket håndledd?? Jaja :)

Noe skal vi jo bruke pengene på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Persille1365381127

Skjønte hva du mente, ingen problem.

Jeg synes du har fått frem mye bra i denne tråden, i dag har det kommet frem konkret hva du mente, i går var det vanskelig å forstå at du var uten fordommer. Det er slik på internettforum, det skrevne ord er ofte vanskelig å få frem til mottakeren.

''i dag har det kommet frem konkret hva du mente, i går var det vanskelig å forstå at du var uten fordommer. ''

Hvem av oss er den fordomsfulle når du tar for gitt at jeg har fordommer og ikke lar tvilen komme meg til gode?

Jeg synes bare du skal være litt forsiktig med hvem du kaller fordomsfull, det er ikke jeg som har vist fordommer i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xbellax

''i dag har det kommet frem konkret hva du mente, i går var det vanskelig å forstå at du var uten fordommer. ''

Hvem av oss er den fordomsfulle når du tar for gitt at jeg har fordommer og ikke lar tvilen komme meg til gode?

Jeg synes bare du skal være litt forsiktig med hvem du kaller fordomsfull, det er ikke jeg som har vist fordommer i denne tråden.

Når du gang på gang presiserer at et benbrudd og en depresjon ikke er det samme persille, da er det sannelig lett å misforstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...