Gå til innhold

Superlativer på N


Gjest baremei

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg burde kanskje visst dette, men hvilken rotte er Anders? Jeg tenker bare Anders And som jo er Donald og han er ikke akkurat noen rotte...

En urgammel gåte, rotta heter Anders...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar da at denne Anders-rotta er godt kjent i Danmark? :o)

det er ikke noen 'kjent rotte' - det er bare en tullegåte;-)

de kunne like gjerne sat R + geit (geita heter Anders).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mandolina

Antar da at denne Anders-rotta er godt kjent i Danmark? :o)

Jeg har aldri hørt om en rotte, som heter Anders.

Jeg har bodd i Danmark i over tyve år.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ubetalelig! :D

;-)

Jeg synes det var ekstra morsomt med han som sa at han ikke hadde noen intelligent guess på et spørsmål, hvorpå australieren repliserte: "How about a stupid guess?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;-)

Jeg synes det var ekstra morsomt med han som sa at han ikke hadde noen intelligent guess på et spørsmål, hvorpå australieren repliserte: "How about a stupid guess?"

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gåtefull

Hva er Molboland? Det har aldri hørt om engang.

Har du bodd i Danmark i over 20 år, og ikke hørt om Molboland? Området heter vel egentlig Mols, tror jeg, men de som bor der kalles molboere. Ebeltoft ligger i Mols (eller Molboland som det kalles på folkemunne).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mandolina

Har du bodd i Danmark i over 20 år, og ikke hørt om Molboland? Området heter vel egentlig Mols, tror jeg, men de som bor der kalles molboere. Ebeltoft ligger i Mols (eller Molboland som det kalles på folkemunne).

Poenget er at det ikke finnes noe som heter Molboland.

Ebeltoft ligger ikke på Mols. Mols er en halvøy syd for Djursland, men ikke den halvøy, hvor Ebeltoft ligger. Største byen på Mols heter vel Knebel.

Og nei, jeg kommer ikke fra Mols.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gåtefull

Poenget er at det ikke finnes noe som heter Molboland.

Ebeltoft ligger ikke på Mols. Mols er en halvøy syd for Djursland, men ikke den halvøy, hvor Ebeltoft ligger. Største byen på Mols heter vel Knebel.

Og nei, jeg kommer ikke fra Mols.

Hilsen

Fra Wikipedia, den frie encyklopedi

Gå til: navigasjon, søk

Mols er et område i den sydlige del av Djursland på Jyllands østkyst.

Den viktigste byen i Mols er Ebeltoft.

Mols har skog, strand, morenelandskap, heder og et etter danske forhold meget kupert terreng med bakker på opptil 137 meter. En del av området er fredet.

Det kuperte terrenget kalles Mols Bjerge, der de best kjente toppene er Agri Bavnehøj (137 m), Trehøje (127 m) og Stabelhøjene (135 og 133 m).

Befolkningen på Mols kalles molboer. Der er skrevet en rekke fiktive historier om disse molboers dumheter, såkalte molbohistorier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Wikipedia, den frie encyklopedi

Gå til: navigasjon, søk

Mols er et område i den sydlige del av Djursland på Jyllands østkyst.

Den viktigste byen i Mols er Ebeltoft.

Mols har skog, strand, morenelandskap, heder og et etter danske forhold meget kupert terreng med bakker på opptil 137 meter. En del av området er fredet.

Det kuperte terrenget kalles Mols Bjerge, der de best kjente toppene er Agri Bavnehøj (137 m), Trehøje (127 m) og Stabelhøjene (135 og 133 m).

Befolkningen på Mols kalles molboer. Der er skrevet en rekke fiktive historier om disse molboers dumheter, såkalte molbohistorier

*Applaus* :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...