Gå til innhold

Høst-trening


Gjest John Gunnar Oppheim

Anbefalte innlegg

Gjest John Gunnar Oppheim

Riktig trening er lett og morsomt, gir deg tenning og løfter bevisstheten. Hjernen klarner og dine valg blir lettere å ta. Det er nok derfor landslagstreneren vår i fotball tar seg en joggetur når han skal plukke ut laget foran en kamp. Korrekt trening er sunt og øker livskvaliteten og livslengden. Du bedrer motivasjonen, inspirasjonen og humøret ditt. La høsten bli begynnelsen på en positiv og oppbyggende livsstil! En smart investering i framtiden. Høsten er et flott tidspunkt å begynne å trene- du er i toppform til neste sommer!

Hva skal jeg trene?

Spaserturer er en kjempefin form for mosjon som øker utholdenhet og styrke i kroppen. Til og med rygg og mage får trim. Gåturene vil stadig kunne utvides med både tempo og distanse, og du kan kanskje legge inn en fjelltur eller to i programmet. Ønsker du heller å holde deg i lavlandet kan alternativer til raskere trening være aktiviteter som jogging, sykling og svømming. Spennende alternativer kan f.eks. være roing, off-road og rollerblades. Ønsker du mer sosialt samvær kombinert med treningen, kan aerobic, step og spinning være gode alternativer. Men glem heller ikke fartsfylte lagidretter med innslag av konkurranse som fotball, håndball, volleyball og basket. Mulighetene for type trening er kort sagt mange. Det er din lyst og interesse som avgjør.

Når skal jeg trene?

Du skal først og fremst trene når du har lyst, men det kan være greit å ha en huskelapp inntil treningen blir en vane. Det er viktig at du gjentar treningen med ikke for lange mellomrom, slik at du bevarer formen. Det kan være greit å trene på faste dager til faste tider, men variasjon og frihet er også lystbetonte innslag i oppbyggende trening.

Hvordan skal jeg trene?

I startfasen er det lett trening som gjelder. Treningsøkten skal ikke gjøre deg sliten. Treningen kan med fordel utføres slik at den hele tiden er lett og enkel å utføre. Jevnt voksende resultater vil vise at det fungerer. Slik trening er heller ikke vond og hard. Trening som gir glede og gode følelser motiverer og gir lyst til videre innsats.

Den lette treningen din vil stadig vokse med lenger tid og tilbakelagt distanse. Dette gjør at du får et bedre treningsgrunnlag. Jo bedre dette grunnlaget er, jo bedre tåler du hardere trening. Med intensitet mener en hastigheten som treningen utføres med. Ved å trene med raskere tempo vil en kunne kutte ned på treningstid og distanse, og likevel oppnå maksimal effekt.

http://home.enitel.no/trening/

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bra og inspirerende innlegg som kanskje burde ha vært postet på andre fora enn dette? Folk her synes rimelig opptatt av trening allerede, mener jeg..

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra og inspirerende innlegg som kanskje burde ha vært postet på andre fora enn dette? Folk her synes rimelig opptatt av trening allerede, mener jeg..

;-)

henger meg på birdie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Instruktør

Bra og inspirerende innlegg som kanskje burde ha vært postet på andre fora enn dette? Folk her synes rimelig opptatt av trening allerede, mener jeg..

;-)

Heisann!

Forsåvidt enig, men sjansen skulle være tilstede for at også treningsinteresserte nybegynnere tar turen innom forumet vårt. I alle fall kommer høsten for alle sammen.

Vennlig hilsen

John Gunnar Oppheim

http://home.enitel.no/trening/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John Gunnar Oppheim, instruktør

Bra og inspirerende innlegg som kanskje burde ha vært postet på andre fora enn dette? Folk her synes rimelig opptatt av trening allerede, mener jeg..

;-)

x

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

John Gunnar Oppheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Forsåvidt enig, men sjansen skulle være tilstede for at også treningsinteresserte nybegynnere tar turen innom forumet vårt. I alle fall kommer høsten for alle sammen.

Vennlig hilsen

John Gunnar Oppheim

http://home.enitel.no/trening/

"I alle fall kommer høsten for oss alle sammen" - det var en skikkelig trist setning! Brrr!! Ellers tar jeg poenget ditt.. *pleier den dårlige samvittigheten sin med nok en elendig unnskyldning* ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest John Gunnar Oppheim, instruktør

"I alle fall kommer høsten for oss alle sammen" - det var en skikkelig trist setning! Brrr!! Ellers tar jeg poenget ditt.. *pleier den dårlige samvittigheten sin med nok en elendig unnskyldning* ;-)

heisann,

kommer an på hva høsten betyr; jeg elsker høsten. Regn, litt uvær og mørke- sofakrok, kaffe, god bok, stearinlys på bodet og god musikk :-)

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...