Gå til innhold

valgfritt med keisersnitt?


Gjest Thea89

Anbefalte innlegg

ånei, da misforsto jeg deg:)

Poenget er:

Hva gjør du når du eventuelt får brystbetennelse og store, åpne sår på brystvortene av ammingen? Gir du den bare opp fordi du ikke "orker smertene"?

Hvordan skal du takle smertene etter et keisersnitt om du har så lav smerteterskel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 130
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Glimtipper

    13

  • morsan

    12

  • Lillemus

    10

  • Bookworm

    10

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

hehe.. mange venninner av meg har barn, også søsteren mi,så

jeg vet nok en del om hvordan det er. har jo passet de en del.

Øh ja - da vet du jo alt om hvordan det er å ha egne barn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. mange venninner av meg har barn, også søsteren mi,så

jeg vet nok en del om hvordan det er. har jo passet de en del.

Heh... Jeg hadde jobbet i barnehage siden jeg var 16 og sittet barnevakt siden jeg var 12 år gammel. Men visste jeg hva det betød å få barn? Nei... Jeg hadde ingen anelse...

Ikke før jeg lå med migrene på tredje dagen og en nyfødt, skrikende og sulten baby ved siden av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øh ja - da vet du jo alt om hvordan det er å ha egne barn....

hvorfor skreiver du sånn?

det var ikke spydigheter jeg ville ha. jeg spurt om noe, ikke om

hva du mente om meg. jeg virker jo faktisk mer voksen enn deg nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh... Jeg hadde jobbet i barnehage siden jeg var 16 og sittet barnevakt siden jeg var 12 år gammel. Men visste jeg hva det betød å få barn? Nei... Jeg hadde ingen anelse...

Ikke før jeg lå med migrene på tredje dagen og en nyfødt, skrikende og sulten baby ved siden av meg.

...nå kommer hun til å svare at hun ikke har migrene:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan du jo kanskje vurdere en total outsourcing av hele fødselen, m.a.o. adopsjon? ;-)

Du må dessuten være 25 år for å kunne adoptere, hvilket jo ville gi deg noen flere år på baken før du blir mor.

hehe.. ja, det har jeg tenkt på, faktisk:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heh... Jeg hadde jobbet i barnehage siden jeg var 16 og sittet barnevakt siden jeg var 12 år gammel. Men visste jeg hva det betød å få barn? Nei... Jeg hadde ingen anelse...

Ikke før jeg lå med migrene på tredje dagen og en nyfødt, skrikende og sulten baby ved siden av meg.

Beklager, nå gikk jeg for langt (svaret mitt under) - jeg klarte bare ikke å dy meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh... Jeg hadde jobbet i barnehage siden jeg var 16 og sittet barnevakt siden jeg var 12 år gammel. Men visste jeg hva det betød å få barn? Nei... Jeg hadde ingen anelse...

Ikke før jeg lå med migrene på tredje dagen og en nyfødt, skrikende og sulten baby ved siden av meg.

Ja, det er virkelig kjempeforskjell mellom det å ta seg av andres unger og det å ha totalansvaret selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh... Jeg hadde jobbet i barnehage siden jeg var 16 og sittet barnevakt siden jeg var 12 år gammel. Men visste jeg hva det betød å få barn? Nei... Jeg hadde ingen anelse...

Ikke før jeg lå med migrene på tredje dagen og en nyfødt, skrikende og sulten baby ved siden av meg.

huff, stakkars deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...nå kommer hun til å svare at hun ikke har migrene:-)

Hehe, ja...

Uff, det er synd at så mange jenter stresser med å få barn. Det hadde vært bedre for barna og foreldrene om de tok seg bedre tid, i de aller fleste tilfellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor skreiver du sånn?

det var ikke spydigheter jeg ville ha. jeg spurt om noe, ikke om

hva du mente om meg. jeg virker jo faktisk mer voksen enn deg nå..

Du virker nok dessverre ikke mer voksen enn meg. Men når du kommer med en kommentar om at du har passet andre sine barn, så da vet du nok om hvordan det er å ha barn - det blir helt feil i ørene til oss som faktisk er mødre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner som ikke kan ta på seg det ubehag det er å føde, for barnets beste, er ikke egnet som mødre!

Tull og tøys!!!!! Da kan jeg si at de som ikke greier å lage barna sine selv er ikke egnet til å være mødre... Er det riktig??

Ja, jeg mener at det er det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff, stakkars deg.

Det gikk selvfølgelig bra til slutt. Poenget er at du må tenke lengere enn fødselen. Du virker rett og slett ikke klar for et barn om du ikke er villig til å prøve alt for å klare en vaginal fødsel. Du burde prøve terapi med åpent sinn, det finnes mange flotte kurs. Tenk at du skal komme over fødselangsten FØR du blir gravid. Det kan være et flott mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du virker nok dessverre ikke mer voksen enn meg. Men når du kommer med en kommentar om at du har passet andre sine barn, så da vet du nok om hvordan det er å ha barn - det blir helt feil i ørene til oss som faktisk er mødre...

det var ikke det jeg sa, jeg sa at jeg har passet andre barn,

og vet hvordan det kan være. ikke at jeg vet nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor skreiver du sånn?

det var ikke spydigheter jeg ville ha. jeg spurt om noe, ikke om

hva du mente om meg. jeg virker jo faktisk mer voksen enn deg nå..

Det er himmelvid forskjell på å være tante/ barnevakt og det å ha egne barn. HIMMELVID!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er himmelvid forskjell på å være tante/ barnevakt og det å ha egne barn. HIMMELVID!!

ja, selvfølgelig! jeg har de jo bare et par dager om gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk selvfølgelig bra til slutt. Poenget er at du må tenke lengere enn fødselen. Du virker rett og slett ikke klar for et barn om du ikke er villig til å prøve alt for å klare en vaginal fødsel. Du burde prøve terapi med åpent sinn, det finnes mange flotte kurs. Tenk at du skal komme over fødselangsten FØR du blir gravid. Det kan være et flott mål.

Ærligtalt, det finnes eldre damer på 40 år som har fødselsangst!

Fordi om hun er ung, er det ikke sikkert hun vil føde vaginalt om 20 år heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, selvfølgelig! jeg har de jo bare et par dager om gangen.

Det er ikke bare tiden det tar. Det handler om det enorme ansvaret et barn fører med seg. Alt du må ofre, som du tror vil være enkelt å gi opp akkurat nå, men som vil føles tungt noen ganger. Spesielt om du er ung.

Jeg trodde ikke det ville bli lett å få et barn, men jeg hadde virkelig ingen anelse om hva det innebar. Jeg visste ikke hvordan enkelte dager ville føles, hvor stressende ansvaret kan være eller hvor forferdelig tungt det er om man har et barn med vansker, for eksempel.

Jeg kan ikke forestille meg at du egentlig er klar for dette nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærligtalt, det finnes eldre damer på 40 år som har fødselsangst!

Fordi om hun er ung, er det ikke sikkert hun vil føde vaginalt om 20 år heller!

Ja, men det forandrer ikke at jeg synes man skal prøve alt først. Hun burde finne løven i seg FØR hun får barn, en styrke som vil hjelpe henne videre.

Keisersnitt på grunn av fødselsangst gjør ingen til en dårlig mamma. Ingen er perfekte. Men man burde i alle fall være åpen for terapi og ivrig på å finne den beste løsningen for seg selv og barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærligtalt, det finnes eldre damer på 40 år som har fødselsangst!

Fordi om hun er ung, er det ikke sikkert hun vil føde vaginalt om 20 år heller!

takk for den:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...