Gå til innhold

Særdeles stort ubehag!


elinaa

Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg er en jente på 24 som har store ubehag og problemer med underlivet.Jeg har vært hos lege 7 ganger og ingen finner

ut hva som feiler meg.Det startet for ca.3 år siden ,da jeg ved samleie med min samboer plutselig ble klar over at jeg hadde

noe hvitt og seigt som ble hengende på hans lem.Denne hvite substansen utviklet seg så til utflod og lege ble kontaktet.

Celleprøver, chlamydia, gonore´, syfilis, gardnarella m.m. ble testet for, og det ble konstantert at jeg hadde litt mye gardnarella ,hvilket jeg da ble medisinert med noen vaginalpiller for.Da var jeg "normal" i ca. 14 dager , etter dette

ble det bare værre og værre og lege måtte oppsøkes igjen.

Da ble det "konstantert" at jeg hadde fått sopp og jeg fikk beskjed om å benytte canesten stikkpille og salve.

Dette hjalp ingenting!Jeg ble så satt på en pille som alene kostet nesten 3 hundre kroner.Denne i kombinasjon med melkesyrebakteriepiller gjorde kanskje at det forsvant for en kortere periode ,ca.3 uker.etter dette har jeg kontaktet lege flere ganger inkludert en spesialist i gynekologi, men samtlige avskriver meg med at det er normalt å ha noe utflod,

og at det ville hjelpe hvis jeg gikk på p-piller.Det har jeg nå begynt med , men det hjelper ingenting.Utfloden varierer med

hvilket stadie av mens.-syklus jeg er i.borte de tre første dagene etter blødningene så kommer utfloden i mindre eller værre grad de neste to ukene, også hjelper det som regel noe

de siste dagene før blødningene starter. Jeg blør også svært mye under mens. må noen ganger både bruke tamp. og bind.

Vær så snill og hjelp meg! Har nå utflod så jeg må skifte truse to ganger om dagen, og vaske meg / tørke meg ofte for at den ikke skal gå igjennom buksene.Legene mine bare avfeier meg fordi det som regel ikke er så ille som det kan være når jeg er der, og i tillegg synes jeg det er flaut å komme "uvasket" på undersøkelse.I tillegg klør det veldig nå den siste tiden , canesten hjelper ingenting.

Hjelp!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mette H Moen, gynekolog

Omkring eggløsning dannes det mye slim/utflod, hvis du bruker p-pille hindrer du at dette slimet dannes, også med minipille. Ved bruk av p-pille reduseres mensblødningen med 50%. Men det har altså ikke hjulpet hos deg!

Mye kan derfor tyde på at dit utflod er 'normalt' rikelig utflod fordi du har mange kjertler på livmorhalsen. Det er på samme måte at noen har mye armsvette fordi deres svetkjertler er spesielt aktive. Slike 'normal-variasjoner' er det dessverre lite å gjøre ved. Noen ganger kan man forsøke å fryse i livmorhalsen, evt bruke overfladisk laser, men det må du få en spesialist til å vurdere. Jeg kan ikke si om det kan hjelpe deg uten å ha undersøkt deg.

PS man kan ikke vaske bort utflod inne i skjeden, og det er det som legen vurderer!

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...