Gå til innhold

Skal jeg fortelle det til kona hans?


Gjest på den andre siden

Anbefalte innlegg

Gjest oblixaa

''men det må bli slutt på dette med at kona svartmaler elskerinna og gir henne skyld. ''

men skjer det i denne tråden, da?

''Menn bør kunne kontrollere seg selv''

Enig i det.

men skjer det i denne tråden, da?

Ja det gjør det. Kanskje ikke av alle, men noen. Og det er en tendens til dette på dol i slike tråder. Det vil jeg si ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 259
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    27

  • Elis31

    16

  • BMS!

    16

  • laban

    11

Mest aktive i denne tråden

Jeg synes at det er en fordømmelse i enkelte innlegg som rettferdiggjør det å poengtere det med ansvaret. Ser det gang på gang i tråder her på dol som omhandler samme emne, at det er ofte elskerinna som får skylda. Men sånn er det altså ikke, hun har ikke skylda. Derfor jeg ville understreke dette. Det er altså ikke hun som burde holdt seg borte fra han, men han som burde holdt seg borte fra hun.

Det er som oiftest kvinner som legger inn tråder her, så da er det jo oftere vi får kommentert elskerinnen enn den utro ektemannen. det må ikke tas til inntekt for at man mener mannen er uten skyld.

Jeg synes dessuten at hun også burde ha holdt seg unna han, om ikke av hensyn til mannens kone (og barn) så i det minste av hensyn til sitt eget ve og vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oblixaa

Det er som oiftest kvinner som legger inn tråder her, så da er det jo oftere vi får kommentert elskerinnen enn den utro ektemannen. det må ikke tas til inntekt for at man mener mannen er uten skyld.

Jeg synes dessuten at hun også burde ha holdt seg unna han, om ikke av hensyn til mannens kone (og barn) så i det minste av hensyn til sitt eget ve og vel.

Jeg tror kvinner er mer fordømmende enn menn. Men uansett så er jo dette en holdning vi ser overalt i samfunnet, ikke bare her. Kan forresten synse så mye man vil over kjønnsfordelingen på dette forumet, det tror jeg ikke har relevans. At du synes hun burde holde seg borte kan gjerne være din personlige mening. Men med moralsk fortegn er jo det mannen som har ansvaret. Jeg tror forresten denne kvinnen er voksen nok til å velge sjølv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kvinner er mer fordømmende enn menn. Men uansett så er jo dette en holdning vi ser overalt i samfunnet, ikke bare her. Kan forresten synse så mye man vil over kjønnsfordelingen på dette forumet, det tror jeg ikke har relevans. At du synes hun burde holde seg borte kan gjerne være din personlige mening. Men med moralsk fortegn er jo det mannen som har ansvaret. Jeg tror forresten denne kvinnen er voksen nok til å velge sjølv.

Hun er voksen nok til å velge selv, og det hun valgte (altså ikke ble tvunget inn i på noen som helst måte), har gjort at hun i dag sitter med blant annet disse følelsene:

''nå er at jeg sitter med veldig dårlig samvittighet

....

Uansett... det er nå denne samvittigheten da som plager meg.

....

Jeg har lyst til å fortelle henne hva som har foregått slik at jeg kan få ro i sjelen min, og ikke for å være dust eller noe.

....

Blir snart gal av alle tankene jeg har rundt hele dette opplegget :(''

og

''jeg har tydeligvis kun vært en hvilepute for han i en vannskelig tid hjemme. Han har brukt meg for å dekke sine behov på kjærlighet, nærhet, sex osv. ''

Det spørs om hin ikke egentlig i dag er enoge med meg og andre i at det hadde vært best om hun aldri hadde innlatt seg på noe forhold til ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg synes det er rart at så mange henger seg opp i at det må være snakk om hevnlyst tvert et menneske prøver å takle svik og undergravende handlinger.

Har dere aldri hatt behov for å ta ansvar og rydde opp?

Jeg kan virkelig ikke se at det er du som har ansvaret for å rydde opp her - det er det mannen som har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mener jeg ja

Jeg kan virkelig ikke se at det er du som har ansvaret for å rydde opp her - det er det mannen som har.

Men slike menn gjør som oftest ikke det!

Skal man da likevel holde seg unna, når man vet sannheten kan være veldig verdifull for et annet menneske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Men slike menn gjør som oftest ikke det!

Skal man da likevel holde seg unna, når man vet sannheten kan være veldig verdifull for et annet menneske?

'' når man vet sannheten kan være veldig verdifull for et annet menneske''

Men det kan godt hende hun ikke ønsker å høre om dette - kanskje har forholdet deres best av at dette aldri kommer frem i lyset. Det vil du aldri få vite, og det synes jeg du skal leve med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er voksen nok til å velge selv, og det hun valgte (altså ikke ble tvunget inn i på noen som helst måte), har gjort at hun i dag sitter med blant annet disse følelsene:

''nå er at jeg sitter med veldig dårlig samvittighet

....

Uansett... det er nå denne samvittigheten da som plager meg.

....

Jeg har lyst til å fortelle henne hva som har foregått slik at jeg kan få ro i sjelen min, og ikke for å være dust eller noe.

....

Blir snart gal av alle tankene jeg har rundt hele dette opplegget :(''

og

''jeg har tydeligvis kun vært en hvilepute for han i en vannskelig tid hjemme. Han har brukt meg for å dekke sine behov på kjærlighet, nærhet, sex osv. ''

Det spørs om hin ikke egentlig i dag er enoge med meg og andre i at det hadde vært best om hun aldri hadde innlatt seg på noe forhold til ham.

"hin" & "enoge" ???

De må du forklare litt nærmere, eller mener du "hun" eller "han", og "enige"?

Og du skal liksom være en av lederne i Rettskrivingspolitiet her inne. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"hin" & "enoge" ???

De må du forklare litt nærmere, eller mener du "hun" eller "han", og "enige"?

Og du skal liksom være en av lederne i Rettskrivingspolitiet her inne. :-)

forklaringen er ganske enkelt at jeg ligger på sofaen med laptoen på magen...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvs hun får vite det vil hun kanskje gå fra ham... Er det ikke det du egentlig vil? Sånn innerst inne?

Nei, jeg syns ikke du skal si noe til kona, dette bør han ordne opp i selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mener jeg ja

'' når man vet sannheten kan være veldig verdifull for et annet menneske''

Men det kan godt hende hun ikke ønsker å høre om dette - kanskje har forholdet deres best av at dette aldri kommer frem i lyset. Det vil du aldri få vite, og det synes jeg du skal leve med.

Er et forhold være viktigere enn selvrespekt og sannhet?

Sannheten kan man ikke beskytte seg mot uansett.

Kommer det ikke fra TS kan det komme fra noen andre, etter mange år, og det er dobbelt så bittert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det ikke er hun som er gift, men nemlig han. Jeg slutter aldri å bli overrasket over hvor kvinnen som har et forhold til en gift mann får skylden. Det blir å snu situasjonen på hodet. Det er ikke hun som er gift, det er derimot han.

Det er ikke noe enten eller her. Begge har vært med på det, og begge må ta sin del av ansvaret. En kvinne som vet at hun innleder et forhold til en gift mann har sin del av ansvaret. Hvis du mener hun er helt uten skyld kommer vi aldri til å bli enige.

;- )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Er et forhold være viktigere enn selvrespekt og sannhet?

Sannheten kan man ikke beskytte seg mot uansett.

Kommer det ikke fra TS kan det komme fra noen andre, etter mange år, og det er dobbelt så bittert.

''Kommer det ikke fra TS kan det komme fra noen andre, etter mange år, og det er dobbelt så bittert.''

Det kan man aldri vite - kanskje er det da bare en ganske uvesentlig historie fra fortiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mener jeg ja

''Kommer det ikke fra TS kan det komme fra noen andre, etter mange år, og det er dobbelt så bittert.''

Det kan man aldri vite - kanskje er det da bare en ganske uvesentlig historie fra fortiden.

Tror du egentlig det, hvis de to nå sitter i parterapi, han bedyrer sin uskyld og hun lurer på om hun er i ferd med å bli gal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kommer lengst med ærlighet, men det er vel mann og kone som skal være ærlige mot hverandre. Jeg forstår også innlegget dithen at begge har vært utro, men at de nå prøver å stable ekteskapet på bena igjen. Det synes jeg de bør få gjøre i fred og ro, uten innblanding fra en "forsmådd elskerinne".

Hva hvis han lyver til henne? Så jobber de seg opp bit for bit basert på løgn, som kanskje kommer for en dag uansett. Jeg ville vist. Jeg ville ikke likt å leve på illusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hvis han lyver til henne? Så jobber de seg opp bit for bit basert på løgn, som kanskje kommer for en dag uansett. Jeg ville vist. Jeg ville ikke likt å leve på illusjon.

Jeg tror det er mange som sier som deg, men når det kommer til stykket er det ikke sikkert de setter pris på informasjonen likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er rart at så mange henger seg opp i at det må være snakk om hevnlyst tvert et menneske prøver å takle svik og undergravende handlinger.

Har dere aldri hatt behov for å ta ansvar og rydde opp?

''å ta ansvar og rydde opp?

''

Å ta ansvar er etter min oppfatning å holde seg langt unna både mannen og hans kone. Dette er en sak mellom dem, og ingenting trådstarter har noe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er mange som sier som deg, men når det kommer til stykket er det ikke sikkert de setter pris på informasjonen likevel.

Jeg har opplevd utroskap og det værste var løgnen å tillitsbruddet på en måte, mer enn utroskapen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er rart at så mange henger seg opp i at det må være snakk om hevnlyst tvert et menneske prøver å takle svik og undergravende handlinger.

Har dere aldri hatt behov for å ta ansvar og rydde opp?

Helt ærlig. Det er ikke sikkert jeg ville vite det om mannen hadde vært utro.

Om utroskapen fører til at han finner tilbake til meg og blir hos meg videre, så vil jeg ikke vite det.....

Vi er alle forskjellige. Så det som kan være riktig for deg, trenger ikke være riktig for andre.

Hva vet vi om hva han har sagt eller ikke sagt i terapitimene.

Nei da, jeg er ikke så godtroende at jeg går ut fra at han har fortalt sannheten. Jeg vil bare gjøre deg oppmerksom på at det er ikke sikkert alle tenker som deg og ikke sikkert alle vil vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd utroskap og det værste var løgnen å tillitsbruddet på en måte, mer enn utroskapen.

Men dette handler jo om ett par som har vært utro mot hverandre BEGGE TO....

Nå driver di og skal bygge opp tillitten igjen, med terapi, og da tror jeg ikke det er heldig at elskerinner og elskere skal blande seg inn i spetakkelet de allerede har.

La dem nå prøve å få ro til å bygge opp tillitten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...