Gå til innhold

flokete hår etter dusj


Gjest krølltoppen med liten tålmodighet

Anbefalte innlegg

Gjest krølltoppen med liten tålmodighet

noen som har tips til åssen jeg kan unngå det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Onsdag1365380628

Da snuppa var lita og hadde masse krøller kjøpte jeg en kam hos frisøren, en sånn "afro"kam, beregnet på nettopp afrohår. Den var av tre og hadde god plass mellom tinnene. Den var helt super å gre med, og man greide dessuten ikke bort krøllene slik man gjerne gjør med vanlig børste. Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krølltoppen med liten tålmodighet

Bruker du balsam etter shampoen?

bruker balsam ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krølltoppen med liten tålmodighet

I tillegg til vanlig balsam kan du kjøpe en balsamspray som ikke skal skylles ut.

har prøvd,men de jeg fant hadde en ekkel lukt:/ virket mer fetende enn vanlig balsam,som skylles ut.

men har du et konkret tips kan jeg jo alltids prøv eigjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest krølltoppen med liten tilmodighet

Da snuppa var lita og hadde masse krøller kjøpte jeg en kam hos frisøren, en sånn "afro"kam, beregnet på nettopp afrohår. Den var av tre og hadde god plass mellom tinnene. Den var helt super å gre med, og man greide dessuten ikke bort krøllene slik man gjerne gjør med vanlig børste. Anbefales!

ok,men sliter ikke den på håret?mulig jeg ser for meg noe anna nå,enn det du mener?har en tre-kam fra body-shop,men den motvirker ikke floker

nåja,floker er vel en del av krøllete hår kanksje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest greit å ha

har prøvd,men de jeg fant hadde en ekkel lukt:/ virket mer fetende enn vanlig balsam,som skylles ut.

men har du et konkret tips kan jeg jo alltids prøv eigjen

Jeg bruker bonacure sin. Tar ikke så mye oppi da, men det er fordi jeg ikke trenger så mye. Synes den er god. Enten alene, men ofte tar jeg noen dusjer i tillegg til vanlig balsam. Når det gjelder balsam er Loreal sin god, den du kjøper på apoteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har langt hår med mye krøller.

Foruten balsam, kjører jeg en kur ei gang i blant.

I tillegg er en klipp fra tid til annen viktig. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krølltoppen med liten tålmodighet

Jeg har langt hår med mye krøller.

Foruten balsam, kjører jeg en kur ei gang i blant.

I tillegg er en klipp fra tid til annen viktig. :-)

sistenevnte har jeg vel vært lite flink til.har hår som når rumpesprekken,men stusser enten selv eller lar min søster gjøre det.ikke særlig glad i frisører!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sistenevnte har jeg vel vært lite flink til.har hår som når rumpesprekken,men stusser enten selv eller lar min søster gjøre det.ikke særlig glad i frisører!

Har ikke like langt hår,men det rekker nesten til korsryggen (om jeg retter ut krøllene)

Merker stor forskjell når jeg har vært hos frisøren. Går mas to ganger i året, litt redd jeg også, men har funnet ei som forstår at stuss betyr stuss... :-)

Håret blir mye lettere å gre ei god stund etter hvert besøk.

På samme måte som en hårkur også hjelper. :-)

Jeg grer ellers kun håret etter dusj. Aldri tørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krølltoppen med liten tålmodighet

Har ikke like langt hår,men det rekker nesten til korsryggen (om jeg retter ut krøllene)

Merker stor forskjell når jeg har vært hos frisøren. Går mas to ganger i året, litt redd jeg også, men har funnet ei som forstår at stuss betyr stuss... :-)

Håret blir mye lettere å gre ei god stund etter hvert besøk.

På samme måte som en hårkur også hjelper. :-)

Jeg grer ellers kun håret etter dusj. Aldri tørt.

gode råd.men hvorfor er det bedre å gre håret vått enn tørt?eller spør jeg dumt?kan sikkert lage nye vaner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gode råd.men hvorfor er det bedre å gre håret vått enn tørt?eller spør jeg dumt?kan sikkert lage nye vaner

For meg handler det om at det blir mye mer brusete om jeg grer det tørt...

Jeg grer det vått. Bruker en kremeller et annet middel for krøller som klemmes inn i håret. Da holder krøllene seg definerte og lite brusete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest teksksa

Har du prøvd Tigi Bedhead sjampo og balsam for krøller, den gir ekstra fuktighet og hjelper, samt hjelper å klippe opp håret (trenger ikke klippe kort, men klippe etasjer)

Dette hjelper for meg som bare har bølger i håret, men husker jeg bodde med ei med krøller og hun børstet rett og slett aldri håret, det hjalp for henne. merkelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gode råd.men hvorfor er det bedre å gre håret vått enn tørt?eller spør jeg dumt?kan sikkert lage nye vaner

Hvis du grer håret etter at det har blitt tørt, kan det lett "bruse" seg opp og bli litt vel "frizzy". Hvis du grer det mens det er vått, vil det lettere kunne holde seg "samlet".

MEN: Vær obs på at vått hår strekkes lettere, og at du derfor kan risikere å slite av håret hvos du grer det (hardt) mens det er vått, så vær forsiktig. Bruk gjerne en "afrokam".

Det kan også være en idé å gre de i dusjen før du skyller ut balsamen, men da må du passe på å ikke buste til håret igjen når du frotterer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Det finnes egne spraybalsamer du sprayer i før du grer håret etter vask. Denne kan gjerne brukes i tillegg til vanlig balsam.

Hadde problemer med dette før, men ikke lenger, av en eller annen grunn (eldre hår?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...