Gå til innhold

pårørendegrupper?


mum

Anbefalte innlegg

Jeg prøver igjen. Er det noen som kan tipse meg om pårørendegrupper eller lignende for pårørende til barn som har/har hatt spiseforstyrrelse? Jeg føler et sterkt behov for å dele erfaringer og fortsatte bekymringer med andre i samme situasjon. Har lest at en mor som har hatt barn på Ullevål skulle danne en slik gruppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hørt at det finnes foreldregrupper på IKS. Er selv interessert, men tror at man må ha "barn" som har fylt 18 år og det har ikke jeg. Det er vanskelig å ha sf-barn uten å ha noen å snakke med, ikke sant?

Forsøk å ringe til IKS - LYKKE TIL!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi - IKS

Jeg har hørt at det finnes foreldregrupper på IKS. Er selv interessert, men tror at man må ha "barn" som har fylt 18 år og det har ikke jeg. Det er vanskelig å ha sf-barn uten å ha noen å snakke med, ikke sant?

Forsøk å ringe til IKS - LYKKE TIL!!!

IKS har dessverre ikke pårørendegrupper. Vi har derimot en samling for pårørende (foreldre, søsken, ektefeller/samboere/kjærester) hver høst. Den finner du mer informasjon om her:

http://www.iks.no/iks_kurs.htm#Familie

Ellers kan du ta kontakt med Anoreksia Bulimia Foreningen og spørre om de har pårørendegruppe i ditt område. De jobber mer med pårørende enn vi i IKS gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Sundgot Schneider, lege

Jeg har hørt at det finnes foreldregrupper på IKS. Er selv interessert, men tror at man må ha "barn" som har fylt 18 år og det har ikke jeg. Det er vanskelig å ha sf-barn uten å ha noen å snakke med, ikke sant?

Forsøk å ringe til IKS - LYKKE TIL!!!

Kjære Apekatt! Noen barne-og ungdomspsykiatriske poliklinikker (BUP) tilbyr samtaler for pårørende/foreldre selv om ikke barnet er i terapi/behandling. Det er mulig å ta direkte kontakt med nærmeste BUP for mer informasjon.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Laila Sundgot Schneider, lege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Sundgot Schneider, lege

Kjære mum ! Jeg vil råde deg å ta direkte kontakt med nærmeste barne- og ungdomspsykiatriske poliklinikk (BUP) som kanskje kan hjelpe deg i forhold til pårørendegrupper der du bor. Senter for spiseforstyrrelser i Stavanger, tlf. 51565410 kan kanskje også være behjelpelig? Foruten Anorexia-teamet på barneavdelingen Ullevål sykehus tlf. 22118080 eller SBU- Senter for barne - og ungdomspsykiatri på Sogn, som har en avdeling for barn med spiseforstyrrelser, i Oslo som nå er underlagt Barne- og familieetaten i Oslo kommune

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Laila Sundgot Schneider, lege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cath i IKS

Kjære mum ! Jeg vil råde deg å ta direkte kontakt med nærmeste barne- og ungdomspsykiatriske poliklinikk (BUP) som kanskje kan hjelpe deg i forhold til pårørendegrupper der du bor. Senter for spiseforstyrrelser i Stavanger, tlf. 51565410 kan kanskje også være behjelpelig? Foruten Anorexia-teamet på barneavdelingen Ullevål sykehus tlf. 22118080 eller SBU- Senter for barne - og ungdomspsykiatri på Sogn, som har en avdeling for barn med spiseforstyrrelser, i Oslo som nå er underlagt Barne- og familieetaten i Oslo kommune

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Laila Sundgot Schneider, lege

Hei Mum! Om du finner ut noe etter å ha ringt de stedene Laila foreslår, håper jeg du vil dele informasjonen med oss her på forumet! Dette kan jo være nyttig for flere.

Vennlig hilsen

http://www.doktoronline.no/homepage/cath/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...