Gå til innhold

Ikke bare og bare med barnehage og fri fra jobb.


Gjest Amen 4 that

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra

Men da må det skje oe fra høyere hold. Slik bestemmelsene er i dag har de sin fulle rett å gjøre det på denne måten.

Ikke skyld på oss lærere, det er slik systemet er.

Jeg skylder da ikke på noen som helst, jeg bare sier jeg har forståelse for at folk reagerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 346
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • tzatziki1365380058

    47

  • Persille1365381127

    34

  • morsan

    25

  • trollemor;o)

    21

Men da må det skje oe fra høyere hold. Slik bestemmelsene er i dag har de sin fulle rett å gjøre det på denne måten.

Ikke skyld på oss lærere, det er slik systemet er.

Leste du hva Elextra skrev?

Jeg tviler på at det må komme noe direktiv fra høyere hold for å kunne bruke betegnelsen avspasering, når det er det som faktisk foregår. togli skriver nedenfor her at det gjøre i hennes miljø.

Verken Elextra, AAA eller jeg kritiserer ordningen med å planlegge på kveldstid slik at den inneklemte dagen kan avspaseres. Vi anbefaler bare - slik Elextra nettopp gjentok rett ovenfor her - å endre terminologien, altså ordbruken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste du hva Elextra skrev?

Jeg tviler på at det må komme noe direktiv fra høyere hold for å kunne bruke betegnelsen avspasering, når det er det som faktisk foregår. togli skriver nedenfor her at det gjøre i hennes miljø.

Verken Elextra, AAA eller jeg kritiserer ordningen med å planlegge på kveldstid slik at den inneklemte dagen kan avspaseres. Vi anbefaler bare - slik Elextra nettopp gjentok rett ovenfor her - å endre terminologien, altså ordbruken.

''terminologien, altså ordbruken''

Voksenopplæringen? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''terminologien, altså ordbruken''

Voksenopplæringen? ;-)

Fotballhistorie i går, rettskrivning i dag...

Jeg lurte på om den ville bli tatt som en spydighet. Men jeg klarte ikke å se at trollemor hadde lest innlegget hun svarte på, i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotballhistorie i går, rettskrivning i dag...

Jeg lurte på om den ville bli tatt som en spydighet. Men jeg klarte ikke å se at trollemor hadde lest innlegget hun svarte på, i det hele tatt.

Nei, når temperaturen stiger er det lett å oppfatte alt og alle som ikke er 100% enige som at de er fullstendig uenige, og det blir fort litt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

Leste du hva Elextra skrev?

Jeg tviler på at det må komme noe direktiv fra høyere hold for å kunne bruke betegnelsen avspasering, når det er det som faktisk foregår. togli skriver nedenfor her at det gjøre i hennes miljø.

Verken Elextra, AAA eller jeg kritiserer ordningen med å planlegge på kveldstid slik at den inneklemte dagen kan avspaseres. Vi anbefaler bare - slik Elextra nettopp gjentok rett ovenfor her - å endre terminologien, altså ordbruken.

Ok, men jeg skjønner fortsatt ikke at det spiller noen som helst rolle om det heter avspasering eller planleggingsdag. Beklager!

Husker ikke hvem, men i det innlegget jeg "klikket" på stod det jo at vi burde planlegge på kveldstid også avspasere på forskjellige tider slik at ungene kan være i bhg.

Skal det bli slik så må det bestemmes fra høyere hold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, men jeg skjønner fortsatt ikke at det spiller noen som helst rolle om det heter avspasering eller planleggingsdag. Beklager!

Husker ikke hvem, men i det innlegget jeg "klikket" på stod det jo at vi burde planlegge på kveldstid også avspasere på forskjellige tider slik at ungene kan være i bhg.

Skal det bli slik så må det bestemmes fra høyere hold.

Jeg forstår selvfølgelig at det må komme fra ledelsen hvis dere skal forandre arbeidsreglementet. Poenget var at Elextra bare henviste til ordbruken.

Som jeg har nevnt i 4 - 5 innlegg nedenfor: Jeg (og Elextra og AAA m.fl.) tror det skader lærernes sak å si at det er planlegging når det egentlig er avspasering for planlegging. Det er akkurat sånt som gir de som er mest kritiske, nok vann på mølla til å holde liv i påstandene at dere har så mye mer fri enn andre.

Husk at vi er der ute blant foreldrene hele tiden og hører det de sier seg imellom, dere får bare høre det som de mest frekke og frustrerte blåser utav seg når situasjonen blir tilspisset. Det kan tenkes at noe av det vi sier, er verd å tenke litt over. Skyttergravskrig fører ikke verden framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...