Gå til innhold

Er jeg egoistisk om jeg beholder barnet?


Gjest 39 år.

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra

Det er neppe noe poeng, men jeg skal faktisk gjøre et forsøk på svare deg på dette.

''Når du opplyser om at du har gått ned 150 000 kr i lønn så har det stor (størst) betydning hva du hadde før. At du ikke vil svare på det er usaklig. Det er svaret ditt nå i høyeste grad.''

Tror du at jeg hadde tydd til finn.no, firstprice-produkter, arv og gjenkjøp hvis jeg hadde tjent 1 million _før_ jeg gikk ned i lønn?

''At du synes menn skal bestemme over kvinners kropp er så kvinnefiendtlig holdning og diskriminerende at det kan neppe kalles saklig.''

Jeg har ALDRI sagt at menn skal bestemme over kvinners kropp. Hvordan har du greid å unngå å få med deg det? Vet du egentlig hva diskusjonen går ut på?

''Det er mange som lever av lite, og en alenemor som har 200 000 kr. i måneden og går ned til 50 000 kan ikke bare handle på finn.no.''

Og derfor skrev jeg både at _min_ situasjon var en digresjon i forhold til opprinnelig diskusjon, samt at jeg er klar over at alle ikke kan løse økonomien slik. Hvordan kunne du unngå å se det jeg skrev til slutt?

''Tror du at jeg hadde tydd til finn.no, firstprice-produkter, arv og gjenkjøp hvis jeg hadde tjent 1 million _før_ jeg gikk ned i lønn?''

At man tjener godt er da ikke til hinder for å like å handle på finn.no, arve klær eller like å gjøre prisgunstige innkjøp *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 366
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • BMS!

    29

  • morsan

    23

  • Ysah

    10

  • ariadne

    7

Mest aktive i denne tråden

''Problemet er om det befruktede egget virkelig defineres som "noen".''

Idet et egg blir befruktet, så er det noen! Det er en halvdel av hver partner.

Da mà vel i sà fall abort likestilles med mord! Det er selvfölgelig ikke min mening, bare sà det er klart. Pronomenet

"noen" henviser til et menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Jeg tjener bra og handler mye på loppemarked, finn.no og andre bruktbutikker. Jeg tjente ikke så bra før, men jeg har ikke endret mine vaner selvom jeg har mer penger. Jeg har dette som livsstil for å støtte gjenbruk og også fordi det gir meg tilfredsstillelse å finne brukte ting som passer inn hos meg og ikke er som hos alle andre. Hvorfor skulle du ikke handlet på finn.no selvom du hadde tjent million før? Kanskje det har sammenheng med den kast-og-bruk mentaliteten du presenterer her at du synes at fostre kan bare kastes hvis far krever det.

Godt sagt og skrevet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hva med barnet???

''Tror du at jeg hadde tydd til finn.no, firstprice-produkter, arv og gjenkjøp hvis jeg hadde tjent 1 million _før_ jeg gikk ned i lønn?''

At man tjener godt er da ikke til hinder for å like å handle på finn.no, arve klær eller like å gjøre prisgunstige innkjøp *S*

Nei, men om man leser hele avsnittet bør man kanskje forstå sammenhengen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miguela

Jeg gir deg opp, rett og slett.

Nok et personangrep, nok en gang tillegger du meg meninger jeg ikke har og ei heller har uttrykt, og nok en gang beskriver du din virkelighet som en fasit.

Hvorfor svarer du ikke på spørsmålene jeg stiller deg? Ifølge deg selv er det usakelig å ikke svare på spørsmål.

Hvilken spørsmål har du stilt meg? Heldigvis tror jeg ikke det er mange kvinner som har de holdningene du har presentert i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Da mà vel i sà fall abort likestilles med mord! Det er selvfölgelig ikke min mening, bare sà det er klart. Pronomenet

"noen" henviser til et menneske.

Og det er bevisst, at jeg bruker noen, for en sammensmelted celle,_ er_ faktisk noen!

I mine øyne så er det å drepe et perfekt formet menneske....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hva med barnet???

Godt sagt og skrevet;)

Du vet at det å spre løgner om andre, tillegge dem meninger de ikke har og gå til personangrep er mobbing?

Støtter du mobbing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hva med barnet???

Hvilken spørsmål har du stilt meg? Heldigvis tror jeg ikke det er mange kvinner som har de holdningene du har presentert i denne tråden.

''Jeg har ALDRI sagt at menn skal bestemme over kvinners kropp. Hvordan har du greid å unngå å få med deg det? Vet du egentlig hva diskusjonen går ut på?''

og

''Og derfor skrev jeg både at _min_ situasjon var en digresjon i forhold til opprinnelig diskusjon, samt at jeg er klar over at alle ikke kan løse økonomien slik. Hvordan kunne du unngå å se det jeg skrev til slutt?''

Dette var som svar til deg noen linjer lenger opp.

Hvorfor drar du fram at det er få som mener som meg? Hvilken betydning har det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er bevisst, at jeg bruker noen, for en sammensmelted celle,_ er_ faktisk noen!

I mine øyne så er det å drepe et perfekt formet menneske....

ok, da sà.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miguela

Du vet at det å spre løgner om andre, tillegge dem meninger de ikke har og gå til personangrep er mobbing?

Støtter du mobbing?

Nå er du usaklig i høyeste grad. Jeg sprer ikke løgner om noen, jeg tillegger deg ikke meninger, men presenterer deg hvordan dine uttalelser oppleves for meg og antakeligvis mange andre.

Jeg opplever uttalelsene dine som ekstremt sårende og nedverdigende for en gruppe kvinner. Er det mobbing, tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mora2

Og det er bevisst, at jeg bruker noen, for en sammensmelted celle,_ er_ faktisk noen!

I mine øyne så er det å drepe et perfekt formet menneske....

Helt enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miguela

''Jeg har ALDRI sagt at menn skal bestemme over kvinners kropp. Hvordan har du greid å unngå å få med deg det? Vet du egentlig hva diskusjonen går ut på?''

og

''Og derfor skrev jeg både at _min_ situasjon var en digresjon i forhold til opprinnelig diskusjon, samt at jeg er klar over at alle ikke kan løse økonomien slik. Hvordan kunne du unngå å se det jeg skrev til slutt?''

Dette var som svar til deg noen linjer lenger opp.

Hvorfor drar du fram at det er få som mener som meg? Hvilken betydning har det?

Så lenge du mener at far må ha stemmerett over om kvinnen bærer fram barnet eller ikke, og om han vedgår seg farskapet og de forpliktelsene det medfører så er det slik at menn bestemmer over kvinnens kropp.

Hvorvidt dine kommentarer er digresjon er ikke interessant. Slik jeg forsto deg presenterte du en løsning for kvinner som ikke krever bidrag fra far--------------handle i billige og bruktbutikker. Noe som er rett og slett latterlig i denne sammenhengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mora2

Syns du skal gi barnet en sjanse jeg. Det er jo helt uskyldig oppi dette...

Far bør så klart få vite det, og er han en skikkelig mann tar han ansvar for sine handlinger. Om ikke han tar ansvar bør hvertfall du som mor gjøre det.

Lykke til. :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hva med barnet???

Nå er du usaklig i høyeste grad. Jeg sprer ikke løgner om noen, jeg tillegger deg ikke meninger, men presenterer deg hvordan dine uttalelser oppleves for meg og antakeligvis mange andre.

Jeg opplever uttalelsene dine som ekstremt sårende og nedverdigende for en gruppe kvinner. Er det mobbing, tro?

Dette skriver du:

''Kanskje det har sammenheng med den kast-og-bruk mentaliteten du presenterer her at du synes at fostre kan bare kastes hvis far krever det.''

Dette er løgn.

Hvis du, på vegne av "mange kvinner", blir såret av mine meninger, så vil jeg vel si at du og dine medsøstre er noe hårsåre. Hvis det å mene at kvinner som blir uplanlagt gravide, på prevensjon, med en mann som bruker prevensjon og har gitt klart uttrykk på forhånd at han ikke vil bli pappa - bør ta det hele fulle økonomiske ansvaret selv, vel, da sliter dere sikkert med endel andre ting også.

Jeg presiserer igjen: Jeg er _for_ selvbestemt abort, men jeg er _imot_ at kvinner kan bestemme over menns liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hva med barnet???

Så lenge du mener at far må ha stemmerett over om kvinnen bærer fram barnet eller ikke, og om han vedgår seg farskapet og de forpliktelsene det medfører så er det slik at menn bestemmer over kvinnens kropp.

Hvorvidt dine kommentarer er digresjon er ikke interessant. Slik jeg forsto deg presenterte du en løsning for kvinner som ikke krever bidrag fra far--------------handle i billige og bruktbutikker. Noe som er rett og slett latterlig i denne sammenhengen.

''Så lenge du mener at far må ha stemmerett over om kvinnen bærer fram barnet eller ikke, og om han vedgår seg farskapet og de forpliktelsene det medfører så er det slik at menn bestemmer over kvinnens kropp.''

Dette har jeg aldri sagt! Du er sylfrekk som tillegger meg meninger jeg ikke har! Ærlig talt, menneske, nå må du ta deg sammen!!!!

''Hvorvidt dine kommentarer er digresjon er ikke interessant. Slik jeg forsto deg presenterte du en løsning for kvinner som ikke krever bidrag fra far--------------handle i billige og bruktbutikker. Noe som er rett og slett latterlig i denne sammenhengen.''

Igjen, du forstår virkelig ikke hva som står. Virkelig ikke. Hvis du ikke vet hva ord betyr, som f.eks. digresjon, så får du slå det opp. Og du må lese innlegget _før_ det jeg svarer på for å få sammenhengen.

Ærlig talt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miguela

Dette skriver du:

''Kanskje det har sammenheng med den kast-og-bruk mentaliteten du presenterer her at du synes at fostre kan bare kastes hvis far krever det.''

Dette er løgn.

Hvis du, på vegne av "mange kvinner", blir såret av mine meninger, så vil jeg vel si at du og dine medsøstre er noe hårsåre. Hvis det å mene at kvinner som blir uplanlagt gravide, på prevensjon, med en mann som bruker prevensjon og har gitt klart uttrykk på forhånd at han ikke vil bli pappa - bør ta det hele fulle økonomiske ansvaret selv, vel, da sliter dere sikkert med endel andre ting også.

Jeg presiserer igjen: Jeg er _for_ selvbestemt abort, men jeg er _imot_ at kvinner kan bestemme over menns liv.

Dette er ikke løgn, men tolkning av det du har skrevet. Ja det er mange kvinner som sliter, noe jeg håper at du vet siden du antyder at du jobber med menneskelige relasjoner.

Du presenterer helt klart at hvis en mann vil ha sex og ikke barn så har han ikke ansvar for evt. svangerskap. Det er bare ikke slik norske lov håndterer slike saker, og det tror jeg du vet. En mann er ansvarlig for sine handlinger.

En kvinne har råderett over sin kropp og at du i det hele tatt kan tenke tanken at en kvinne skal bære frem et barn hvis far ikke ønsker abort og ønsker å ta hele ansvaret for barnet, er forkastelig. Tror du virkelig at kvinner er rugemaskiner for menn? Da er du ikke helt og holdent for selvbestemt abort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miguela

''Så lenge du mener at far må ha stemmerett over om kvinnen bærer fram barnet eller ikke, og om han vedgår seg farskapet og de forpliktelsene det medfører så er det slik at menn bestemmer over kvinnens kropp.''

Dette har jeg aldri sagt! Du er sylfrekk som tillegger meg meninger jeg ikke har! Ærlig talt, menneske, nå må du ta deg sammen!!!!

''Hvorvidt dine kommentarer er digresjon er ikke interessant. Slik jeg forsto deg presenterte du en løsning for kvinner som ikke krever bidrag fra far--------------handle i billige og bruktbutikker. Noe som er rett og slett latterlig i denne sammenhengen.''

Igjen, du forstår virkelig ikke hva som står. Virkelig ikke. Hvis du ikke vet hva ord betyr, som f.eks. digresjon, så får du slå det opp. Og du må lese innlegget _før_ det jeg svarer på for å få sammenhengen.

Ærlig talt.

Jeg vet godt hva digresjon betyr. Jeg gidder ikke bruke energi på dette lenger.

Takk og pris for at du står alene om dine holdninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''De har VÆRT SAMMEN om å lage det barnet. Det er like mye mannen som får la være å ha sex om han ikke vil ha barn.''

Alle er enige om at menn må la være å ha sex hvis de ikke er forberedt på å ta konsekvensen av en graviditet. Hvorfor er det ikke slik for kvinner?

''Du syns tydeligvis at abort er en vannvittig lettvint løsning - har det ikke falt deg inn at mange (de fleste?) ikke syns det?''

Jeg kan ikke huske at jeg noe sted har skrevet at det å ta abort er en lettvindt løsning. Hvor har du det fra?

''Jeg personlig hadde ALDRI klart det! Men respekterer de som har gjort det (ihvertfall noen) osv bla bla bla - må jo ta alle forbehold her på DOL ;-)''

For noen år siden ble det utført ca. 15000 aborter pr. år. Det betyr vel at det er endel som greier det, selv om det ikke foreligger medisinske årsaker til det. Det er gjerne dere som absolutt ikke vil ta abort som sier dette høyt, resten sier ingenting. Fordi det er ikke PK å kunne tenke seg å ta abort om man blir uplanlagt gravid.

''Abortloven slår helt feil ut dersom mannen skal slippe å betale noe som helst bare fordi han ikke hadde planlagt å få barn.''

Hvorfor? Hvis en kvinne absolutt ikke kan tenke seg å ta abort, og heller ikke vil ha barn, burde hun da ha sex med en mann som slett ikke vil ha barn - uten å være forberedt på å ta hele ansvaret selv?

''Og heldigvis er det ikke slik noe som beviser at de ikke er mange som er enige med deg!''

Jeg antar at du vil si at tråden her beviser at det ikke er mange som er enig med meg, og det er helt greit. Jeg respekterer norsk lov, og jeg respekterer at andre har ulik mening som meg.

For å få til forandringer i samfunnet, må noen si sin mening selv om den får motbør. Så får framtiden vise hva som slår gjennom og ei. Dagens abortlov er jo svært annerledes enn den man hadde for 30 år siden, og ingen vet hva vi har for lovgiving om 30 nye år.

''Alle er enige om at menn må la være å ha sex hvis de ikke er forberedt på å ta konsekvensen av en graviditet. Hvorfor er det ikke slik for kvinner? ''

Men hun gjør jo nettopp det om hun bærer fram barnet OG lar den andre forelderen være med på å sørge for barnets oppfostring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Tror du at jeg hadde tydd til finn.no, firstprice-produkter, arv og gjenkjøp hvis jeg hadde tjent 1 million _før_ jeg gikk ned i lønn?''

At man tjener godt er da ikke til hinder for å like å handle på finn.no, arve klær eller like å gjøre prisgunstige innkjøp *S*

''At man tjener godt er da ikke til hinder for å like å handle på finn.no, arve klær eller like å gjøre prisgunstige innkjøp *S*''

enig! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...