Gå til innhold

Er jeg egoistisk om jeg beholder barnet?


Gjest 39 år.

Anbefalte innlegg

Gjest imzedimze

Det kan du virkelig ikke mene???

Jo, man kan absolutt lengte etter en far eller en mor om man er avskåret fra kontakt med dem - og har vært det hele livet.

de fleste har et godt verdig liv selv om de ikke kjenner en av sine foreldre.

og om noen mener de heller burde aldri blitt født fordi de ikke kjenner faren sin så mener jeg det er de som er snåle og trenger psykiatrisk hjelp, som ikke har å gjøre med at de ikke kjenner faren sin..:) da tror jeg det er mye annet som er galt i livet til personen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 366
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • BMS!

    29

  • morsan

    23

  • Ysah

    10

  • mil1365380270

    7

Mest aktive i denne tråden

Gjest imzedimze

Det kan man vel. Jeg lengter etter de barna jeg ønsket meg og aldri kunne få. Du kan ikke sette frem en slik mening som en sannhet.

jeg mener det er forskjell på å være ufrivillig barnløs eller lignende og det å ikke kjenne faren sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest imzedimze

For å bruke din egen argumentasjon: Dette vet jo ikke celleklumpen noe om.

selvfølgelig vet ikke celleklumpen noe om det.

så om moren vil ta abort eller ikke gjør hun det etter om hun faktisk ønsker barnet eller ikke, ikke hvorvidt faren vil ha det. siden det er hennes kropp og hennes valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får prøve å stave riktig ihvertfall.

''Du får prøve å stave riktig ihvertfall.''

om du ikke klarer å lå være å irritere deg over mine skrivefeil, og mangler, anbefaler jeg deg og hoppe over alle mine innlegg, da jeg ikke klarer å la vær, og nekter og ikke kunne være på forumet pga. at DU har ett problem med å lese hva jeg skriver....

Ikke rart du blir Psyk av alt, når du irriterer deg over småting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer du jo med nye opplysninger som er helt vesentlige!

Hvis dette er sannheten, så trekker jeg selvfølgelig tilbake mitt utsagn om at han ikke bør kreves for bidrag om han ikke ønsker å bli pappa.

Men snakke med han, det MÅ du gjøre.

Skjønner ikke hvor du fikk det fra at hun hadde "lurt" henne til å bli gravid jeg da, men du virker en smule fordomsfull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvor du fikk det fra at hun hadde "lurt" henne til å bli gravid jeg da, men du virker en smule fordomsfull.

I dag kan jeg ikke skrive...

lurt han, selvsagt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal fortelle ham, men jeg er ikke i stand til det enda.

Jeg mener du kan vente til etter uke12, abortgrensen, dersom du er redd for å bli utsatt for press.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha litt tungt for det?

Hvis en kvinne blir gravid etter et samleie med en mann som gjør det klinkende klart på forhånd at han ikke vil bli pappa, så mener jeg at hun må ta hele det økonomiske ansvaret dersom hun velger å beholde barnet.

Greier du det nå?

Hvordan vet du at en mann som evnt. ønsker abort har gjort dette klinkende klart på forhånd?

Og hvorfor går alle ut fra at hun ikke kommer til å fortelle om barnet før barnet er født?

Og hvorfor tror du at manne ikke vil ha barnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener du kan vente til etter uke12, abortgrensen, dersom du er redd for å bli utsatt for press.

Det mener jeg også.

Etter det MÅ du si det, syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 39 år.

Jeg mener du kan vente til etter uke12, abortgrensen, dersom du er redd for å bli utsatt for press.

Han ringte meg nå. Jeg klarte ikke å fortelle ham det :-( Hvordan skal jeg legge det frem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om flere tilfeller der kvinnene har sagt at de bruker prevensjon - men ikke gjør det. Uten at det har noe med saken å gjøre forsåvidt.

Da burde mannen bruke kondom, om han ikke ønsker seg barn. Noe ansvar må faktisk menn ta også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han visste det var muligheter for å bli gravid, og jeg foreslo å dra til nattåpent apotek og kjøpe angrepille, men han sa vi skulle vente. Det er mulig han vil bli glad for å bli far, og jeg vet han ikke vil være i stand til å ta vare på barnet i noen særlig stor grad pga han er på mange måter et barn selv. Men dette kan jo bli hans eneste mulighet til å få barn.

Nå vet jeg ike hva du legger i at han på mange måter er et barn selv, men du må også tenke gjennom genetisk arv. Men kanskje mener du bare at han er uansvarlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest 39 år.

Skjønner ikke hvor du fikk det fra at hun hadde "lurt" henne til å bli gravid jeg da, men du virker en smule fordomsfull.

De var kjærester, skulle gifte seg osv. Så snart hun ble gravid gjorde han slutt og skiftet helt personlighet. Men han gleder seg til barnet! han bruker henne som en rugemaskin! Hun har det ikke så greit nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn kan ikke bestemme over kvinner. Hvorfor skal kvinner få bestemme over menn?

Kvinner kan heller ikke bestemme over menn.

Men her må ALLE uansett kjønn, forholde seg til norsk lov, sånn er livet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Du må ha litt tungt for det?

Hvis en kvinne blir gravid etter et samleie med en mann som gjør det klinkende klart på forhånd at han ikke vil bli pappa, så mener jeg at hun må ta hele det økonomiske ansvaret dersom hun velger å beholde barnet.

Greier du det nå?

Jeg får helt fnatt av nicket ditt. Hvorfor signerer du med "hva med barnet" når du overhode ikke er interessert i det? Du vil jo bare at det skal tas livet av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 39 år.

Nå vet jeg ike hva du legger i at han på mange måter er et barn selv, men du må også tenke gjennom genetisk arv. Men kanskje mener du bare at han er uansvarlig?

Han er uansvarlig ja. Tror ikke jeg skal fortelle mer for jeg merker en hissig stemning her inne he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ringte meg nå. Jeg klarte ikke å fortelle ham det :-( Hvordan skal jeg legge det frem?

Jeg vet ikke. Minn ham på den kvelden dere vurderte angrepille, og så rett på sak derfra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er uansvarlig ja. Tror ikke jeg skal fortelle mer for jeg merker en hissig stemning her inne he he.

Ja, dette fattet vår interesse. Lykke til, uansett! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo ikke dette situasjonen her, men dersom en mann og en kvinne har sex, mannen gjør det helt klart at han ikke ønsker barn, tilbyr seg å bruke kondom og kvinnen lyver og sier hun bruker p-piller så det ikke er så farlig - og det blir en graviditet. DA mener jeg at kvinnen må ta ansvar for sin oppførsel med å enten ta abort, eller ta hele det økonomiske ansvaret selv.

Det er mange som vil greie seg utrolig godt om de satte tæring etter næring, og siden "alle" klager på at bidragene er så lave, så er det nok mulig å greie seg uten. Arve ting, kjøpe brukt osv. ville gitt mange bedre økonomi. Eksempelvis.

Men dette er en annen debatt, her har jo trådstarter fortalt at barnefaren var aktiv med i valget om å ikke bruke prevensjon, og da stiller saken seg helt annerledes.

I dette tilfellet foreslo hun å benytte angrepille, noe han mente ikke var nødvendig. Ut fra din logikk må vel det bety at han skal dekke alle utgifter for barnet da, selv om det vokser opp hos henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...