Gå til innhold

Er jeg egoistisk om jeg beholder barnet?


Gjest 39 år.

Anbefalte innlegg

Gjest Kimmie

Han er uansvarlig ja. Tror ikke jeg skal fortelle mer for jeg merker en hissig stemning her inne he he.

Blir fort det her inne med så mange ulike mennesker og synspunkter,ta vare på deg selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 366
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • BMS!

    29

  • morsan

    23

  • Ysah

    10

  • mil1365380270

    7

Mest aktive i denne tråden

også en mor

Og hvis han vil at hun tar abort da skal han slippa å betale? For noe tull. Beklager, men dette er noe av det dummeste jeg har hørt.

Enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

også en mor

Du må ha litt tungt for det?

Hvis en kvinne blir gravid etter et samleie med en mann som gjør det klinkende klart på forhånd at han ikke vil bli pappa, så mener jeg at hun må ta hele det økonomiske ansvaret dersom hun velger å beholde barnet.

Greier du det nå?

Jeg synes (fortsatt) at det er du som er helt på viddene her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

også en mor

Jeg vet om flere tilfeller der kvinnene har sagt at de bruker prevensjon - men ikke gjør det. Uten at det har noe med saken å gjøre forsåvidt.

''Uten at det har noe med saken å gjøre forsåvidt.''

Just presis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

også en mor

''Du får prøve å stave riktig ihvertfall.''

om du ikke klarer å lå være å irritere deg over mine skrivefeil, og mangler, anbefaler jeg deg og hoppe over alle mine innlegg, da jeg ikke klarer å la vær, og nekter og ikke kunne være på forumet pga. at DU har ett problem med å lese hva jeg skriver....

Ikke rart du blir Psyk av alt, når du irriterer deg over småting.

Måtte smile litt av den siste setningen din, selv om den var litt "slem". ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha litt tungt for det?

Hvis en kvinne blir gravid etter et samleie med en mann som gjør det klinkende klart på forhånd at han ikke vil bli pappa, så mener jeg at hun må ta hele det økonomiske ansvaret dersom hun velger å beholde barnet.

Greier du det nå?

Metode:

* Hormonspiral: 0-0,2 % sjanse for graviditet

* Sterilisering: 0-0,5 % sjanse for graviditet

* P-sprøyte/P-stav: 0-1 % sjanse for graviditet

* Spiral: 0,3-1 % sjanse for graviditet

* P-piller/P-ring/P-plaster: 0,2-3 % sjanse for graviditet

* Minipiller: 0,3-4 % sjanse for graviditet

* Kondom: 2-15 % sjanse for graviditet

* Pessar: 18 % sjanse for graviditet

* Sæddrepende midler: 4-15 % sjanse for graviditet

* Avbrutt samleie: 3-17 % sjanse for graviditet

*Ingen sex: 100 % sikkert!

Hvorfor skal kun kvinnen ta anvaret for feilmarginene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Attekattenoa

Det er også jeg enig i. I en slik situasjon (der jeg var sikker på at jeg ville beholde barnet), så ville jeg nok ikke sagt noe før etter tre mnd. Da må far bare forholde seg til realitetene....

'' I en slik situasjon (der jeg var sikker på at jeg ville beholde barnet), så ville jeg nok ikke sagt noe før etter tre mnd. Da må far bare forholde seg til realitetene....''

Her er jeg helt uenig. Det er hun som må ta valget til slutt, men det minste hun kan gjøre er å gi han muligheten til å legge frem sine synspunkter. Dette vil få konsekvenser for resten av livet hans, og da kan det føles ganske sårt hvis man ikke engang får mulighet til å uttale seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får prøve å stave riktig ihvertfall.

Men det er ikke spesielt snilt og håne folk for å ikke kunne skrive korrekt heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får prøve å stave riktig ihvertfall.

Kom feil.

Hadde ikke noe behov for å fortelle det til deg, skulle vært til også en mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte smile litt av den siste setningen din, selv om den var litt "slem". ;)

Psyk av alt gjør jo heller ikke noe spesielt snilt med å håne folk for å ikke skrive korrekt heller.

Så akuratt det tar jeg helt med ro ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker man ikke barn når man har sex, bruker man prevensjon. Går det allikevel galt, tar man abort om man ikke vil ha barnet.

Hvis man ønsker seg barn, bruker man ikke prevensjon.

Så enkelt er det ikke nei.

Går det allikevel galt, tar man utfordringen og gjør det beste ut av det. Man tar ikke et liv bare fordi det kom inn i livet ditt på et feil tidspunkt.

Aldri i livet om jeg hadde greid å ta abort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pontiac

*ler godt*

Så DOlish...denne tråden her...hyl, skrik, vræl, tanker og meninger :D

''''Jeg har ikke fortalt ham. ''''

Personlig synes jeg du bør fortelle far om en graviditet. Far har rett til å vite og barnet har rett til å vite. Far må også få en mulighet til å stille opp, både for deg og for barnet ditt. Du må også, du kan lyve men..., oppgi fars navn på papirer som kommer frem rundt fødsel og førstetid.

''''Hvis jeg bærer frem barnet må vel han betale bidrag.''''

Ja, om du oppgir far så må han betale bidrag. Det er et bidrag til barnet og ikke til deg. Dette blir utregnet prosentvis på fars og din inntekt.

''''Det er kanskje frekt av meg å bære frem barnet uten å avtale med ham først?''''

Kan jo ikke kalle det "frekt" å bære frem et barn da. Dere er jo begge voksne og vet mulige konsekvenser av å ha sex. Det er synd om en ønsker barnet og en ikke, men det er nå ennå fremdeles i år 2009 kvinnens rett ene og alene å bestemme om hun vil bære frem barnet hun bærer eller ei. Det er jo også viktig å tenke på at følelser og slit etter en abort som regel sliter mye værre på kvinnen enn på mannen (kan jo selvsakt være motsatt også)

Det er ditt valg. Det blir litt "den som er med på leken får tåle steken" Desverre for de menn som ikke ønsker barn.

Derfor er det også viktig at menn vet å beskytte seg godt, og ikke stole på kvinnens prevensjonsmetoder til enhver tid. Alt kan feile.

Så oppsummering av min mening er: Gjør deg opp en mening for hva DU ønsker å gjøre med barnet. Fortell barnefar og gi ham en mulighet til å være med og hjelpe være seg det går den ene vegen eller den andre.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 39 år.

Jeg vet ikke. Minn ham på den kvelden dere vurderte angrepille, og så rett på sak derfra?

Jeg får hjertebank av å tenke på det. Gruer meg. Det vil nok bli et sjokk for ham, selv om han av og til snakket om det med barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest 39 år.

*ler godt*

Så DOlish...denne tråden her...hyl, skrik, vræl, tanker og meninger :D

''''Jeg har ikke fortalt ham. ''''

Personlig synes jeg du bør fortelle far om en graviditet. Far har rett til å vite og barnet har rett til å vite. Far må også få en mulighet til å stille opp, både for deg og for barnet ditt. Du må også, du kan lyve men..., oppgi fars navn på papirer som kommer frem rundt fødsel og førstetid.

''''Hvis jeg bærer frem barnet må vel han betale bidrag.''''

Ja, om du oppgir far så må han betale bidrag. Det er et bidrag til barnet og ikke til deg. Dette blir utregnet prosentvis på fars og din inntekt.

''''Det er kanskje frekt av meg å bære frem barnet uten å avtale med ham først?''''

Kan jo ikke kalle det "frekt" å bære frem et barn da. Dere er jo begge voksne og vet mulige konsekvenser av å ha sex. Det er synd om en ønsker barnet og en ikke, men det er nå ennå fremdeles i år 2009 kvinnens rett ene og alene å bestemme om hun vil bære frem barnet hun bærer eller ei. Det er jo også viktig å tenke på at følelser og slit etter en abort som regel sliter mye værre på kvinnen enn på mannen (kan jo selvsakt være motsatt også)

Det er ditt valg. Det blir litt "den som er med på leken får tåle steken" Desverre for de menn som ikke ønsker barn.

Derfor er det også viktig at menn vet å beskytte seg godt, og ikke stole på kvinnens prevensjonsmetoder til enhver tid. Alt kan feile.

Så oppsummering av min mening er: Gjør deg opp en mening for hva DU ønsker å gjøre med barnet. Fortell barnefar og gi ham en mulighet til å være med og hjelpe være seg det går den ene vegen eller den andre.

Lykke til

Så ryddig og greit kan det sies! Tusen takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hva med barnet???

Ja nå ble jeg i hvert fall overbevist om at det gjelder en stakkars kjæreste som ikke kan ta ansvar for sine tidligere sexuelle handlinger.

Igjen, du aner ikke hva du snakker om.

Jeg har prøvd å avslutte dette med deg på en fin måte, men det vil du tydeligvis ikke.

Jeg har ingen kjæreste, som du kaller det, jeg er godt gift og har heller ingen slike opplevelser i fortiden min. Det betyr ikke at jeg ikke kan mene noe om det.

Hvordan jeg vet at kvinner lurer menn vet du ingenting om. Du vet ikke hva jeg jobber med, f.eks. Så slutt å være ekkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hva med barnet???

Jeg får helt fnatt av nicket ditt. Hvorfor signerer du med "hva med barnet" når du overhode ikke er interessert i det? Du vil jo bare at det skal tas livet av.

Gi meg ett eksempel på hvor i tråden jeg har sagt at hun skal ta abort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hva med barnet???

''Du får prøve å stave riktig ihvertfall.''

om du ikke klarer å lå være å irritere deg over mine skrivefeil, og mangler, anbefaler jeg deg og hoppe over alle mine innlegg, da jeg ikke klarer å la vær, og nekter og ikke kunne være på forumet pga. at DU har ett problem med å lese hva jeg skriver....

Ikke rart du blir Psyk av alt, når du irriterer deg over småting.

Når du rakker ned på andres intelligens, er det vel en fordel å klare å stave ordet riktig, i alle fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hva med barnet???

Så enkelt er det ikke nei.

Går det allikevel galt, tar man utfordringen og gjør det beste ut av det. Man tar ikke et liv bare fordi det kom inn i livet ditt på et feil tidspunkt.

Aldri i livet om jeg hadde greid å ta abort!

''Aldri i livet om jeg hadde greid å ta abort!''

Snu litt på ting, da, og spør om det ikke da er du som burde være avholden fra sex?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hva med barnet???

Da burde mannen bruke kondom, om han ikke ønsker seg barn. Noe ansvar må faktisk menn ta også.

Selvfølgelig burde han bruke kondom, men om kvinnen sier hun bruker prevensjon og ber han la være - vel, da er det ikke nødvendigvis bare mannen som må ta ansvar slik jeg ser det.

Og jeg presiserer: Dette er en sidediskusjon i forhold til trådstarters spørsmål, siden hun har fortalt at mannen ba henne la være å ta angrepille samt at han visste om risikoen for å bli gravid på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...