Gå til innhold

Gravide - og mat-"diller"


Katt-ja

Anbefalte innlegg

På film har jo "alle" gravide merkelige mat-lyster...

Men, jeg har til gode å kjenne noen i virkeligheten som har hatt det... Er det bare en myte, eller er det meg - og dem jeg kjenner som er uvanlige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dille og dille - hadde bare lyst på popcorn de første 12 ukene av svangerskap nummer en, jeg... (vel - strengt tatt fra uke 4 til 12 omtrent, da). Men det var fordi jeg ikke hadde lyst på mat i det hele tatt. Tvang meg til å spise sundt...

Hadde aldri noen sånn: Jeg bare MÅÅÅÅÅ ha sylteagurk, selv om klokka er 03.15, og gubben må vekkes for å kjøre til nærmeste 7-eleven....

Men jeg veit om ei som spiste avispapir!!!! DET synes jeg er ei merkelig dille. Og ei som likte lukta av mugg i kjelleren - _veldig_ merkelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minnah

På Veterinærhøgskolen finnes det visst et auditorium med et lite hull i murveggen bakerst, der en fysen gravid har pirket seg vei inn i den uimotståelige murpussen,...! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ha og må ha.... vil vel ikke si det så ille. Men jeg spiste MASSE appelsiner i begynnelsen av svangerskapet, og nå drikker jeg sjokolademelk titt og ofte, og spiser mye melkeis, så jeg har vel litt dilla på søte melkeprodukter.

Men jeg MÅ ikke ha noe som helst, men har som sagt fått øynene opp for sjokolademelk. Dessverre har jo det da også smittet over på poden.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ha og må ha.... vil vel ikke si det så ille. Men jeg spiste MASSE appelsiner i begynnelsen av svangerskapet, og nå drikker jeg sjokolademelk titt og ofte, og spiser mye melkeis, så jeg har vel litt dilla på søte melkeprodukter.

Men jeg MÅ ikke ha noe som helst, men har som sagt fått øynene opp for sjokolademelk. Dessverre har jo det da også smittet over på poden.....

OK, dette var vel en "dille"-light :-)

Når jeg tenker meg om drakk jeg visst en mengde Cola,- men det var vel mer for å holde kvalmen unna, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På Veterinærhøgskolen finnes det visst et auditorium med et lite hull i murveggen bakerst, der en fysen gravid har pirket seg vei inn i den uimotståelige murpussen,...! :o)

...den var drøy :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dille og dille - hadde bare lyst på popcorn de første 12 ukene av svangerskap nummer en, jeg... (vel - strengt tatt fra uke 4 til 12 omtrent, da). Men det var fordi jeg ikke hadde lyst på mat i det hele tatt. Tvang meg til å spise sundt...

Hadde aldri noen sånn: Jeg bare MÅÅÅÅÅ ha sylteagurk, selv om klokka er 03.15, og gubben må vekkes for å kjøre til nærmeste 7-eleven....

Men jeg veit om ei som spiste avispapir!!!! DET synes jeg er ei merkelig dille. Og ei som likte lukta av mugg i kjelleren - _veldig_ merkelig...

''Hadde aldri noen sånn: Jeg bare MÅÅÅÅÅ ha sylteagurk, selv om klokka er 03.15, og gubben må vekkes for å kjøre til nærmeste 7-eleven....''

Ja, det var sånne film-settinger jeg tenkte på ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Jeg hadde ikke lyst på merkelig mat, men jeg kunne spise uante mengder av en bestemt type mat. Når jeg gikk med eldstejenta spiste jeg tomatsuppe med egg til middag nesten hver dag ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest majas mamma

Nr 1: Grønne epler, små, steinharde og irrgrønne. Og de skulle ligge i kjøleskapet. En episode - vi hadde vært i butikken, og nesten hjemme utbryter jeg: Vi har glemt å kjøpe grønne epler. Hvorpå min mann repliserer: Nei nå gidder jeg ikke å snu og kjøre hele veien tilbake for å kjøpe grønne epler til deg. Hvorpå jeg skrur på krana og snørr og tårer spruter i alle retninger. Min mann snur i taushet bilen, kjører hele veien tilbake, og kommer ut med en pose med 2 kilo grønne epler. Men vi måtte ut neste dag og kjøpe flere. Min bror fleipet med at jeg kom til å få et alien-barn. Liten og grønn mann. Nr 2: Wienerpølser, kalde.

Nr 3: Lollipop

Nr 4: Rømme. Det var sånn "må ha" - dille. hvilket selvfølgelig resulterte i 10 kilo for mye på vekta. Ja, ja.

Min venninne spiste buljongpulver med teskje, og en annen venninne måtte innom alle bensinstasjoner langs veien for å sniffe bensinlukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri opplevd det slik som det framstilles på film, at trangen til en viss matvare er så sterk at jeg må ha den der og da. Jeg har spist mye av enkelte ting da, som tomater. Alt med tomater i fristet meg, og jeg spiste ganske store mengder av det. Det virket som barnet mitt kjente igjen smaken, for så snart han var stor nok til å spise fast føde foretrakk han mat med tomater i:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest togli

Nr 1: Grønne epler, små, steinharde og irrgrønne. Og de skulle ligge i kjøleskapet. En episode - vi hadde vært i butikken, og nesten hjemme utbryter jeg: Vi har glemt å kjøpe grønne epler. Hvorpå min mann repliserer: Nei nå gidder jeg ikke å snu og kjøre hele veien tilbake for å kjøpe grønne epler til deg. Hvorpå jeg skrur på krana og snørr og tårer spruter i alle retninger. Min mann snur i taushet bilen, kjører hele veien tilbake, og kommer ut med en pose med 2 kilo grønne epler. Men vi måtte ut neste dag og kjøpe flere. Min bror fleipet med at jeg kom til å få et alien-barn. Liten og grønn mann. Nr 2: Wienerpølser, kalde.

Nr 3: Lollipop

Nr 4: Rømme. Det var sånn "må ha" - dille. hvilket selvfølgelig resulterte i 10 kilo for mye på vekta. Ja, ja.

Min venninne spiste buljongpulver med teskje, og en annen venninne måtte innom alle bensinstasjoner langs veien for å sniffe bensinlukt.

Artig historie ;)

Tipper det er mange vordende pappaer som sliter litt til tider ;-)

Jeg elsket også grønne, kalde epler. De måtte være steinharde og syrlige! Lollipop var også en av mine diller :) Fikk du jente? Jeg hadde det slik i alle mine tre svangerskap (jenter) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr 1: Grønne epler, små, steinharde og irrgrønne. Og de skulle ligge i kjøleskapet. En episode - vi hadde vært i butikken, og nesten hjemme utbryter jeg: Vi har glemt å kjøpe grønne epler. Hvorpå min mann repliserer: Nei nå gidder jeg ikke å snu og kjøre hele veien tilbake for å kjøpe grønne epler til deg. Hvorpå jeg skrur på krana og snørr og tårer spruter i alle retninger. Min mann snur i taushet bilen, kjører hele veien tilbake, og kommer ut med en pose med 2 kilo grønne epler. Men vi måtte ut neste dag og kjøpe flere. Min bror fleipet med at jeg kom til å få et alien-barn. Liten og grønn mann. Nr 2: Wienerpølser, kalde.

Nr 3: Lollipop

Nr 4: Rømme. Det var sånn "må ha" - dille. hvilket selvfølgelig resulterte i 10 kilo for mye på vekta. Ja, ja.

Min venninne spiste buljongpulver med teskje, og en annen venninne måtte innom alle bensinstasjoner langs veien for å sniffe bensinlukt.

Lollipop - ja! Det spiste jeg masser av på slutten av første svangerskap! Hadde helt glemt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemte for meg. Jeg måtte ha pringles. :) Og så kunne jeg lukte på comfort skyllemiddel (den blå) i flere timer. Vasket alt sengetøy og alle klær med dobbel dose, sånn at jeg kunne sniffe lukten hele tida. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ingen diller selv, bare masse "anti-diller" ;-)

Men min mor fortalte at hun hadde skikkelig dilla på å tygge på syltestrikk.

Og en venninne var helt tullete etter cola og peanøtter. Hun helte faktisk peanøttene OPPI colaen og drakk/brukte skje for å få det i seg *urk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dille og dille - hadde bare lyst på popcorn de første 12 ukene av svangerskap nummer en, jeg... (vel - strengt tatt fra uke 4 til 12 omtrent, da). Men det var fordi jeg ikke hadde lyst på mat i det hele tatt. Tvang meg til å spise sundt...

Hadde aldri noen sånn: Jeg bare MÅÅÅÅÅ ha sylteagurk, selv om klokka er 03.15, og gubben må vekkes for å kjøre til nærmeste 7-eleven....

Men jeg veit om ei som spiste avispapir!!!! DET synes jeg er ei merkelig dille. Og ei som likte lukta av mugg i kjelleren - _veldig_ merkelig...

Avispapir har jeg hørt fra seriøst hold kan være mangel på jern eller i hvert fall noe mineralgreier. Et eller annet med at det finnes i trykksverte. Men det trenger ikke være sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FOX:-)

Og å lukte på vaskepulver...eh...

Jeg fikk visstnok rikelig med Fox da jeg lå i min mors mage. Den gangen fantes bare fruktvarianten. Det er bare den jeg liker selv, også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...