Gå til innhold

Jeg føler ikke kroppen min


Gjest Hilsen redd

Anbefalte innlegg

Gjest Hilsen redd

Hva gjør jeg når jeg ikke føler beina og armene mine i samme grad som normalt? Jeg har opplevd det før og vet at det ikke er farlig, likevel blir jeg redd. Jeg kan plutselig slutte å kjenne tyngde når jeg løfter noe. Det er som om kroppen ikke vil lystre og gå skikkelig, slik at jeg må tvinge beina med meg. Enkelte muskelgrupper fungerer vel ikke slik de skal og jeg får smerter i knær etc. Knærne svikter. Jeg kan plutselig miste noe ut av hendene. Samtidig har jeg problemer med å svelge mat og er veldig kortpustet uten at jeg hyperventilerer. Drar knapt pusten ned, men musklene vil ikke samarbeide slik at det er umulig for meg å puste ordentlig mer enn et par ganger. Dette er ekkelt for jeg føler ikke at jeg får nok surstoff og det kan svartne for øynene. Det prikker/stikker i svelget og hendene. Bør jeg dra til lege (og eventuelt sykemelde meg)? Hva er det som skjer med meg, er jeg i ferd med å få et sammenbrudd? Er det noe jeg kan bruke av medisiner under disse "anfallene" som kan vare en dag eller flere. Det jeg gjør for å begynne å puste ordentlig igjen er å legge meg og sove.... Det er så ekkelt at jeg får lyst til å dra til legevakten, men kan jo ikke akkurat gjøre det når jeg vet det er psykisk. Kan/bør jeg bestille en akuttime hos fastlegen i morgen eller blir det for dumt? Jeg tør heller ikke si dette til noen jeg kjenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Hvis du ikke er undersøkt tidligere, bør du la fastlegen undersøke deg.

Du bør absolutt ikke bli sykemeldt. Du bør utføre dagligdagse aktiviteter inkl arbeid på samme måte som tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...