Gå til innhold

Nå skjer det


sola60

Anbefalte innlegg

I dag har jeg fått vite at jeg har fått tilslag på huset. Da blir det sannsynligvis flytting før jul... Er både glad og redd. Og hvordan får jeg fortalt dette til ungene? Hvordan kommer de til å takle det? Har noen erfaring med dette og kan gi noen råd? Hvor lenge skal jeg vente med å si noe til dem? De er 9 og16 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sjokoladeplaten

Hei!

Vil egentlig bare ønske deg lykke til. Hvordan du tar dette opp med barna, er det nesten umulig å gi råd om. Barn er så forskjellige. Men jeg tror at det å være ærlig med dem, samt å frata de all skyld er viktig. Fortell at foreldrene er like glad i dem som før.

Så flott at ting ordner seg! du klarer det, stå på ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nytt bosted! Dette høres spennende og skummelt ut på samme tid..

Sikkert lurt å forberede barna på det en god stund før dere skal flytte, gi de litt tid til å fordøye det som skal skje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vil egentlig bare ønske deg lykke til. Hvordan du tar dette opp med barna, er det nesten umulig å gi råd om. Barn er så forskjellige. Men jeg tror at det å være ærlig med dem, samt å frata de all skyld er viktig. Fortell at foreldrene er like glad i dem som før.

Så flott at ting ordner seg! du klarer det, stå på ;-)

Takk for de positive ordeneJeg har vært i samtale med psykolog om dette, og de er også positive til at jeg klarer det. Har også ordnet med tettere oppfølging av minstemann. Håper alt går bra nå. Men det er fremdeles vondt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nytt bosted! Dette høres spennende og skummelt ut på samme tid..

Sikkert lurt å forberede barna på det en god stund før dere skal flytte, gi de litt tid til å fordøye det som skal skje...

Vi skal på meklingsmøte på mandag, så jeg lurer på om jeg skal snakke litt med dem i helga. Det er vel slik at så store barn skal bestemme litt selv også. Men avgjørelsen er jo foreldrenes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...