Gå til innhold

Garderobe løsning i yttergang


Gjest orden i kaoset

Anbefalte innlegg

Gjest orden i kaoset

Vi skal nå endelig pusse opp yttergangen, og får plass til en skyvedørsgarderobe på 2,5 m. Vi er 2 voksne og 2 barn (jenter) 9-11 år.

Vi har mye jakker og skotøy.Alle er aktive på fritiden, så det er også mye treningsklær/sko i alle varianter.

Er det noen som har tips til en "velykket" garderobeløsning for en aktiv fam. på 4. Jeg synes det er litt vanskelig å orientere seg, og vi har kun 2,5 m til rådighet. Dyben på skyvedørsgarderoben blir på ca 80 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har en gang som vel er ca. 1m2. Altså mindre enn knøttliten.

Vi har en liten skohylle hver (oppå hverandre) + en varmerist til sko. Det fungerer utrolig bra at alle har hver sin hylle. Varmerista er også mye i bruk.

Dersom jeg hadde hatt så mye plass som du beskriver hadde jeg også hatt en skuff/tråhylle e.l. til hvert menneske. Det er genialt slik at alle trenger å lete i samme skuff. I tillegg trenger dere selvsagt stang til kleshengere, og gjerne knagger nede på veggen til barnejakker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

Bredden hos oss er bare 1,80, så jeg tror dere har god plass. :-)

I skapet vårt har vi på den venstre siden et stativ med nettingkurver helt opp til taket. Fra hyllestativet og ut til den høyre veggen er det en stang til å henge jakker på.

Vi har et skostativ under jakkene på den høyre siden.

Dere har nok plass til fler skohyller, og to stativer med kurver. Kurver er generelt veldig greit når man skal sortere klær etter eier eller kategori.

Nå har vi lagringsplass både på loft og i kjeller i tillegg, så vi oppbevarer ikke alt av vinterklær og ting vi sjelden bruker i yttergangen, men bytter ut innholdet etter sesongen. Resten henter vi på loft/i kjeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Sikker på at du vil ha skyvedørsgarderobe? Selv er jeg ikke begeistret for det; det føles bestandig som det man skal ha er bak døren. Jeg foretrekker skap med vanlige dører, og det har vi nå.

Veldig lurt med skoskap, slik de andre nevner, her har vi ingen ideell løsning, så det må jeg få gjort noe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skyvedøra

Prioriter menge nok (smalere) skyvedører, gjerne en dør mer enn dere ellers ville tenkt. Det er dyrere, men mye mer praktisk, når det gjelder å få tak i det som er på midten i skapet.

Med to brede dører blir midten litt utilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prioriter menge nok (smalere) skyvedører, gjerne en dør mer enn dere ellers ville tenkt. Det er dyrere, men mye mer praktisk, når det gjelder å få tak i det som er på midten i skapet.

Med to brede dører blir midten litt utilgjengelig.

Skulle ønske jeg hadde fått det rådet når vi fikk nytt garderobeskap i gangen for noen år siden ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest orden i kaoset

Prioriter menge nok (smalere) skyvedører, gjerne en dør mer enn dere ellers ville tenkt. Det er dyrere, men mye mer praktisk, når det gjelder å få tak i det som er på midten i skapet.

Med to brede dører blir midten litt utilgjengelig.

Tusen takk, det hadde ikke jeg tenkt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville prioritert plass til jakker, sko og en skufferekke til å ha ting som luer, votter, skjerf osv. i.

Vi har nå endelig fått god garderobeløsning med plass til alt vi trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med skyvedørsgarderober er at dørene etter kort tid triller til den ene siden.

Vi har en kommode med en skuff til hver og der legges luer, skjerf, votter og andre småting. Praktisk. I tillegg til hver vår knaggrekke til jakker og yttertøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En kommode er for lite

Min erfaring med skyvedørsgarderober er at dørene etter kort tid triller til den ene siden.

Vi har en kommode med en skuff til hver og der legges luer, skjerf, votter og andre småting. Praktisk. I tillegg til hver vår knaggrekke til jakker og yttertøy.

Det er ikke vanlig at nye skyvedørsgarderober " triller " til den ene siden. Det er greit å bruke noen kroner ekstra på ting som blir brukt hver eneste dag. det er også greit å bruke en fagmann for innstallasjon. Gulvet må være i vater...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tatjana

Vi har skyvedørsgarderobe. Jeg er strålende fornøyd.

Vi har en stang til å henge jakkene på, og under jakkene står skoene. Så har vi hyller på høyre side + en hylle over jakkene. Over jakkene ligger ullgensere, i hyllene på høyre side har vi en kurv til hvert familiemedlem der vi legger votter og luer og skjerf og slikt.

Jeg anbefaler på det sterkeste skuffer eller kurver til hvert familiemedlem. Det er aldri vanskelig å finne votter og luer.

Treningstøy har vi andre steder. Garderoben er for yttertøy, og blir full nok som det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...