Gå til innhold

Nå har vaksinen kommet


nick

Anbefalte innlegg

Og svineinfluensaen er i ferd med å eksplodere!

http://www.vg.no/helse/svineinfluensa/artikkel.php?artid=575345

Det har selvfølgelig ikke noe med den labre interessen for å vaksinere seg å gjøre.

Jeg tror ikke jeg gidder å vaksinere meg, gitt. Jeg tror heller ikke at jeg gidder å sitte hjemme skjelvende av influensaredsel heller.

Tar du sprøyta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei tror ikke jeg har behov for det... Har hatt to runder her med svineinfluensa... så tar den meg en 3dje gang... så får den bare gjøre det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trodde de hadde sluttet å sende inn særlig mange prøver jeg...

Jeg kommer ikke til å vaksinere meg. Har ikke noe ønske om å være prøvekanin for Folkehelsa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Trodde de hadde sluttet å sende inn særlig mange prøver jeg...

Jeg kommer ikke til å vaksinere meg. Har ikke noe ønske om å være prøvekanin for Folkehelsa.

Trodde også det. altså at de hadde redusert innsendingen av prøver... Det sa i alle fall min lege og andre.

Vi husker medieoppslag for en tid siden som mente "eksplosjonen" i smitte etc skulle være ved skolestart...

Så plutselig ser vi i media har vi en periode hørt at ting har roet seg.

Vi erfarer selv at både v/skole+ jobb + fritid så hører vi om veldig få -om noen- syke.

Så leser vi at vaksina er kommet- og plutselig kommer en notis som sier at epidemien blomstrer og vi får en mill smittede før jul.

Medienes makt tenker jeg. Har de blitt bedt om å hause opp stemningen igjen, slik at den norske befolkningen vaksinerer seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har grunner for at jeg ikke bør ta den.

Ellers er ikke vaksine bare ment for å beskytte deg som individ. Vaksinering handler også om å redsere smitteforekomst generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen vaksinering her i huset. Heller ikke husets hjertebarn, hans kardiolog sier at han er alt for frisk i forhold til hjertefeilen sin til at han trenger denne vaksina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Nei, jeg kommer ikke til å vaksinere meg, hverken den vanlige influensavaksine eller svineinfluensavaksine. Ingen av oss 4 her i huset kommer til å vaksinere seg. Selv om 2 av oss har astma, men vi har så små og få plager at legen mener vi ikke trenger det, heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei tror ikke jeg har behov for det... Har hatt to runder her med svineinfluensa... så tar den meg en 3dje gang... så får den bare gjøre det ;)

To ganger????!!

Da vil det jo egentlig si at infuensavaksinen ikke vil hjelpe uansett? Når man har influensaen en gang, så vil jeg tro kroppen bygger opp minst like mye antistoffer som vaksinen gir? Allikevel har du fått det to ganger? Ble du testa slik at du er sikker på det var svineinfluensaen du hadde begge gangene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har grunner for at jeg ikke bør ta den.

Ellers er ikke vaksine bare ment for å beskytte deg som individ. Vaksinering handler også om å redsere smitteforekomst generelt.

''Ellers er ikke vaksine bare ment for å beskytte deg som individ. Vaksinering handler også om å redsere smitteforekomst generelt.''

Godt poeng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Nei, vi er friske og raske og trenger ikke vaksineres.

''Nei, vi er friske og raske og trenger ikke vaksineres.''

Hovedpoenget med at flest mulig vaksineres er å begrense smitteforekomsten generelt, ikke å beskytte bare de som vaksineres.

Av denne grunn vil jeg høyst sannsynlig la meg vaksinere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Trodde også det. altså at de hadde redusert innsendingen av prøver... Det sa i alle fall min lege og andre.

Vi husker medieoppslag for en tid siden som mente "eksplosjonen" i smitte etc skulle være ved skolestart...

Så plutselig ser vi i media har vi en periode hørt at ting har roet seg.

Vi erfarer selv at både v/skole+ jobb + fritid så hører vi om veldig få -om noen- syke.

Så leser vi at vaksina er kommet- og plutselig kommer en notis som sier at epidemien blomstrer og vi får en mill smittede før jul.

Medienes makt tenker jeg. Har de blitt bedt om å hause opp stemningen igjen, slik at den norske befolkningen vaksinerer seg?

''Har de blitt bedt om å hause opp stemningen igjen, slik at den norske befolkningen vaksinerer seg?''

Du er inne på noe der. Først alle oppslag om smittede griser i Trøndelag, og nå dette. Tilfeldig? Neppe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Nei tror ikke jeg har behov for det... Har hatt to runder her med svineinfluensa... så tar den meg en 3dje gang... så får den bare gjøre det ;)

'' to runder her med svineinfluensa''

Da var det neppe SI begge gangene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ennå ikke bestemt meg for om jeg skal vaksinere meg, men jeg vil ihvertfall ikke avvise det kategorisk. Kanskje burde nettopp en som meg, som ikke har noen medisinske årskaer til IKKE å vaksinere meg, være en av dem som tar sprøyta?

''Iversen forteller at hver person med svineinfluensaviruset i gjennomsnitt smitter to andre. Hvis halve befolkningen lar seg vaksinere og blir immune, vil man derfor klare å stoppe spredningen, fordi hver person bare kan smitte én eller færre. ''

''–Vi har sett eksempler på at svineinfluensaen kan bli svært alvorlig, også for personer som er helt friske. Rapporter internasjonalt viser det. Derfor er det grunn til å være positiv til vaksinen, selv om man ikke er i risikogruppene. Også fordi man ved å ta vaksinen kan forhindre at man smitter personer som er i risikogruppene. ''

''–Det ligger i vår grunnholdning at vi ønsker at flest mulig skal ta imot tilbudet, ikke minst på grunn av flokkbeskyttelsen. Det har vi kommunisert ut, og det kan ha blitt misforstått som at vi ber alle ta vaksinen. Men en offisiell anbefaling til hele befolkningen har vi altså ikke avgjort om vi skal gi ennå. ''

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3324790.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...