Gå til innhold

Normalt så bli så deppa pga dette?


Gjest en av mange ukjente dolere i kveld

Anbefalte innlegg

Gjest en av mange ukjente dolere i kveld

Er depresjon logisk?

Jeg har vært nedstemt lenge nå, og jeg vet ikke helt grunnen. Det som jeg tror var den utløstende faktoren var at gutten/mannen jeg ble forelsket i, og som jeg ønsket å holde kontakten med bare avviste meg. Han vil heller tilbringe tid med min venninne.

Jeg føler meg så tom innvendig. Tom og forlatt. jeg tenker på han hele tiden. jeg kjenner bare håpløshet.

Jeg synes det er litt flaut å skulle fortelle folk at dette er grunnen til at jeg sliter i mitt private liv for tiden. Vi var jo ikke en gang sammen.

Hvorfor skal dette være så fælt? Og hvor lenge skal dette holde på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nedstemthet og tomhet er ikke nødvendigvis det samme som klinisk depresjon.

Det er tøft å gå gennom slike ting du beskriver, man føler seg nedstemt, tom og "deppa", men i de fleste tilfeller løser dette seg meg godt nettverk ++.

Skulle situasjonen vedvare, bør du kontakte fastlegen for evt henvisning videre.

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mye er opp til oss selv

''Er depresjon logisk?''

Nei, det tror jeg ikke.

Hvor lenge man forblir nedstemt i en situasjon som din, handler nok mye om personlighet og hvor man _velger_ å ha fokus. For du har et valg!

Oppmuntrende hilsen fra ei medsøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en av mange ukjente dolere i kveld

Hva gjør du for å komme ut av det? Fungerer noe som helst eller er alt svart?

jeg går på jobb, og forsøker å holde på rutinene. Men det er tungt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest xbellax

jeg går på jobb, og forsøker å holde på rutinene. Men det er tungt.

Er det lenge siden dette skjedde? Dersom du har forsøkt disse "vanlige" rådene( fysisk aktivitet, snakke med venner, finne på noe i fellesskap osv) rett og slett ikke funker på deg så ikke nøl med å kontakte noen. Det er ikke flaut, i blant går sjelen litt i stå og vi trenger en hånd for å komme oss på rett spor igjen. Noe sier meg at du ikke har snakket så mye om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en av mange ukjente dolere i kveld

''Er depresjon logisk?''

Nei, det tror jeg ikke.

Hvor lenge man forblir nedstemt i en situasjon som din, handler nok mye om personlighet og hvor man _velger_ å ha fokus. For du har et valg!

Oppmuntrende hilsen fra ei medsøster

''Hvor lenge man forblir nedstemt i en situasjon som din, handler nok mye om personlighet og hvor man _velger_ å ha fokus. For du har et valg''

Jøss det var nytt for meg! Skal virkelig prøve ut rådet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...