Gå til innhold

Etterbetaling ved uførepensjon


Harry06

Anbefalte innlegg

Jeg har fått tidsbegrenset uføretrygd fra 2007,og for noen dager siden fikk jeg innvilget varig uføretrygd.

Jeg fikk også beskjed om at jeg ville få etterbetalt for flere måneder, tidsbegrenset uføretrygd trukket ifra.

Forskjellen på det (nye månedlige) beløpet som sto i brevet og den ytelsen jeg har fått til idag, er ganske stor, iallefall bruttobeløpet.

Men idag kom kun en vanlig utebetaling, ingen ettebetaling.

Får man etterbetaling senere, og eventuelt hvor lenge etter at vedtaket er fattet får man etterbetalingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest frillen

Det vil jeg anta utbetales hver for seg.

Av ren nysgjerrighet fordi jeg selv antagelig skal over på varig ufør fra tidsbegrenset. Får du mer eller mindre utbetalt månedlig ved varig uførhet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil jeg anta utbetales hver for seg.

Av ren nysgjerrighet fordi jeg selv antagelig skal over på varig ufør fra tidsbegrenset. Får du mer eller mindre utbetalt månedlig ved varig uførhet?

Jeg får mer utbetalt med varig uføretrygd.

Jeg har hørt at dette varierer ettersom, men for meg så får jeg litt mer ubetalt, ca 1000-2000 mer i måneden enn med tidsbegrenset uføretrygd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frillen

Jeg får mer utbetalt med varig uføretrygd.

Jeg har hørt at dette varierer ettersom, men for meg så får jeg litt mer ubetalt, ca 1000-2000 mer i måneden enn med tidsbegrenset uføretrygd.

Ok, takk for ditt svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xbellax

Jeg antok det kom umiddelbart etter at du har fått godkjent din søknad men det er mulig det kommer senere. Kontakt din NAV-person og hør om det fortsatt ikke er kommet, evt send en mail.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
grublerogtenker

Jeg får mer utbetalt med varig uføretrygd.

Jeg har hørt at dette varierer ettersom, men for meg så får jeg litt mer ubetalt, ca 1000-2000 mer i måneden enn med tidsbegrenset uføretrygd.

hei Harry,,

du har nok rett på etterbetaling av trygd siden du får mere i trygd når du ble varig ufør.

og et lite tips til deg,ta en tur innom ligningskontoret å sjekk om du har rett til å få omgjort selvangivelsene for de årene som du har hatt midlertidig uføretrygd,sjekk vedtaket om uføretidspunkt,viktig..i min situasjon fikk jeg igjen over 160000,-

takket være at jeg pugget lovdata og fant en lov om dette.Jeg fikk ingen info om dette verken fra nav eller ligningskontoret så dette må du sjøl kreve..ønsker deg lykke til.

mvh KG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

hei Harry,,

du har nok rett på etterbetaling av trygd siden du får mere i trygd når du ble varig ufør.

og et lite tips til deg,ta en tur innom ligningskontoret å sjekk om du har rett til å få omgjort selvangivelsene for de årene som du har hatt midlertidig uføretrygd,sjekk vedtaket om uføretidspunkt,viktig..i min situasjon fikk jeg igjen over 160000,-

takket være at jeg pugget lovdata og fant en lov om dette.Jeg fikk ingen info om dette verken fra nav eller ligningskontoret så dette må du sjøl kreve..ønsker deg lykke til.

mvh KG

Hvor fant du lovdata angående dette..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...