Gå til innhold

Jeg har fått søvnvforstyrrelser


Gjest Søvnløsheten

Anbefalte innlegg

Gjest Søvnløsheten

Etter å ha jobbet nattevakter i noen år, begynner jeg nå naturlig nok å slite med søvnforstyrrelser. Det er snakk om at jeg kan gå opptil 2-3 dager med toppen 1-3 timer søvn ca 1-2 ganger i måneden. Ellers sover jeg i snitt 5-7 timer per natt. Har hendt jeg har klart å sovet 9 timer en natt, men da ligger jeg som regel søvnløs natten etterpå.

Problemet er jo at jeg det er min egen skyld at jeg har søvproblemer. Det er jo pga jobben. Men samtidig trives jeg så godt i jobben at jeg ikke har lyst å slutte heller. Dessuten er jeg redd for at jeg ikke ville funket i en normal døgnrytme og at jeg vil slite med enda alvorligere søvnproblemer i en evt dagjobb. Ihvertfall i starten. Slik jeg jobber nå, kan jeg jo ofte bare velge å sove utover formiddagen dersom jeg har ligget søvnløs om natten, fordi jeg har fri eller skal jobbe natt.

Så hva gjør jeg? Blir kanskje feil å få resept på sovemedisiner når jeg vet årsaken til søvnløsheten og egentlig kanskje kan finne andre løsninger på å bli kvitt den? Men så vil jeg jo helst slippe å skifte jobb da:-(

Har jeg noen andre valgmuligheter her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er nok ukjent område for meg, men har noen forslag:

Kanskje du kan kjøpe sånn oppvåkningslampe? Den kan du også bruke andre veien, at du bruker den til innsovning. Jeg tror jeg ville valgt å ha det mest mulig mørkt på rommet mitt.

Avslapningscd- når du skal sove?

Her er en annen sovecd.

http://www.hypnoseterapi.net/sovecd.html

Jeg tror også du bør forsøke å få mest mulig søvn natt, eller nært natt. Eks hvis du skal på nattevakt. At du sover noen timer før, og ikke minst de nettene du ikke er på vakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Søvnløsheten

Lyslampe.Søk evt etter info på nettet. Har en selv og har hørt mye positivt.

Har en slik. Innbiller meg at den funker litt og at søvnforstyrrelsen sikkert hadde vært enda verre uten. Men er neimen ikke helt sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...