Gå til innhold

ytterjakke- tenåring


Gjest i litt villrede

Anbefalte innlegg

Gjest i litt villrede

Har en ungdomsskolegutt på 13 som trenger ytterjakke for høst og vinter. Jeg er litt usikker på hva jeg skal gå for. Det var så lett når han var liten.

Noen som kan gi litt tips? Jeg har ikke verdens beste økonomi dessverre, så det må det også tas hensyn til.

Butikker? Type jakke, tykkelse, materiale osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest skogstadjakke

Masse flott boblejakker i alle kjedene nå som ikke er så dyre.

Nå har jeg ei tenåringsjente, hun har hatt sommerjobb i sommer, så hun kjøpte selv ei Skogstadjakke som ser ut som dunjakke, var kampanje på den 799,-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest i litt villrede

Masse flott boblejakker i alle kjedene nå som ikke er så dyre.

Nå har jeg ei tenåringsjente, hun har hatt sommerjobb i sommer, så hun kjøpte selv ei Skogstadjakke som ser ut som dunjakke, var kampanje på den 799,-.

Takker for svar. Ja, han har hatt Skogstadjakke før, så jeg får kanskje ta meg noen runder på ulike sportsbutikker å se hva de har. Jeg fant vintersko til halv pris på kampanje, og det har mye å si når de er langt over tusenlappen ordinært.

Det er hardt å ha så dårlig råd og å være alene om å skulle kjøpe det de trenger. Skulle ønske faren hans kunne kjøpt noe til han av og til, eller gitt han penger til et klesplagg eller sko. Men å få til det er ikke verdt anstrengelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest i litt villrede

Jeg sværger til Helly Hansen sine HellyTec jakker. Til alle i familien. De er vanntette, noe som er en stor fordel i slapsete vinterføre.

Hva slags prisklasse er det vi snakker om her da?

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt an på hvor du bor i landdet. Her i Oslo området ville jeg gått for en vannavstøtende vattert jakke. Se om sportbutikkene har noe restesalg av fjorårets modeller.

Ser også at HM har "dunjakker" til 500 kr men vet ikke noe om kvaliteten på disse jakkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva slags prisklasse er det vi snakker om her da?

Takk for svar.

De er kanskje ikke de helt rimeligste. Kjøpte til snuppa i helgen (men ho er jo bare 10 år). Betalte 749,-.

Vil kanskje tenke meg ca. 1000,-. Jeg synes det er værdt det for at ungene skal holde seg tørre (og varme). Og HellyTec er virkelig 100% vanntett. Har testet dem i skikkelig regnvær, og det fungerer.

XXL har ofte tilbud på noen av disse jakkene.

http://www.hellyhansen.com/products/filter/gender=Junior

Vet ikke om denne er foret?

http://www.xxl.no/shopping/showitem.aspx?id=84429

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Også alene med dårlig råd

Du bestemmer prisen, så bestemmer 13 åringen selv. Tror det er mye dunjakker det går i. Cubus bruker å ha en del billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...