Gå til innhold

5. klassingen vil ikke på skolen :-(


Gjest Slett ikke nå

Anbefalte innlegg

Gjest Slett ikke nå

Jeg har lagt ut dette på småbarn også, men tror det hadde vært fint å få tilbakemelding fra psykiateren/andre med erfaring med pskykiatri.

Nå er jeg rimelig fortvila.

Min 10 år gamle datter har begynt (og har holdt på en stund) med at hun ikke vil på skolen. Spesielt mandager og tirsdager gråter hun, har vondt i magen, hodet eller noe annet.

Nå sier hun at hun føler seg som en skoletaper allerede, at skolen er kjedelig og at læreren kjefter :-( Hun sier at hun ikke klarer å lære noenting.

Jeg har forsøkt å sende mail og ringe lærer, men får ikke tak i han. Bør jeg kontakte sosiallærer eller andre?

Hvordan ordlegger jeg meg overfor barnet når hun ikke vil på skolen?

Jeg tenker med skrekk på fremtiden, hvis dette skal fortsette!

Faglig ligger hun midt på treet, kanskje litt under, og jeg tror ikke hun blir mobbet. hun har venner der også.

Gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Maniana

Ta kontakt med sosiallærer er mitt råd,og når hun sier hun ikke vil på skolen kan du si at det må hun,det må alle. Det er "jobben" til barn å gå på skole,og loven sier at alle barn må gå på skolen. Er forferdelig når det begynner så tidlig,ta tak i det nå. Merkelig at det skal være så vanskelig å gjøre skolen til noe positivt for barna,det burde det i grunn ikke være...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke fag har hun mandag og tirsdag? Hvilke lærere? Hva skiller mandager og tirsdager fra resten av uka?

Jeg synes ikke du bare skal tivnge henne til å gå på skolen. Ta henne på alvor og prøv å finne ut hvorfor hun ikke vil gå mandager og tirsdager. (Du skal selvfølgelig ikke la henne være hjemme fra skolen, men gjør dette i tillegg.)

Kontakt sosiallærer/rådgiver på skolen, og prøv å få til et samarbeid med denne. Skolen kan også hjelpe deg å kartlegge hva som skiller mandag og tirsdag fra resten av uken. Om nødvendig kan dere få hjelp av PP-tjenesten.

Ikke ta det for gitt at hun ikke blir mobbet, det er noe de fleste barn i det lengste skjuler for sine foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...