Gå til innhold

kaos -utbrenthet -det har tydelig slått i hodet


Gjest Liv Bakeng

Anbefalte innlegg

Gjest Liv Bakeng

hva er diagnosen på følgende spørsmål:alt er kaos i hodet-går inn i transelignende situasjoner-ordene kommer hulter til bulter-altså stokker ordene-klarer ikke å snakke ordentlig-sier han ikke vet noen ting-alt er borte-mistet evnen til empati-agresjon -noen ganger vet han ikke hva han heter-husker ikke å ha bygd hus eller annet han har gjort forut.raserianfall-har dratt fra hjemme-funnet seg en hjelper-skjuler seg for andre.gått ned mange kilo-jeg løfter han som ingen ting-går bøyd fremover som om han er for stor -er som et lite barn-noen ganger er iris vekk i øyet -to svarte prikker igjen-må du ha flere detaljer?dette er en skremmende situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest få mannen til lege

Han bør komme seg til lege for en skikkelig sjekk i alle fall. Kanskje ta mange blodprøver, henvisning til nevrolog?

Kan det være feks begynnende psykose, rusproblem/medisinbruk, tidlig Alzheimer?

Små svarte pupiller _kan_ tyde på opiatmisbruk. Ser han sløv ut, snakker seint, "våte øyne"?

Har noen familiemedlemmer psykiske problemer/rusproblemer?

Har han vært utsatt for noe traumatisk i det siste?

Søvnproblemer? Sovet lite?

Har han vært slik før? Hatt annen psykisk sykdom/rusproblem før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første som faller inn i hodet mitt her er misbruk av stoffer som LSD. Det er veldig typisk at pupillene utvides seg så øynene blir svarte. Det er opplagt at denne personen trenger hjelp, ser han selv at noe er i veien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er vedkommende, og har han hatt problemer av psykisk art før? Liknende dette?

JA flere ganger-har hatt slike problemer over mange år-første gang registrert av meg i 1984-så bra til 93-94-dro hjemmefra da men kom tilbake, men etter det konstant til han dro fra hjemme først på 2000-jeg vil gjærne vite hva sykdommen heter så jeg kan lese mer om den -utbrent ?det har gått mange år nå -han har jobbet med mye negative faktorer -problemer med å få inn penger i bransjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...