Gå til innhold

En p-pille som ikke gir meg humørforandringer?


Gjest Rosales

Anbefalte innlegg

Gjest Rosales

Hei! Jeg er en jente på 22 år, 1.65 m høy og ca 50 kg. Jeg sliter med å finne prevensjon som passer, da alle de p-pillene jeg har prøvd har gitt meg humørforandringer og en monster-appetit, noe som er veldig ubehagelig. Jeg har akkurat begynt på cerazette i håp om at denne pillen skal fungere bedre. Dessverre merker jeg de samme tendensene. Etter allerede en uke blir jeg irritabel, amper og stresset. Jeg føler i tillegg at humøret er mer "flatt" og generelt dårligere. Jeg er også mer sulten enn vanlig, noe som igjen påvirker humøret fordi jeg aldri kan bli behagelig mett. Søsteren og moren min forteller meg at de har blitt påvirket på samme måte ved alle de p-piller de har prøvd, og begge valgte derfor å slutte. Mitt spørsmål er derfor; hvilken prevensjonsmetode kan jeg bruke uten å få disse bivirkningene? Vil alle typer hormoner gi meg disse humørforandringene, og bør jeg derfor gå over til mekansike og mer usikre midler? Jeg har ikke brukt cerazette lenger enn to uker og lurer også på om det er mulig at bivirkningene forsvinner etterhvert. mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hvis du har forsøkt 'alle' p-piller og Cerazette med bivirkninger, bør du kanskje ikke forsøke ny prevensjon med hormon. Hva med en kobber-spiral? Hvis du ikke har pågående infeksjon og ikke bytter partner, så skulle det vætr trygt å bruke spiral selv om du ikke har født. Men før du gir opp, kunne du kanskje fortsette noen uker med Cerazette?

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...