Gå til innhold

Forstår ikke behandleren min :-(


Gjest gi opp?

Anbefalte innlegg

Gjest gi opp?

Er for tiden på perm i forbindelse med innleggelse på en akuttavdeling. Til nå har jeg bare svevet rundt, tygget piller og spist. Hodet begynner å bli klarere, men jeg sliter virkelig med å forstå overlegen som er behandleren min. Han snakker svært gebrokkent, og mumler lavt som dette:

"Do dra hjem. Do komme tilbake ææææ Fredag. Do ææææ kan dra i dag...."

Hvilket utbytte skal jeg få av slike samtaler? Er fortvilende... Jeg har klaget på at det er vanskelig å forstå han mange ganger, og jeg må nærmest ha en sykepleier med tolk til stedes i samtalene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest MedicNerd

Det er meget beklagelig at vi har det slik i psykiatrien i 2009. Mer kan jeg ikke si.

Det er jeg helt enig i!!!

Jeg kan ikke skjønne hvordan en lege som snakker dårlig norsk kan få praktisere slik! SÆRLIG PSYKIATERE - de skal man jo virkelig kommunisere med, og da må man kunne norsk rimelig godt. Selv hadde jeg klikka om jeg fikk en sånn behandler. Snakker jo dialekt også, så jeg ville være nok vært en real utfordring for en slik psykiater også. Utlendinger har jeg ikke noe i mot, men det burde være et minstekrav at de må beherske helt grunnleggende krav til det yrket de praktiserer (og generelt sett lære seg norsk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten så man bør skrive et brev til fylkeslegen.

Ikke forstår jeg hvordan det kan være forsvarlig og ha en behandlingsansvarlig på en akuttavdeling som ikke kan kommunisere fornuftig med sine pasienter.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...