Gå til innhold

Høy-risiko svangerskap


Glimtipper

Anbefalte innlegg

Jeg var på første ultralyd i dag og alt var fint. Men i etterkant ble jeg holdt igjen lenge for å møte en lege. Legen snakket om hvordan svangerskapet gikk og om jeg hadde noen plager, deretter ble jeg bedt om å bestille ny time ved uke 22, etter andre ultralyd. Dette kommer i tillegg til vanlige kontroller hos jordmor/fastlege.

Nå ringte de nettopp og sa jeg måtte komme tilbake neste uke allerede i stedet.

Jeg er veldig forvirret. Jeg fikk beskjed om at jeg var høy-risiko, uten at noen kunne være tydelig på hvorfor. Jeg vet jeg har hatt litt blod i urinen og at dette ble sjekket opp. Betyr det at jeg har en alvorlig infeksjon eller noe? Men da hadde jeg jo fått antibiotika...

Kanskje de fant noe på ultralyden som de ikke har fortalt meg ennå?

Jeg forstår ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så rart? Har det noe med fødselsangsten du har skrevet om tidligere å gjøre?

Hvis jeg var deg hadde jeg ringt tilbake og spurt en gang til om hva de mente, du kommer jo til å bli sprø av alle tankene rundt dette fra til legetimen neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart? Har det noe med fødselsangsten du har skrevet om tidligere å gjøre?

Hvis jeg var deg hadde jeg ringt tilbake og spurt en gang til om hva de mente, du kommer jo til å bli sprø av alle tankene rundt dette fra til legetimen neste uke.

Nei, fødselsangsten er ikke nevnt i noen papirer. Ingenting av betydning er nevnt i noen papirer, tror jeg. Jeg har litt forhøyet BMI, men overhodet ikke unormalt eller ekstremt.

Jeg prøvde å spørre jordmoren som ringte for å gi meg time neste uke, men hun sa at hun ikke visste. Hun hadde bare fått beskjed om at jeg måtte se legen igjen.

De var ganske merkelige der. Ekstremt lite informasjon og mye venting.

Jeg får ringe fastlegen min neste uke og se om han har hørt noe. Men siden det er poststreik akkurat nå, så får han vel ikke noe informasjon før jeg får det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal ikke jeg bagatellisere noe, og jeg er enig med GA i at du burde sjekke nærmere hva de egentlig prøvde å si deg.

Men jeg har hørt at hysterinivået i England er temmelig høyt. Det skal ikke mye til (f.eks. å ha passert 30 år) før man er klassifisert som høyrisiko. Slik var det i hvert fall rundt 1990.

Så jeg tror ikke du trenger å bli engstelig før du evt. har fått beskjed i klartekst. Men jeg synes altså du bør få ordentlig informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal ikke jeg bagatellisere noe, og jeg er enig med GA i at du burde sjekke nærmere hva de egentlig prøvde å si deg.

Men jeg har hørt at hysterinivået i England er temmelig høyt. Det skal ikke mye til (f.eks. å ha passert 30 år) før man er klassifisert som høyrisiko. Slik var det i hvert fall rundt 1990.

Så jeg tror ikke du trenger å bli engstelig før du evt. har fått beskjed i klartekst. Men jeg synes altså du bør få ordentlig informasjon.

Takk :)

Du har faktisk helt rett. De er ganske hysteriske her og det burde jeg huske på når jeg har med helsepersonell å gjøre.

Men nå har jeg søkt på navnet til legen jeg skal se og han er ekspert på diabetes og blodsukker under graviditeten. Så da antar jeg det er snakk om hypoglykemi-anfallene mine og ikke noe farlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...