Gå til innhold

Når slutter man å menstruere?


Lillemus

Anbefalte innlegg

Inspirert av tråden på foreldre&småbarn - når slutter man vanligvis å menstruere?

Jeg vet jo at det sammenhenger med overgangsalderen, men har inntrykk av at kvinner i dag gjerne menstruerer til de er langt over 50 i forhold til tidligere hvor det vel var vanligere å slutte av midt i 40-årene? Eller er jeg på bærtur nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest majas mamma

Har hørt at de som begynner tidlig, slutter sent. Min mor fikk da hun var 12 og var ferdig når hun var 53. Mor til venninna som fikk da hun var 16 sluttet da hun var 49. Men det er sikkert individuelt tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk mensen 13 år gammel.

og den sluttet ,når jeg var 38 år :o)

38?? Slutta den helt av seg selv - uten hormonbehandling, piller e.l.? Det er vel veldig tidlig? Eller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk mensen da jeg var 15 - 16 år og har vel ikke sluttet helt å menstruere ennå, og nå er jeg over 57 år.

Jøss - har du merket andre tegn på overgangsalder? Eller har du rett og slett ikke kommet i den ennå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

Jøss - har du merket andre tegn på overgangsalder? Eller har du rett og slett ikke kommet i den ennå?

Jeg fikk satt inn hormonspiral for et par år siden, for å stoppe blødningene, det hjalp en liten stund, men så kom menstruasjonen igjen.

Jeg er ikke helt sikker på om overgangsalderen har begynt, det blir lengre og lengre mellom hver menstruasjon, men hetetokter kjenner jeg ikke til, og humøret er som det alltid har vært. Jeg er begynt å bli litt ekstra varm til tider, men jeg har nettopp vært i Spania, og der var det over 30 grader, så det sier seg selv at jeg var varm, får se om det fortsetter, nå da jeg har kommet til et kaldere klima igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde siste mensen et par måneder før jeg ble 53, etter å ha menstruert i 41 år.

De som tar østrogentilskudd mister menser senere, tror jeg. Røkende venninner sluttet å menstruere flere år før de ble 50.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde siste mensen et par måneder før jeg ble 53, etter å ha menstruert i 41 år.

De som tar østrogentilskudd mister menser senere, tror jeg. Røkende venninner sluttet å menstruere flere år før de ble 50.

Er det sånn at man gjerne følger sin mors tidspunkt her også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sånn at man gjerne følger sin mors tidspunkt her også?

Det har vært tabu å snakke om mens o.l. i vår familie (og for de fleste da jeg var ung), så jeg vet ikke når mamma fikk mensen eller sluttet og menstruere. Men jeg husker at mamma var grusomt plaget av migrene da hun var rundt 50, så det var nok slik hun hadde sine overgangsplager! Men migrenen har holdt seg borte senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

Er det sånn at man gjerne følger sin mors tidspunkt her også?

Ja, det pleier å gå i arv.

Gynekologen spurte meg om hva tid moren min kom i overgangsalderen, men hun fikk fjernet livmoren da hun var i midten av førtiårene.

Søsteren min er like sein med overgangsalderen som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trooghåp

38?? Slutta den helt av seg selv - uten hormonbehandling, piller e.l.? Det er vel veldig tidlig? Eller...

Mor var 40 og datteren min som er 41 er nesten ferdig nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kom omtrent rett i overgangsalderen da jeg fikk minstemann i en alder av nesten 42. Det ble fryktelig uregelmessig og så fikk jeg hormoner og da ble det slutt,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest denne overskriften feil mange ganger.

"Når slutter man å masturbere?" Kunne sikkert vært et interessant tema for enkelte det også, men jeg har undret meg over den store responsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest denne overskriften feil mange ganger.

"Når slutter man å masturbere?" Kunne sikkert vært et interessant tema for enkelte det også, men jeg har undret meg over den store responsen.

*Ler på meg ei hostekule* :-DDDD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest denne overskriften feil mange ganger.

"Når slutter man å masturbere?" Kunne sikkert vært et interessant tema for enkelte det også, men jeg har undret meg over den store responsen.

LOL

Skitten fantasi? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mor var 40 og datteren min som er 41 er nesten ferdig nå!

Jøss! Jeg blir 40 neste år, men har belaget meg på å ha mensen i minst 10 år til. Høres fristende ut å slippe unna før ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trooghåp

Jøss! Jeg blir 40 neste år, men har belaget meg på å ha mensen i minst 10 år til. Høres fristende ut å slippe unna før ;)

.O) deilig ...men ikke hetetoktene! begynnte ett par år senere med trisekvens,som jeg brukte i 16 år.Deretter kuttet jeg ut pillene og har ikke merket noe:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.O) deilig ...men ikke hetetoktene! begynnte ett par år senere med trisekvens,som jeg brukte i 16 år.Deretter kuttet jeg ut pillene og har ikke merket noe:o)

Min mor hadde veldige hetetokter og jeg håper jeg ikke har arvet det... :o(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...