Gå til innhold

Pålegg uten melk?


Gjest Noe på brødskiva?

Anbefalte innlegg

Gjest Noe på brødskiva?

Er det noen kloke hoder der ute som kan tipse meg om pålegg uten melk? Helst ikke soyaprodukter da sannsynligheten for allergi mot dette også er til stede.

Thanks :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjokade (det helt mørke sjokoladepålegget) inneholdte i alle fall ikke melk tidligere. :o)

Skinke, pølse og slike ting? Leverpostei? Mulig noen av blandingsproduktene inneholder melkeproteiner e.l., men om man leter litt finner man sikkert melkefri leverpostei (om det er melk i den vanlige da). Honning og syltetøy. Sunda. Banan. Makrell i tomat og andre fiskepålegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Noe på brødskiva?

Sjokade (det helt mørke sjokoladepålegget) inneholdte i alle fall ikke melk tidligere. :o)

Skinke, pølse og slike ting? Leverpostei? Mulig noen av blandingsproduktene inneholder melkeproteiner e.l., men om man leter litt finner man sikkert melkefri leverpostei (om det er melk i den vanlige da). Honning og syltetøy. Sunda. Banan. Makrell i tomat og andre fiskepålegg.

Takk for forslagene dine :o)

Helsesøster har nå gitt beskjed om at vi må være forsiktig med kaloriene da han ligger høyt oppe på vektkurven. Han er i utgangspunktet veldig glad i geitost og peanuttsmør, men det må vi nå kutte ut nå p.g.a. kaloriene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for forslagene dine :o)

Helsesøster har nå gitt beskjed om at vi må være forsiktig med kaloriene da han ligger høyt oppe på vektkurven. Han er i utgangspunktet veldig glad i geitost og peanuttsmør, men det må vi nå kutte ut nå p.g.a. kaloriene.

Skinke med paprika og agurk på er supert for den som må holde et øye med kaloriene. Makrell i tomat også. :o) Lett-syltetøy kanskje (selv om jeg synes det smaker grusomt). Stabburet har kommet med en lettvariant av kaviar ser jeg, men jeg finner ikke noen innholdsdeklarasjon på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stabbur-kaviar lett

Skinke med paprika og agurk på er supert for den som må holde et øye med kaloriene. Makrell i tomat også. :o) Lett-syltetøy kanskje (selv om jeg synes det smaker grusomt). Stabburet har kommet med en lettvariant av kaviar ser jeg, men jeg finner ikke noen innholdsdeklarasjon på den.

Rogn fra torskefisk, rapsolje, vann, sukker, salt, kostfiber, pottflak, tomatpuré, eddik, stabiliseringsmiddel, konsrveringsmiddel,antioksidant, fargestoff

og 270kcal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rogn fra torskefisk, rapsolje, vann, sukker, salt, kostfiber, pottflak, tomatpuré, eddik, stabiliseringsmiddel, konsrveringsmiddel,antioksidant, fargestoff

og 270kcal

Hvor fant du det? Det sto ikke på sidene til Stabburet, ikke sammen med produktomtalen i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stabbur-kaviar lett

Hvor fant du det? Det sto ikke på sidene til Stabburet, ikke sammen med produktomtalen i alle fall.

Det sto på tuben ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skinke med paprika og agurk på er supert for den som må holde et øye med kaloriene. Makrell i tomat også. :o) Lett-syltetøy kanskje (selv om jeg synes det smaker grusomt). Stabburet har kommet med en lettvariant av kaviar ser jeg, men jeg finner ikke noen innholdsdeklarasjon på den.

''Makrell i tomat også''

Spesilet hvis man lar mesteparten av tomatsausen ligge igjen i boksen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Makrell i tomat også''

Spesilet hvis man lar mesteparten av tomatsausen ligge igjen i boksen:-)

Pøh - det er jo tomatsausen som gjør det godt! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pøh - det er jo tomatsausen som gjør det godt! :o)

Det er jeg helt enig i, men hvis man er opptatt av å holde vekta, kan det jo være en idé å kutte det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg helt enig i, men hvis man er opptatt av å holde vekta, kan det jo være en idé å kutte det ut.

I den store, avlange boksen (den som er umulig i åpne) er det 3,2 g karbohydrater (pr. 100 g) som sikkert er fra sukkeret i tomatsausen. Man skal spise jævlig mye makrell i tomat for at det skal utgjøre noe særlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I den store, avlange boksen (den som er umulig i åpne) er det 3,2 g karbohydrater (pr. 100 g) som sikkert er fra sukkeret i tomatsausen. Man skal spise jævlig mye makrell i tomat for at det skal utgjøre noe særlig...

Du har rett:-)

Jeg spiser det med masse tomatsaus på selv, men har lest på dol om noen som konsekvent skraper det av...

Kanskje derfor de er mye tynnere enn meg? Ikke pg makrell-i-tomat altså, men fordi de er gjennomført asketiske med det meste? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uten melk og hvete ikke lett....

Alt av rent kjøttpålegg, eggerøre, syltetøy, fiskemat (makrell i tomat og annen boksefisk), reker....

Det meste er vel egentlig uten melk?

Det meste uten melk? Når favorittpålegget er ost, prim, leverpostei og en sjelden gang nugatti så virker det ihvertfall ikke slik... (Kan heller ikke ha hvete så da er det ingen leverposteier som kan fåes kjøpt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste uten melk? Når favorittpålegget er ost, prim, leverpostei og en sjelden gang nugatti så virker det ihvertfall ikke slik... (Kan heller ikke ha hvete så da er det ingen leverposteier som kan fåes kjøpt).

Det er sikkert store forskjeller. Her i huset spiser vi nesten ikke ting med melk i ser jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...