Gå til innhold

Jeg hater mørketida


Gjest gul dame

Anbefalte innlegg

Gjest gul dame

Jeg blir egentlig deprimert bare av å tenke på at nå er vi på vei mot den mørkeste tida i året. Skulle gjerne emigrert til et sted hvor det er sommer hele tiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snart snur det, og vi er på vei mot lysere tider :-)

Det er det eneste som trøster meg om dagen......hater mørketiden jeg å :-)

Men om et par mnd snur det heldigvis :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må prøve å gjøre det beste ut av mørketida: Tenne lys, sette på musikk, lage kakao med krem, invitere venner...

Snart er det advent og jul, og etter det blir det lysere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sollampe

Jeg syns det hjelper litt med lyslampe. Tar den om morgenen mens jeg spiser frokost, ca en halv time.

Det hjelper ikke 100 %, men kanskje 30 prosent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mørketid og mørk tid

Sånn for ordens skyld: Det er forskjell på "mørketid" og "den mørkeste tida av året".

Mørketid er flotte greier, og varer ca 2 mnd i mine strøk. Da sola borte, men verden som regel snødekket, vinteren stabil og fin, og ofte med fantastiske lysfenomen på lur både dag og natt. Den tida liker jeg veldig godt. Særlig fordi den klippes i to av jula. Først gleder jeg meg til jul, så gleder jeg meg til sola er tilbake.

Men denne mørkeste tida av året, før snøen kommer, når alt er bare svart og ekkelt, det kunne jeg fint ha klart meg uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn for ordens skyld: Det er forskjell på "mørketid" og "den mørkeste tida av året".

Mørketid er flotte greier, og varer ca 2 mnd i mine strøk. Da sola borte, men verden som regel snødekket, vinteren stabil og fin, og ofte med fantastiske lysfenomen på lur både dag og natt. Den tida liker jeg veldig godt. Særlig fordi den klippes i to av jula. Først gleder jeg meg til jul, så gleder jeg meg til sola er tilbake.

Men denne mørkeste tida av året, før snøen kommer, når alt er bare svart og ekkelt, det kunne jeg fint ha klart meg uten.

Veldig godt poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gul dame

Må prøve å gjøre det beste ut av mørketida: Tenne lys, sette på musikk, lage kakao med krem, invitere venner...

Snart er det advent og jul, og etter det blir det lysere :-)

Det er åtte uker til lyset begynner å snu igjen, og det er ikke store forandringer med engang. Dvs. at vi har noen måneder foran oss med mørke, kulde, snø og så slaps. Jeg kunne godt tenke meg å slippe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...