Gå til innhold

Hvis en sønn sier til sin mor


Gjest Vankelmodig

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Bookworm

    8

  • Dorthe

    5

  • mrxx

    1

  • Lillemus

    1

Mest aktive i denne tråden

Noe har i hvertfall vært galt i forholdet mor-sønn. Hvorfor ville ikke sønnen ha en klem av sin mor? Hun har, slik det kommer frem her, forsøkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe har i hvertfall vært galt i forholdet mor-sønn. Hvorfor ville ikke sønnen ha en klem av sin mor? Hun har, slik det kommer frem her, forsøkt.

''Hun har, slik det kommer frem her, forsøkt.''

Jeg leser det som at forsøkene har vært mer eller mindre fraværende, siden sønnen reagerer på mangelen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unger er jo veldig forskjellige og særlig i puberteten er det mange som vil bevise at de er store og ikke vil ha klemmer. Etter min erfaring går det over igjen.

Dattera mi har nå bestandig vært en kosegris men begge guttene sluttet helt med klemmer mellom 12 og 16 og så var det ok igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vankelmodig

Unger er jo veldig forskjellige og særlig i puberteten er det mange som vil bevise at de er store og ikke vil ha klemmer. Etter min erfaring går det over igjen.

Dattera mi har nå bestandig vært en kosegris men begge guttene sluttet helt med klemmer mellom 12 og 16 og så var det ok igjen

Men hvis man aldri kan huske å ha fått en klem fra sin mor eller far, er det da en svikt fra foreldrenes side?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvis man aldri kan huske å ha fått en klem fra sin mor eller far, er det da en svikt fra foreldrenes side?

Jeg tror alderen dette temaet kommer opp har litt å si - hvis dette er i de "verste tenårene" tror jeg at jeg ville ha tatt en slik kommentar med en klype salt - men hvis det er voksne mennesker som sier dette, tror jeg kanskje det har vært en liten svikt fra foreldrenes side ja....

På den annen side, ikke alle familier er like "klemmete" og fysiske av seg - så det er ikke sikkert at barnet har hatt en vondt eller traumatisk barndom selv om det er mangel på klemmer... kanskje har vedkommende "kommet seg ut i verden" og sett at andre klemmer mer, og spør seg hvorfor h*n ikke er vant til det fra hjemme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hun har, slik det kommer frem her, forsøkt.''

Jeg leser det som at forsøkene har vært mer eller mindre fraværende, siden sønnen reagerer på mangelen...

Jeg er ikke så god på å lese mellom linjene. Jeg leste mors svar og antok at det betød at hun har forsøkt, men blitt avvist. Antall ganger var ikke nevnt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vankelmodig

Jeg er ikke så god på å lese mellom linjene. Jeg leste mors svar og antok at det betød at hun har forsøkt, men blitt avvist. Antall ganger var ikke nevnt ;)

Men hvis moren er en slik som alltid benekter enhver feil. Hun er perfekt må du vite...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis man aldri kan huske å ha fått en klem fra sin mor eller far, er det da en svikt fra foreldrenes side?

Det er i så fall rare foreldre. Jeg har aldri vært borti noen som ikke koser ungene sine, men farmora mi koste visst ikke ungene sine men jeg fikk da klemmer av henne når jeg var liten, ja helt fram til hun døde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis moren er en slik som alltid benekter enhver feil. Hun er perfekt må du vite...

''Men hvis moren er en slik som alltid benekter enhver feil. Hun er perfekt må du vite...''

Da er det nok en liten svikt ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vankelmodig

Jeg tror alderen dette temaet kommer opp har litt å si - hvis dette er i de "verste tenårene" tror jeg at jeg ville ha tatt en slik kommentar med en klype salt - men hvis det er voksne mennesker som sier dette, tror jeg kanskje det har vært en liten svikt fra foreldrenes side ja....

På den annen side, ikke alle familier er like "klemmete" og fysiske av seg - så det er ikke sikkert at barnet har hatt en vondt eller traumatisk barndom selv om det er mangel på klemmer... kanskje har vedkommende "kommet seg ut i verden" og sett at andre klemmer mer, og spør seg hvorfor h*n ikke er vant til det fra hjemme...

Men hvis foreldrenes svikt har ført til at barna har mislykkes i alt dem har gjort? Å vokse opp med en ufør far hvor moren hater han fordi han gjør for lite, og så bo sammen med de til man er over 20... Mangelen på kjærlighet kan ødelegge liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i så fall rare foreldre. Jeg har aldri vært borti noen som ikke koser ungene sine, men farmora mi koste visst ikke ungene sine men jeg fikk da klemmer av henne når jeg var liten, ja helt fram til hun døde.

''men farmora mi koste visst ikke ungene sine men jeg fikk da klemmer av henne når jeg var liten''

Hukommelsen kan også være svært selektiv. Min ene tante hevder hun ikke kan huske at hun noen gang satt på sin mors fang eller at hennes mor var spesielt kjærlig. Alle vi andre husker henne som verdens mest omsorgsfulle, varmeste og skjønneste menneske...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvis foreldrenes svikt har ført til at barna har mislykkes i alt dem har gjort? Å vokse opp med en ufør far hvor moren hater han fordi han gjør for lite, og så bo sammen med de til man er over 20... Mangelen på kjærlighet kan ødelegge liv.

Da er det jo mye mer kompliserte årsakssammenhenger enn mangel på klemmer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis moren er en slik som alltid benekter enhver feil. Hun er perfekt må du vite...

Da burde det også kommet frem i innlegget. Og da tyder alt på at hennes svar er en bortforklaring på hvorfor hun ikke har gjort det. Altså har mor sviktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vankelmodig

Da er det jo mye mer kompliserte årsakssammenhenger enn mangel på klemmer...

Men noen klemmer og kjærlighet kunne ha gjort det så mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men noen klemmer og kjærlighet kunne ha gjort det så mye bedre.

Du kan ha rett i det, men en kan ha et kjærlighetsfylt forhold til sin mor, uten at man er spesielt fysisk med tanke på klemmer osv.

Men dette er jo et eksempel på at man svarer på det som står i det første innlegget, men så viser det seg at det er andre viktige faktorer involvert som forandrer hele settingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''men farmora mi koste visst ikke ungene sine men jeg fikk da klemmer av henne når jeg var liten''

Hukommelsen kan også være svært selektiv. Min ene tante hevder hun ikke kan huske at hun noen gang satt på sin mors fang eller at hennes mor var spesielt kjærlig. Alle vi andre husker henne som verdens mest omsorgsfulle, varmeste og skjønneste menneske...

Men rart at alle skulle si det da. Hun var ikke noe spesielt kjærlig av seg, det skal sies og så likte hun bare gutter og ikke jenter. Men jeg tvang meg vel på, tenker jeg. Jeg er veldig glad i kos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Det er i så fall rare foreldre. Jeg har aldri vært borti noen som ikke koser ungene sine, men farmora mi koste visst ikke ungene sine men jeg fikk da klemmer av henne når jeg var liten, ja helt fram til hun døde.

''Det er i så fall rare foreldre. Jeg har aldri vært borti noen som ikke koser ungene sine''

Jeg har aldri fått noen klem av mine foreldre, eller sett dem gi hverandre kjærtegn. Så sånne foreldre finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vankelmodig

''Det er i så fall rare foreldre. Jeg har aldri vært borti noen som ikke koser ungene sine''

Jeg har aldri fått noen klem av mine foreldre, eller sett dem gi hverandre kjærtegn. Så sånne foreldre finnes.

Slike foreldre burde kjølhales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...