Gå til innhold

Er det håp om å få seg kjæreste når man sliter psykisk?


Gjest angst og depresjon35

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest nyhetene

Det skjer rett som det er faktisk at psykisk syke finner seg en kjæreste :-).

Om det skal vare kommer litt an på om man søker profesjonell hjelp for sine plager og ikke legger den "byrden" på kjæresten. Den er meget viktig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Sjansene er gode hvis du finner noen som er mer psyk enn deg...

Huff :/

Mon tro om et slikt forhold har fremtiden for seg? Spørs kanskje på typen lidelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det håp om å få kjæreste selv om man er syk! Man kan da være et like flott, kjærlig og givende menneske selv om man sliter. Så får man ha såpass selvrespekt at man velger ditto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sjøstjerna

Javisst er det håp.

Men det er IKKE lurt å snakke for mye om sykdom- enten det være seg om sukkersyke, migrene, tarmproblemer, angst eller depresjon.

Likeledes er det ikke sykdommen man "presenterer" seg med når man møtes. :-) Tvert om. Man bruker tid til å bli kjent- og så kommer slike ting frem etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg har truffet ganske mange med psykisk lidelse de siste 30 årene. Det virker ikke som det er flere single her enn ellers.

Når en får en kjærest, er det viktig at denne forblir kjærest og at behandlerne er behandlere. Ikke bland rollene. Sykdomsprat tar knekken på mange forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Perfeksjonist!

Jeg har truffet ganske mange med psykisk lidelse de siste 30 årene. Det virker ikke som det er flere single her enn ellers.

Når en får en kjærest, er det viktig at denne forblir kjærest og at behandlerne er behandlere. Ikke bland rollene. Sykdomsprat tar knekken på mange forhold.

NHD. Nå har jeg sett deg skrive "kjærest" så mange ganger at jeg ikke kan dy meg å kommentere;))!

Det heter "kjæreste"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NHD. Nå har jeg sett deg skrive "kjærest" så mange ganger at jeg ikke kan dy meg å kommentere;))!

Det heter "kjæreste"!

I Trøndelag sier vi "kjærest". :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Trøndelag sier vi "kjærest". :o)

Det sier man på store deler av Østlandet også. Men skriftspråk skal ikke baseres på dialekt. Enkelte skriver også at de er "sammens".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har da en personlighet fordi du er syk

Men det er viktig at du stort sett klarer å ta vare på deg selv, og i tillegg har noe å gi Det samme gjelder den andre, selvfølgelig. Ellers kan det bli slik en må påta seg mange rare roller som kan slite en ut med tiden. Men det er mange som ikke kommer så langt en gang før de bryter.

Hvis du tenker på noe som skal vare, så må du ikke skjule noe som helst. og det må ikke den andre heller. Før du går inn i et forhold, eller binder deg til en noen, så må feil og svakhetene komme frem i lyset, ved at en kan snakke om dem på en rolig måte i sammen, og du må vurdere om du kan takle å leve med dem i fremtiden.

Hvis du mener ja, så må du siden stort være innstilt på å klare å overse disse feilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

NHD. Nå har jeg sett deg skrive "kjærest" så mange ganger at jeg ikke kan dy meg å kommentere;))!

Det heter "kjæreste"!

Jeg vet hvordan det skrives, men dette er et følelsesbelagt ord som skiller seg mye fra de fleste andre ord.

Jeg vil akkurat for dette ordet fortsette å skrive kjærest :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det vel ikke spørsmål om hva man _sier_.

Så vidt jeg vet sier dere "sjø" også"! ;)

Vi sier "sjø" istedetfor "skjønner du", men hva med de som sier "da'ma", er det kort for "da mann"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

Vi sier "sjø" istedetfor "skjønner du", men hva med de som sier "da'ma", er det kort for "da mann"?

"da'ma" betyr "da, vet du". Ikke mann :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Vi sier "sjø" istedetfor "skjønner du", men hva med de som sier "da'ma", er det kort for "da mann"?

Vet da betydningen av "sjø", men mitt poeng var at det ikke brukes skriftlig.

"da ma" eller "da mann" er uttrykk jeg aldri bruker, hverken muntlig eller skriftlig, og ikke skal uttale meg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litt søtt! :-)

Jeg vet hvordan det skrives, men dette er et følelsesbelagt ord som skiller seg mye fra de fleste andre ord.

Jeg vil akkurat for dette ordet fortsette å skrive kjærest :-)

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...