Gå til innhold

Hvordan bli sosial når man føler seg sur?


tjohei

Anbefalte innlegg

Jeg føler at humøret mitt hindrer meg i å oppsøke grupper og melde meg på ting. Jeg tenker ofte hvordan skal jeg greie å fungere sosialt når jeg føler meg så negativ. Hvordan skal jeg greie å skaffe meg et sosialt nettverk når jeg føler meg så negativ? Alle vet jo at ingen vil ha med negative mennsker å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du syk ?

Hvorfor går du rundt og er sur og negativ hele tiden da ?

Prøv å still deg det spørsmålet først.

Har jeg en rimelig grunn til å gå rundt slik, og gjøre det surt for andre og enda mer for deg selv ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du syk ?

Hvorfor går du rundt og er sur og negativ hele tiden da ?

Prøv å still deg det spørsmålet først.

Har jeg en rimelig grunn til å gå rundt slik, og gjøre det surt for andre og enda mer for deg selv ?

Kanskje det er bedre å kalle det depresjon eller trishet. Jeg greier liksom ikke gi så mye av meg selv også er jeg veldig sårbar for tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest profile

Selv om du føler deg negativ trenger du jo ikke å gi uttrykk for det. Det kan jo også hende at du vil føle deg i bedre humør når om du treffer noen allrighte mennesker. Jeg har opplevd å "glemme megselv" mer når jeg er sammen med andre.Noen ganger når jeg er i dårlig humør kan bare et smil og et "Hei" hjelpe på, ihvertfall der og da.

Approps så leste jeg et sted om en som hadde en teori om at bare en smilte så ville forutsetningene for å komme i bedre humør da nerver i ansiktet sendte signaler til hjernen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er bedre å kalle det depresjon eller trishet. Jeg greier liksom ikke gi så mye av meg selv også er jeg veldig sårbar for tilbakemeldinger.

Ja, er du deprimert eller trist, så har det med humøret, men vil ikke kalle det sur og negativ, for det har mer med holdning og innstilling å gjøre.

Du har sannsynligvis lite å gå på i sosiale sammenheng. Du må kanskje få en hvis ro først og finne ut hva som har gjort deg deprimert ? Er det situasjoner, stress, noe annet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er bedre å kalle det depresjon eller trishet. Jeg greier liksom ikke gi så mye av meg selv også er jeg veldig sårbar for tilbakemeldinger.

Tok litt feil av deg tidligere. Det er stor forskjell på å føle seg negativ, en det å gå rundt å være negativ. En føle en ting men kan være noe annet, ja positiv innstilling. Følelsene kan jo forandrer seg , men du kan være den samme hyggelige menneske, men det er slitsomt hvis du er deprimert hele tiden, da har det noe med energi å gjøre også, og det er viktig å ta hensyn til seg selv først da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du syk ?

Hvorfor går du rundt og er sur og negativ hele tiden da ?

Prøv å still deg det spørsmålet først.

Har jeg en rimelig grunn til å gå rundt slik, og gjøre det surt for andre og enda mer for deg selv ?

Jeg er deprimert og vil helst unngå folk unntatt de jeg kan være meg selv sammen med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er deprimert og vil helst unngå folk unntatt de jeg kan være meg selv sammen med.

Det er forstålig. Jeg prøvede å ignorere dette en gang, og sto bare på og slet meg helt ut, og etter noen få år så var hormonene helt utbrent sa en lege til meg. Men jeg fortsatte på jobb, og jeg tilpasset meg vel depresjonen etter hvert. Grøss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...