Gå til innhold

Svineinfluensavaksine for små barn


Gjest Ild tørt gress

Anbefalte innlegg

Gjest Ild tørt gress

De begynner snart massevaksinering, min datter på 1 1/2 er ikke i risikogruppe, men det har vært utbrudd i barnehagen hun går i.

Jeg orker ikke ha henne i en stor folkemasse og vente i "timesvis", det tror jeg ikke hun som er så liten har tålmodighet til.

Kan man gå via fastlege? Siden barn har rett på gratis helsehjelp, så slipper vel de egenandel? hørte en debatt på radio ang egenandel hos fastlege, men regner med barn slipper den også her?

Kan jeg bare bestille time hos fastlege - eller tror dere de sier jeg må vente til de begynner med massevaksinering? Er litt redd det blir for sent... med tanke på at det allerede har brutt ut i barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ild i tørt gress

Siden din datter ikke er i noen risikogruppe kan jeg ikke skjønne hvorfor hun skal prioriteres foran noen andre?

det var heller ikke spørsmålet,

men om man kan gå via fastlege...

Massevaksineringen er jo i første omgang for de prioriterte gruppene,

men om man kan bestille time hos fastlegen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ild i tørt gress

Sjekk kommunes hjemmeside så ser du om fastlegen vaksinerer, eller om det bare er helsestasjonen som gjør det. I min kommune er det kun helsestasjonen som vaksinerer, men det varierer. Sjekk link:

http://www.vg.no/spesial/svineinfluensa/

Det stod kun om colorline stadion.

Hvor finner jeg om fastleger vaksinerer?

Noen på barnehagen mente at barn måtte betale 50 mens voksne 150?

Gjelder dette hos legekontoret eller også på massevaksinasjonsstasjoner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I og med at jenta di ikke er i noen risikogruppe, vil hun ikke få vaksine før risikogruppene er ferdigvaksinert i din kommune. Når dette er, vil variere fra kommune til kommune, alt etter smhvir mye vaksine de får i hver leveranse. Du skal forholde deg til den informasjonen din kommune gir på nett, annonser eller via andre kanaler. Du kan også ringe kommunen og spørre - om du ikke finner infoen på nettet.

Ang betaling: Det er opp til kommunene hva dette skal koste.

Selv om det går svineinfluensa i barnehagen, betyr iike det at friske barn i den barnehagen skal ha prioritet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...