Gå til innhold

Belastende navn om 10-20 år.


Gjest Hva tror du?

Anbefalte innlegg

Gjest Hva tror du?

Inspirert av tråden under. Ikke så overrasket over statistikken forresten.

Siden navnemoten har forandret seg vil det sikkert være andre typer navn som ligger på forbrytertoppen om 10-20 år.

Mine forslag er i denne rekkefølgen:

Kenneth

Mads

Nickolas/Nickolai

Sebastian

Alexander

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig i dine tre siste. Jeg kjenner allerede til en Sebastian, en Nickolai/Nickolas og en Alexander som allerede utmerker seg... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mathias og Emilie.

Jeg synes det er noe tvilsomt med folk som velger Topp 10 navn til barna sine med viten og vilje.

Og jeg syns det er tvilsomt med folk som velger sjeldne navn til ungene. De skal faktisk leve med navnene hele livet.

Har selv et uhyre sjeldent navn, og skulle ønske jeg hadde et vanlig navn.

I tillegg så syns jeg denne tråden var direkte ufin og fornærmende mot de som har valgt disse navnene til barna sine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mathias og Emilie.

Jeg synes det er noe tvilsomt med folk som velger Topp 10 navn til barna sine med viten og vilje.

Hvordan vet du at de velger det med vitende og vilje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Mathias og Emilie.

Jeg synes det er noe tvilsomt med folk som velger Topp 10 navn til barna sine med viten og vilje.

''Jeg synes det er noe tvilsomt med folk som velger Topp 10 navn til barna sine med viten og vilje.

''

Det kommer vel litt an på begrunnelsen? En ting er å velge et navn fordi det er moderne, noe annet er etter min mening om navnet du i mange år har ønsket å bruke på ditt barn plutselig viser seg å ha krøpet oppover på listene. Slik har det vært for flere jeg kjenner og tildels også for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

Mathias og Emilie.

Jeg synes det er noe tvilsomt med folk som velger Topp 10 navn til barna sine med viten og vilje.

Er det mange som velger topp-ti-navn med vilje..? Med viten, javel, men med vilje, altså som intensjon?

Det tror jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mathias og Emilie.

Jeg synes det er noe tvilsomt med folk som velger Topp 10 navn til barna sine med viten og vilje.

Jeg er jo ikke seriøst skeptisk til foreldre av barn som heter Emilie og Mathias ;) Det var en ironisk kommentar til temaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mange som velger topp-ti-navn med vilje..? Med viten, javel, men med vilje, altså som intensjon?

Det tror jeg ikke.

Enig med deg! Tror de fleste som velger blant de mest populære navn ikke tenker slik i det hele tatt, men slenger seg uvitende på bølgen.

Jeg har et slikt eksempel fra min egen søskenflokk. Vi er 4 stk. og foreldrene våre ga oss ganske spesielle navn. Nr.2 i rekken har et navn som min mor tilfeldigvis hørte på lekeplassen.. Dette var et navn de syntes var spennende og annerledes - senere viste det seg at denne broren min har ett av de absolutt mest populære navn blant 58-modellene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har navnemoten med denne statistikken å gjøre?

Det er ikke mer mystisk dette enn ser vi på navnestatiskikken fra 70- tallet vil vi finne Johnny på 10 på topp og dermed ligger forklaringen i at mange heter Johnny og er krimminelle. Jeg vet om flere Johnny jeg som er vanlige familiefedre uten rulleblad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sikkert rett. Stakkars Kenneth har nok de verste oddsene. Bare det å ha foreldre som har sånn smak sier litt om hvem du blir;)

Jeg savner forresten Markus på lista di. Har møtt mange små menn med det navnet som viser alle tegn til å kunne bli noen røvere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Jeg er jo ikke seriøst skeptisk til foreldre av barn som heter Emilie og Mathias ;) Det var en ironisk kommentar til temaet.

;)

Ikke alltid så lett å ta slikt med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Det er ikke mer mystisk dette enn ser vi på navnestatiskikken fra 70- tallet vil vi finne Johnny på 10 på topp og dermed ligger forklaringen i at mange heter Johnny og er krimminelle. Jeg vet om flere Johnny jeg som er vanlige familiefedre uten rulleblad.

Hvis vi nå snakker om denne konkursstatistikken som ble diskutert tidligere så har populariteten til et navn ingen ting å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har navnemoten med denne statistikken å gjøre?

Johnny har aldri vært et 10 på topp navn, så det ble helt feil. Jeg synes det er så mange som heter det, men det kan være lokalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mer mystisk dette enn ser vi på navnestatiskikken fra 70- tallet vil vi finne Johnny på 10 på topp og dermed ligger forklaringen i at mange heter Johnny og er krimminelle. Jeg vet om flere Johnny jeg som er vanlige familiefedre uten rulleblad.

Johnny har aldri vært spesielt høyt oppe på navnestatistikken. Det var mest populært på 50-tallet.

http://www.ssb.no/emner/00/navn/gutter/johnny.gif

Ellers er det ikke noen bombe at du kjenner opptil flere Johnny som ikke er kriminelle. Statistikk handler om de virkelig store tall. Og utbredelsen av navnet har selvsagt betydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi nå snakker om denne konkursstatistikken som ble diskutert tidligere så har populariteten til et navn ingen ting å si.

Jeg har heller ingen tro på at navnet i seg selv skaper kriminalitet og andre "ulykker". Når vi leser her inne tror jeg faktisk holdningen til disse barna som har stempelnavn er mer avgjørende enn selve navnet. Folk har kallt barna sine navn de faktisk synes er pene.

Jeg var i praksis på et barnevernskontor der "halve" brukergruppa(barna) het Christian/Kristian. Det er da tåpelig å si at Kristian er et barnevernsnavn, fordi der kan man se på statistikken at svært mange gutter i den alderen heter Kristian, og dermed gjenspeiler seg alle steder i samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Jeg har heller ingen tro på at navnet i seg selv skaper kriminalitet og andre "ulykker". Når vi leser her inne tror jeg faktisk holdningen til disse barna som har stempelnavn er mer avgjørende enn selve navnet. Folk har kallt barna sine navn de faktisk synes er pene.

Jeg var i praksis på et barnevernskontor der "halve" brukergruppa(barna) het Christian/Kristian. Det er da tåpelig å si at Kristian er et barnevernsnavn, fordi der kan man se på statistikken at svært mange gutter i den alderen heter Kristian, og dermed gjenspeiler seg alle steder i samfunnet.

''Jeg har heller ingen tro på at navnet i seg selv skaper kriminalitet og andre "ulykker".''

Poenget med denne navn/konkursstatistikken var at man hadde sett på antall bedrifter med en leder med et spesielt navn som hadde gått konkurs vs. totalt antall bedrifter med en leder med samme navn. Og da var det faktisk visse navn som pekte seg negativt ut. Populariteten til en navn har her ingen ting å si her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;)

Ikke alltid så lett å ta slikt med en gang.

Nei, tekst er noe herk fra tid til annen :)

Men jeg forsøkte altså å erte trådstarter litt, siden han/hun generelt bare nevnte navn som er populære for øyeblikket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...