Gå til innhold

Om menns måte å takle en vanskelig situasjon på


Gjest Forstår ikke hva som skjer

Anbefalte innlegg

Gjest Forstår ikke hva som skjer

Har havnet i følgende situasjon, og håper menn (eller kvinner som forstår seg på menn..) gir tilbakemelding:

Rota meg borti en gift mann. Av den grunn avsluttet jeg "forholdet" sist gang vi treftes. Det var riktig, men vondt og trist også. Slutten blei brå og dum, og jeg sendte derfor melding i ettertid der jeg sa jeg synes det hadde været fint å ringe han for å snakke litt om det som skjedde. Dagen etter kom det svar om at det måtte vente en stund. At han var lei seg.

Jeg føler jeg ikke kommer videre uten å ha fått denne praten.. Forstår ikke hvorfor han ikke vil ringe. Han er lei seg, og det er nettopp med tanke på det det er så viktig for meg å snakke med han. Selv om konklusjonen sannsynligvis blir den samme, tenker jeg det kan ryddes opp i en del ting. Er det typisk menn å bare holde seg unna i slike situasjoner?

Har så lyst å melde han på nytt og skrive noe som får han til å ringe meg.. men regner med at det bare vil rote det mere til..

Noen som har noen tanker/erfaringer å komme med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

srp1365380487

Jeg syns fyren gjør det eneste riktige. Husk, han er gift, han har muligens innrømmet noe for kona eller blitt ferska. Det er ikke for mye forlangt at han holder seg unna deg.

Best let sleeping dogs lie, sier engelskmennene, og om det nå er sånn at han har sin hemmelighet i behold, kan han være såpass skuffa og såra et han ikke orker å høre fra deg. Følelser han ikke har "lov" til å nære, bør han la dø, og det er det han åpenbart prøver nå. Ikke plag han mer med prating eller å rippe opp i ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Synes du skal la den gifte mannen være i fred. Dere har ingenting uoppgjort, og sjansen er større for at dere går i fellen på nytt. Vil du virkelig det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ham er det riktig å holde avstand til deg nå fordi det gjør for vondt å ha kontakt (dersom han virkelig snakker sant selvfølgelig, gifte menn i utenomekteskapelige forhold har en tendens til å si litt av hvert...). Respekter ham for det. Din reaksjon er ikke noe riktigere enn hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er en klassisk forskjell på kvinner og menns måte å takle ting på. Antakelig har den vært der fra urtiden, så det er like greit å la det ligge

tror

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hva du ønsker å oppnå.

Du har gjort det slutt. Jeg ønsker da ikke lenger kontakt med deg.

So..??

Hvorfor skulle jeg være det minste interesserte i å gjøre din samvittighet bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Tror dette er ganske typisk.

Men har du tenkt grundig over hva du egentlig vil oppnå? Ligger det et ørlite håp om at dere skal forstå hverandre så godt at dere vil forsøke igjen likevel?

Tror det er greit ikke å treffes igjen. Du kan jo evt. sende en melding om du har noe å beklage, men grovt sett er det jo han som burde ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"No contact" er en god filosofi etter et brudd. Hverken du eller han vil plutselig si noe så fantastisk flott og klokt at det føles bedre. Dere kan ikke være sammen, ferdig med det.

Flott at du tok et standpunkt i forhold til ekteskapet hans, forrresten. Det viser karakterstyrke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Quintin 87

Hei! Du tegner et negativt bilde av menn generelt, du synes visst menne er vanskelig å forstå. Men hvorfor har du da noe med dem å gjøre? Det verste er ikke at du er sexist, dvs. plasserer alle menn i samme kategori, og tillegger menn egenskaper basert ene og alene på at de er menn, det verste er at du ikke innser at det er hos DEG problemet er. Han kan ha mange grunner til ikke å ringe deg. Bare av ditt innlegg kan jeg tenke meg 4-5 grunner til hvorfor han nok helst ikke vil ha mer kontakt med deg.

Spørsmålet du bør stille deg, er: Hvorfor vil du være med en mann du ikke forstår deg på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mil1365380270

Hadde ringt deg om han var like forelsket som deg, tenker jeg. Han vil ikke skilles, og du vil ikke være med en som er gift. Ta det til deg og gå videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gå fremover

For å være smertelig ærlig og realist, jeg synes dette virker ganske "normalt".

Dere har et på siden forhold, han vil ha i pose og sekk, men når du vil ha enten eller og bryter ut så lager du en sprekk i det "perfekte" pose og sekk systemet hans.

Da har du vist svakhet, og svakhet her er problemer for han. Når ting er som dem er blitt så gidder han ikke røre mer i grøten.

Ut med deg, muligens inn med ei ny ei siden.

Jeg tror desverre det ofte er så kynisk og kaldt som beskrevet, og at selv om det har vært følelser og fine stunder så er det nå enda slik at denne mannen har elsket og koset med deg bak ryggen til sin mangeårige kone, det skal litt sure baller til sånt.

Det er nok ikke så veldig ofte at disse mennen gidder å bruke mye tid og energi på å overtale og prate og slikt i ettertid med mindre de ønsker å få pose og sekk stillingen på plass igjen.

Jeg synes du skal være stolt av deg selv som klarte å bryte ut. Ta det som en lærepenge og gå fremover. Uten å se deg tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke en mann, men jeg skjønner ikke ditt behov for å snakke med han. Det som er forbi er forbi. Sannsynligvis har du vært mer følelsesmessig involvert enn han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Slipp han. Han ber om fred til å glemme deg for å gå videre.

Du sier resultatet av slik prat vil være det samme. Nemlig at det er slutt. Hva er da vitsen med å rippe opp i sår? Nei, slipp han fri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner deg godt.

Menn som ikke tør skille seg, eller skal jeg kanskje si menn som er utro heller enn å løse konflikter, tør ikke prate ut med deg heller. De vil du skal forstå dem, og helst skal du være tankeleser også, og så skal du sette deres behov i første rekke. Mange dolere kunne ha gjort en god jobb der ;-)

Ikke heng deg opp i at du visste om kona. Det samme kunne ha skjedd om du ble ført bak lyset på lik linje med henne.

Det er egentlig fint for deg at han reagerer sånn, for det er noe så turn-off og lite maskulint med unnvikende menn, og det hjelper deg nok på lang sikt. Bli ikke forundret om det sitter flere damer i rundt om i byen og river seg i håret av akkurat samme mann, og alle følte seg like elsket av han :-)

"Jeg vil, men kan ikke"... Det eldste spillet i verdenshistorien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Du tegner et negativt bilde av menn generelt, du synes visst menne er vanskelig å forstå. Men hvorfor har du da noe med dem å gjøre? Det verste er ikke at du er sexist, dvs. plasserer alle menn i samme kategori, og tillegger menn egenskaper basert ene og alene på at de er menn, det verste er at du ikke innser at det er hos DEG problemet er. Han kan ha mange grunner til ikke å ringe deg. Bare av ditt innlegg kan jeg tenke meg 4-5 grunner til hvorfor han nok helst ikke vil ha mer kontakt med deg.

Spørsmålet du bør stille deg, er: Hvorfor vil du være med en mann du ikke forstår deg på?

Mener du hun heller burde forstå han og akseptere alt uten videre, så han kan føle seg forstått og ikke bli utfordret på et eneste punkt her i livet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...