Gå til innhold

Min mann tenner ikke på meg


Gjest Donau

Anbefalte innlegg

Vi har vært gift i 10 år. Allerede fra dag 1 fortalte han at han hadde litt problem med å tenne på damer som ikke var slanke. Den gang var jeg fin i kroppen (syns nå jeg iallfall), men ifølge Grete Roede kunne jeg gå ned ca 8 kilo. I dag er jeg 25 kilo over den såkalt ideelle vekta, og vi har ikke hatt sex på nesten 3 år, dvs sist gang vi hadde sex ble det barn som vi nå samarbeider 100 % om. Så alt er fryd og gammen på alle andre områder enn sex og tenning. Jeg har alltid hatt større behov for sex enn han, samtidig som det skal være sagt at det faktisk virker som at han alltid har hatt lavere seksualdrift enn hva jeg har erfaring med. Han pleide foreksempel aldri å ligge med damer noe særlig i oppveksten, selv om det var tilbud nok. I flere år har han hatt problemer med at det går for fort for han, og det sier at er fordi han egentlig ikke har lyst å ha sex med meg. Han sier at alt vil løse seg hvis jeg går ned i vekt, og at alle menn har problemer med å tenne på damer som har en ordentlig kvinnekropp. Selv er jeg en attraktiv kvinne som ikke skjønner noen verdens ting av dette. For er det så enkelt, at 'alt blir bra' hvis jeg går ned i vekt? Stemmer det virkelig at 'ingen menn egentlig tenner på damer med kvinnelige former' ? Kan det ikke være noe galt med hans testosteron-nivå eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 118
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • hidi, the scorpion

    14

  • Colette

    11

  • morsan

    8

  • candyqueen_83

    7

Dette er typisk menn med dårlig selvtillit. Han synes det er flaut at han sliter med for tidlig sædavgang og lav sexlyst. Han skylder på deg for at han skal få "fred" og for at han skal føle seg bedre.

Det finnes mange menn som tenner på kvinner med ekstra kilo på kroppen. Han er vel neppe en av de, men det gir han ingen unnskyldning til å tråkke deg ned i søla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt vil enkelte menn ha problemer med tenninga når partneren avviker fra det foretrukne utseendemessig, men at ingen menn egentlig tenner på kvinnelige former er noe av det dummeste jeg har hørt. Hensikten er vel å dumpe ansvaret for det katastrofalt dårlige sexlivet deres over på deg fordi han ikke selv innser, eller vil innse, at han har unormalt lav kjønnsdrift. En ting er at han sliter, men det er forbaska dårlig gjort å gi deg skyldfølelse og dårlig selvtillit på grunn av det. Det må du da ikke finne deg i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

''Stemmer det virkelig at 'ingen menn egentlig tenner på damer med kvinnelige former' ?''

Det stemmer absolutt ikke :o) Det er nok han det er noe galt med, ikke deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Stemmer det virkelig at 'ingen menn egentlig tenner på damer med kvinnelige former' ?''

Det stemmer absolutt ikke :o) Det er nok han det er noe galt med, ikke deg!

''Det er nok han det er noe galt med, ikke deg!''

Nå banner jeg nok i kjerka her - men han fra dag 1 vært tydelig på at han ikke tenner på tykke damer, da er det vel lite vits å klage på at mannen ikke tenner lenger når man har lagt på seg 25 kg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

''Det er nok han det er noe galt med, ikke deg!''

Nå banner jeg nok i kjerka her - men han fra dag 1 vært tydelig på at han ikke tenner på tykke damer, da er det vel lite vits å klage på at mannen ikke tenner lenger når man har lagt på seg 25 kg?

Selvfølgelig ikke, men han kan da ikke legge skylden på henne??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

"Allerede fra dag 1 fortalte han at han hadde litt problem med å tenne på damer som ikke var slanke."

Hvorfor i all verden ble det et forhold av dette? Ikke vanskelig å forutsi resultatet på sikt her.

Det er utrolig mange menn som liker frodige damer. Det er dog av liten glede for deg / dere så lenge din mann ikke tenner på deg.

Om det seksuelle er knapt lunkent tidlig i forholdet, er det temmelig urealistsik å forvente at det skal bli hett mange år ( og kg) senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svinina

"Allerede fra dag 1 fortalte han at han hadde litt problem med å tenne på damer som ikke var slanke."

Hvorfor i all verden ble det et forhold av dette? Ikke vanskelig å forutsi resultatet på sikt her.

Det er utrolig mange menn som liker frodige damer. Det er dog av liten glede for deg / dere så lenge din mann ikke tenner på deg.

Om det seksuelle er knapt lunkent tidlig i forholdet, er det temmelig urealistsik å forvente at det skal bli hett mange år ( og kg) senere.

For en konstruktiv kommentar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Hvem skal han skylde på da? Er det hans feil at hun har lagt på seg?

Han får da for svarte skylde på seg selv. Det er jo han som har problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, jeg synes mannen din høres lite sympatisk ut. En ting er at han tenker at dette er din skyld, men at han faktisk sier det til deg synes jeg er å tråkke over streken.

Når det er sagt, så har han jo advart deg fra dag 1 om at han ikke liker kvinner med former, så dette kan jo egentlig ikke komme som en overraskelse på deg?

Og nei, ikke alle menn ønsker seg tynne kvinner, Det finnes såklart mange menn som liker kvinner med former også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en kjæreste i tenårene som hadde problemer med potensen. Han fant alltid noen feil ved meg å skylde på. At jeg ikke hadde barbert meg nok her og der, at jeg ikke hadde sexy nok klær/undertøy, ikke store nok pupper osv osv. Jeg var ikke sammen med denne fyren så lenge, men lot meg aldri såre ordentlig. Skjønte jo at dette antagelig bare var noe han sa fordi han skammet seg over sin potenssvikt i så ung alder..Men utrolig sleipt gjort.

Tror ellers det helst er omvendt. At de fleste menn foretrekker kvinner med former framfor tynne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem skal han skylde på da? Er det hans feil at hun har lagt på seg?

Han valgte henne selv og den gangen hadde hun 8 kg for mye. Så sånn sett kan man si han er skyld i det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

srp1365380487

"Allerede fra dag 1 fortalte han at han hadde litt problem med å tenne på damer som ikke var slanke."

Hvorfor i all verden ble det et forhold av dette? Ikke vanskelig å forutsi resultatet på sikt her.

Det er utrolig mange menn som liker frodige damer. Det er dog av liten glede for deg / dere så lenge din mann ikke tenner på deg.

Om det seksuelle er knapt lunkent tidlig i forholdet, er det temmelig urealistsik å forvente at det skal bli hett mange år ( og kg) senere.

Fy faen , dette var et useriøst svar fra en umoden gjøk eller av en tenåring som spiller psykiater. Skjerp deg.

Min mann har heller ikke det perfekte utseendet jeg ser for meg hos en mann. Men om jeg hadde sagt det i begynnelsen av forholdet, har jeg likevel et ansvar for å vedlikeholde min egen tenning. Eksempelvis er han nå blitt ti år elsdre enn min idealmann, har tynnere hår og er grå i skjegget. Selv tenner jeg på ungdom og skjønnhet, men det er ikke en permanent tilstand.

Har jeg så rett til å avslutte sexlivet, fordi han ikke lenger er ung? Eller er det kanskje, kanskje slik at EN SELV har ansvar for egen nytelse og for å pleie og vedlikeholde spenning og tenning i et langvarig forhold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Kanskje har han generelt lav sexlyst + litt potensproblemer?

Men han kan tenne på slanke kvinner. Dette fortalte han til deg dag 1.

Du kan ikke endre på han eller hans synspunkter. Du kan kun endre på deg eller dine synspunkter. Klart dere kan ta atter en samtale i et forsøk på at han plutselig skal tenne på litt fyldigere damer.... men utfra det du sier så tror jeg ikke det hjelper.

Så hva kan du gjøre? Du må finne ut hva som er mest viktig for deg. Kan du leve i forholdet slik det er nå- uten sex? Er det bedre å skille lag? Er forholdet _verdt_ en vektreduksjon synes du? Ikke sikkert det hjelper- men han tenner jo lettere på slanke damer så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skulle hatt juling

Grrrrrr......blir så sinna på mannen din. Det problemet han sliter med er helt normalt, men at han skylder på deg er veeeldig dårlig gjort. At han kanskje ikke har lyst på deg, har nok bare med kjemi og gjøre. Er helt sikker på at du er så normal og fin at det finnes mange menn som en dag tenner på deg(viss du velger å kvitte deg med mannen din). Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Grrrrrr......blir så sinna på mannen din. Det problemet han sliter med er helt normalt, men at han skylder på deg er veeeldig dårlig gjort. At han kanskje ikke har lyst på deg, har nok bare med kjemi og gjøre. Er helt sikker på at du er så normal og fin at det finnes mange menn som en dag tenner på deg(viss du velger å kvitte deg med mannen din). Lykke til.

_Selvfølgelig_ er det mange menn som sikkert tenner veldig lett på trådstarter.

Men det var jo ikke det hun lengtet etter. Hun savner sin mann.

Ikke noen grei situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

"Alle menn" har selvfølgelig ikke problemer med å tenne på former eller overvekt.

Men det hjelper dessverre deg lite hva eventuelle andre menn måtte tenne på. Din mann tenner ikke på overvekt - noe som vel strengt tatt er fair enough. Du har helt sikkert ting du ikke tenner på du også.

Så hva kan du gjøre? Vetta faen. Enten får du finne deg en som tenner på deg - det burde være veldig mulig, eventuelt får du begynne å trene. Du kan nesten ikke tvinge fyren til sex heller ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

For det første, jeg synes mannen din høres lite sympatisk ut. En ting er at han tenker at dette er din skyld, men at han faktisk sier det til deg synes jeg er å tråkke over streken.

Når det er sagt, så har han jo advart deg fra dag 1 om at han ikke liker kvinner med former, så dette kan jo egentlig ikke komme som en overraskelse på deg?

Og nei, ikke alle menn ønsker seg tynne kvinner, Det finnes såklart mange menn som liker kvinner med former også.

''Når det er sagt, så har han jo advart deg fra dag 1 om at han ikke liker kvinner med former''

Så tynne ikke kvinner, har ikke former de da? Der er jeg ikke enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...