Gå til innhold

Hjelp. Påprakket hjelp og piller


Gjest rozella28

Anbefalte innlegg

Gjest rozella28

Jeg er nedtrykt og deppa i kveld. Var på en ansvarsgruppemøte og fikk klar beskjed om at jeg ikke hadde noe å si lengre. Jeg har i et par år sagt i fra at jeg ikke vil ha noe med hjemmesykepleiere å gjøre, og iallefall ikke den eneste psykiatriske sykepleieren i kommunen. Grunnen er at kjemien stemmer ikke i det hele tatt. Hun er beskjeden, sjelver når hun står foran meg uten at jeg noen gang har sagt noe stygt eller truet henne på noen som helst måte. Jeg orker bare ikke ta meg sammen og måtte jatte av hensyn til dette usikre og beskjedne vesenet når jeg er i dårlig form. Den forrige personen som var i stillingen hennes har jeg heller ingen gode minner om. Jeg holdt på å dø av sult og vedkommende lukket ørene og latet som jeg ikke eksisterte til jeg ble innlagt med hjerteflimmer. Da lovte hun å be om unskyldning og forklarte at det bare ble for vanskelig å vite hva hun skulle gjøre.

Planen er at den psykiatriske sykepleieeren skal komme med medisiner hver dag. Men allerede første dag som er i morgen krasjer den planen, da jeg begynner på jobb igjen og hun jobber samtidig som meg og aldri kveld eller helg.

Jeg ble henvist til psykiatrisk rehabiliteringsteam, men nå blir det tilbudet (som jeg har mye større tro på) satt på vent fordi jeg skal ha flere i hjemkommunen min, i stedetfor hjelper fra byen som ligger en times reise unna.

Jeg synes det etter så mange år er mer viktig at en begynner å tenke kvalitet i stedenfor nærhet. AAaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

Det er også undøvendig at jeg skal få medisiner hver dag. Det er ingen som ser at jeg tar dem og jeg har ikke hukommelsesproblemer heller.

Så er det medisinene... Jeg startet på zyprexa og remeron. Det er tre uker siden psykosen min forduftet, og jeg fikk i forrige uke beskjed om at jeg trengte bare å ta dem en uke til. Men i dag fikk jeg kontrabeskjed med fastlegen. "Du skal ta dem. Det er jeg som bestemmer".

Grunnen til at jeg vil slutte med dem, er fordi jeg har konstant ulvehunger, svimler som jeg har 2 i promille og blir stiv og støl, spesielt i fingrene.

Jeg får ikke noe ærlig svar på hvor lenge jeg skal ta dem, bare at det er tidsavgrenset. Noen som har peiling? Psykosen jeg fikk var min første og forhåpentligvis aller siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Etter førstegangs psykose skal en bruke antpsykotisk medisin i et år. Det trenger ikke være Zyprexa :-)

Vær vennnlig å si det høyt til alle, politikere, helsebyråkrater, pasientorganisasjoner: Det viktige er kvalitet - ikke nærhet!.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rozella28

Etter førstegangs psykose skal en bruke antpsykotisk medisin i et år. Det trenger ikke være Zyprexa :-)

Vær vennnlig å si det høyt til alle, politikere, helsebyråkrater, pasientorganisasjoner: Det viktige er kvalitet - ikke nærhet!.

Endelig et fornuftig svar. Takker. Ingen som har sagt til meg at jeg trenger å bruke dem et helt år. Vil be om medisinbytte neste time med fastlegen. Noen forslag til hva jeg kan bruke ellers som ikke gjør meg så stiv og sulten?

Merket det var enkelte studer på jobb jeg mistet konsentrasjonen og måtte gå ut for å samle hodet igjen. Greide ikke skrive. Så var det en viktig beskjed jeg glemte å følge opp :- /

Jobber med koordninering på et kontor og stortrives med dette og kollegaene mine. Og i helgen var jeg så dum at jeg har tatt på meg å passe to elleveåringer fram til søndag. Kan jeg bli verre igjen av stress og jag, selv om jeg har det morro?

Er fortsatt var på lyder også....:- / Enbil som står på tomgang utenfor irriterer meg grenseløst.

Skal prøve å stille følgende spørsmål til legen som sier han bestemmer: Er det ikke bedre å finne en psykiater med kompetanse enn en beskjeden sykepleier? Men byen jeg hører til er ikke så stor den heller... så vet ikke om det er så mye å dra fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Endelig et fornuftig svar. Takker. Ingen som har sagt til meg at jeg trenger å bruke dem et helt år. Vil be om medisinbytte neste time med fastlegen. Noen forslag til hva jeg kan bruke ellers som ikke gjør meg så stiv og sulten?

Merket det var enkelte studer på jobb jeg mistet konsentrasjonen og måtte gå ut for å samle hodet igjen. Greide ikke skrive. Så var det en viktig beskjed jeg glemte å følge opp :- /

Jobber med koordninering på et kontor og stortrives med dette og kollegaene mine. Og i helgen var jeg så dum at jeg har tatt på meg å passe to elleveåringer fram til søndag. Kan jeg bli verre igjen av stress og jag, selv om jeg har det morro?

Er fortsatt var på lyder også....:- / Enbil som står på tomgang utenfor irriterer meg grenseløst.

Skal prøve å stille følgende spørsmål til legen som sier han bestemmer: Er det ikke bedre å finne en psykiater med kompetanse enn en beskjeden sykepleier? Men byen jeg hører til er ikke så stor den heller... så vet ikke om det er så mye å dra fram.

Nesten alt vil være bedre i forhold til sultfølelse. I forhold till stivhet må diu kanskje prøve deg frem. Seroquel og Risperdal kan være gode alternativer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...