Gå til innhold

hvor lenge er det rimelig å vente på epikrise`?


Gjest bipjente 28

Anbefalte innlegg

Gjest bipjente 28

Jeg avsluttet behandlingen i slutten av Juni. Har ennå ikke fått noen epikrise. Min nye behandler er avhengig av den for å vurdere hva slags videre behandling jeg skal få.

Går det fortere om jeg henter den personlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bipjente 28

Be ny behandler til å ringe og purre. Det hjelper neppe å møte opp, den er neppe ferdigskrevet.

Hun har allerede purret. Nå er jeg lei av å vente og vil ha epikrisen. Kan jeg alternativt bare skrive noe å få dem til å underskrive ? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har allerede purret. Nå er jeg lei av å vente og vil ha epikrisen. Kan jeg alternativt bare skrive noe å få dem til å underskrive ? ;)

Epikrisen skal skrives og sendes innen 7 dager. Ville snakket med lederen til vedkommende. Meldt det til fylkesmannen hvis var privat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bipjente 28

Epikrisen skal skrives og sendes innen 7 dager. Ville snakket med lederen til vedkommende. Meldt det til fylkesmannen hvis var privat.

''Epikrisen skal skrives og sendes innen 7 dager. Ville snakket med lederen til vedkommende. Meldt det til fylkesmannen hvis var privat''

Er det noen instanser som forholder seg til den regelen? Skjer det noe hvis det går over tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

''Epikrisen skal skrives og sendes innen 7 dager. Ville snakket med lederen til vedkommende. Meldt det til fylkesmannen hvis var privat''

Er det noen instanser som forholder seg til den regelen? Skjer det noe hvis det går over tiden?

Det er et nasjonalt krav at minst 80% av epikrisene skal ut innen 7 dager. Vår avdeling ligger stadig over 90%.

De resterende skal ut uten rimelig forsinkelse. Det bør aldri gå over tre uker.

Skriv brev til den øverste lederen (adm dir) med kopi til Fylkeslegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Epikrisen skal skrives og sendes innen 7 dager. Ville snakket med lederen til vedkommende. Meldt det til fylkesmannen hvis var privat''

Er det noen instanser som forholder seg til den regelen? Skjer det noe hvis det går over tiden?

Det er kvalitetsindikator og helseforetakene får pepper når epikrisetiden er under 80%. Altså at 80% av epikrisene skal være sendt ut innen 7 dager. Jobber man privat for NAV og Raskere tilbake, er det samme frist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bipjente 28

Det er et nasjonalt krav at minst 80% av epikrisene skal ut innen 7 dager. Vår avdeling ligger stadig over 90%.

De resterende skal ut uten rimelig forsinkelse. Det bør aldri gå over tre uker.

Skriv brev til den øverste lederen (adm dir) med kopi til Fylkeslegen.

Er det det at de har så forferdelig mye å gjøre at epikrisene ikke kommer innen tiden, eller nedprioriteres de? Eller er det så utrolig kjedelig at de kvier seg for å gjøre det? jeg lurer også på hvordan de husker pasientene når de skriver det så lenge etterpå.

Det er ikke første gangen jeg har måttet vente lenge på epikriser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det det at de har så forferdelig mye å gjøre at epikrisene ikke kommer innen tiden, eller nedprioriteres de? Eller er det så utrolig kjedelig at de kvier seg for å gjøre det? jeg lurer også på hvordan de husker pasientene når de skriver det så lenge etterpå.

Det er ikke første gangen jeg har måttet vente lenge på epikriser.

De skriver jo journal som de kan gå tilbake å se i. Og de har vel en plan i hodet når de driver behandling av deg, som ikke glemmes ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Er det det at de har så forferdelig mye å gjøre at epikrisene ikke kommer innen tiden, eller nedprioriteres de? Eller er det så utrolig kjedelig at de kvier seg for å gjøre det? jeg lurer også på hvordan de husker pasientene når de skriver det så lenge etterpå.

Det er ikke første gangen jeg har måttet vente lenge på epikriser.

Det er en feilprioritering av arbeidet. Det er mindre arbeid med en epikrise om den skrives umiddelbart.

...., men det er kjedelig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...