Gå til innhold

Forkjølelse


Gjest Atten og et halvt

Anbefalte innlegg

Gjest Atten og et halvt

Jeg er en ung jente med et bra immunforsvar. Alle blodprøver fine hos legen. Da lurer jeg på hvorfor jeg så ofte blir forkjølet,"alle" slike virus biter på meg? Nå er det sjette gangen siden mai at jeg at jeg er dårlig. Og seks til sju ganger i året har vært vanlig i mange år. Er det slik at noen er ekstra mottakelige for forkjølelsevirus? Spiser normalt, med unntak av altfor lite frukt og grønt.Tar omega tre og noen antioksidant tabletter.

Er det noe jeg kan gjøre for å bli bedre? Blir så masse sykefravær, pluss at det er slitsomt.

Satser på at jeg slipper unna svineinfluensaen i hvertfall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At du blir så lett forkjølet betyr jo at du "IKKE" har et så godt immunforsvar. Desverre. Dette er ikke noe som, så lett kan måles ved blodprøver.

Det du ihvertfall må sørge for er å holde deg unna faktorer som senker immunforsvaret, som feks lite søvn, alkohol, røyk, kulde, fuktighet, lite frukt og grønnsaker.

Det er også svært vanlig at de som er litt syke ofte, som ved forkjølelse, ikke så lett blir ordentlig syke med feber og total utmattelse. For hver gang du er syk opparbeider kroppen seg dessuten resistens for nye bakterier og virus og totalt sett vil immunforsvaret ditt bli styrket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...