Gå til innhold

søvnproblemer


Gjest thie

Anbefalte innlegg

hei! jeg er en aktiv jente på 21 år, som har søvnproblemer og aner ikke helt hva det skyldes. for 2 år siden jobbet jeg på fabrikk, som er høy fysisk arbeid. i 24 timer nattskift, i helgene, og ellers gikk jeg på skole 21 timer i uka. etter en stund, så ble jeg depresiv og eks kjæresten min dro meg psykisk ned. resultatet ble at jeg fikk angst og gikk grosalt ned i vekt. heldigvis kom jeg med ut av dette. og jeg har fått en ny jobb i barnehage, som ikke krever så mye fysisk arbeid, selvom jeg faktisk likte det veldig godt. og jeg trener 5-6 ganger i uka. 1-2 timer. problemet mitt er at jeg føler jeg er urolig i kroppen hele tiden, og at jeg aldri blir sliten uansett hvor mye jeg presser meg selv, og sliter med og få sove. og føler jeg har så stort overskudd at jeg kunne ha trenet 2 timer ekstra. etter å ha jobbet 8 timer og trent 1 og halv time fra før. hva tror du dette skyldes?? for jeg føler dette blir ganske slitsomt og frustrerende psykisk, for jeg føler ikke kroppen min fungerer som den skal lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Du beskriver en kombinasjon av uro i kroppen, søvnvansker og følelse av mye energi. Det kan være flere årsaker til dette, både av fysisk og psykisk karakter. På den fysiske siden er det særlig overproduksjon av stoffskiftehormoner som kan gi slike symptomer og det kan enkelt måles ved blodprøver hos fastlegen. Flere psykiske tilstander kan også gi forøket energinivå, uro, søvnløshet og hyperaktivitet. For å få nærmere avklaring på dette kan det være nødvendig med noen samtaler hos psykolog eller psykiater

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...