Gå til innhold

Trenger råd av dere.


Gjest Irritert på henne

Anbefalte innlegg

Gjest Irritert på henne

Har oppdaget at min bror er slaven til sin samboer,hun ligger på sofaen hele dagen og kommanderer. Hun er gravid og skylder på det,humørsvingningene og vondt i bekkenet...derfor klarer hun ingenting. Han gjør alt i huset,springer på butikken flere ganger for dagen siden hun får intense lyster,på sjokolade og andre søte ting. Hun ligger i sofaen i nattklær og er sur og tverr,går i de samme nattklærne i flere dager og er skitten. Har vært gravid jeg også,man er ikke syk selv om man er gravid,en klarer fint å gjøre husarbeid og andre ting da. Hun har også CP,jeg tror også det er noe psykisk.

Hun påstår at når barnet kommer,da blir ting bedre. Hun skal ta seg av barnet og gå ut på tur. Hun er veldig stor nå, men det er enda noen mnd igjen før barnet kommer. Min bror tror det er slik det skal være,men hun låg på sofaen og kommanderte før hun le gravid også. Ser at han er sliten,han har diabetes og isjas. Er bekymret for hvordan det skal gå når barnet kommer,er det noe jeg kan gjøre?

Har bedt broren min å sette foten ned,men han sier han har det fint,lett å se på hele han at han sliter. Ser at det er et destruktivt forhold. Hun har barn fra før som bor hos sin far,er sjokkert over måten hun er med barna sine,mye grovt snakk. Mine barn reagerer på det også,og nå liker de henne mindre og mindre. Hun er stygg med onkel sier de. Før hun traff min bror gikk hun til psykolog og tok medisiner,har også prøvd på selvmord. Hun svinger enormt,utad kan hun være utrolig glad og ler av alt,for neste dag å være sur og tverr. Meget ustabil. Hva kan det være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke hva det kan være.

Og jeg tror ikke det er noe du kan gjøre, bortsett fra å være på tilbudsiden i forhold til din bror. Han er et voksent menneske og må ta sine egne valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Irritert på henne

Jeg vet ikke hva det kan være.

Og jeg tror ikke det er noe du kan gjøre, bortsett fra å være på tilbudsiden i forhold til din bror. Han er et voksent menneske og må ta sine egne valg.

Du har rett i det,han er voksen og må ta sine egne valg. Liker henne mindre og mindre jeg også,og jeg skal være med på fødselen. Likte henne tidligere,synes synd på henne når hun fortalte om hvor vondt hun hadde hatt det. Men nå har hun begynt å li negativ mot mine barn også,og sier mye rart til dem. Hadde også sagt at de fikk tilatelse av henne til ting,måtte ikke bry seg om det jeg sa. Da gikk hun over streken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett i det,han er voksen og må ta sine egne valg. Liker henne mindre og mindre jeg også,og jeg skal være med på fødselen. Likte henne tidligere,synes synd på henne når hun fortalte om hvor vondt hun hadde hatt det. Men nå har hun begynt å li negativ mot mine barn også,og sier mye rart til dem. Hadde også sagt at de fikk tilatelse av henne til ting,måtte ikke bry seg om det jeg sa. Da gikk hun over streken.

Du får sette ned foten i forhold til det som direkte påvirker deg og dine barn. Det er ingen grunn til å bite slikt i seg. Men ta det opp med henne, ikke med broren din. Ingen grunn til å øke hans bekymringer/belastning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Din bror er viksen og har lov til å gjøre sine egne dårlige valg. Han må også ta konsekvensene av det.

Det du kan gjøre, er å beskytte dine egne barn og deg selv mot negativ påvirkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Irritert på henne

Kan også legge til at han i sist uke kollapset og havnet på sykehuset,blodsukkeret var skyhøyt og det er det fremdeles. De ville ha han på sykehuset men han måtte hjem,må jo passe på sin gravide samboer. Jeg tror han kommer til å havne på sykehuset igjen,og da sitter hun der alene...uten å klare seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Irritert på henne

Din bror er viksen og har lov til å gjøre sine egne dårlige valg. Han må også ta konsekvensene av det.

Det du kan gjøre, er å beskytte dine egne barn og deg selv mot negativ påvirkning.

Får gjøre det,er sikkert bare dumt å blande seg inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Irritert på henne

Du får sette ned foten i forhold til det som direkte påvirker deg og dine barn. Det er ingen grunn til å bite slikt i seg. Men ta det opp med henne, ikke med broren din. Ingen grunn til å øke hans bekymringer/belastning.

Heldigvis bor vi ikke i nærheten av dem,så det er godt at vi kan begrense kontakten med henne. Får bare la dem leve det livet da,men er bekymret for barnet som skal komme. Får vente å se hvordan det går,men har lest at barnet påvirkes av moren selv i magen. Men jeg får la være å stikke nesen min, plasser den ikke skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...