Gå til innhold

Blødning et par dager etter mens


Gjest Hiroshima

Anbefalte innlegg

Gjest Hiroshima

Har vanligvis svært regelmessig menstruasjon.

Hadde sex uten prevensjon 3 dager etter mensen. Nå 5 dager senere har jeg blødd bittelitt både i går og i dag.

Hva kan dette skyldes? Har aldri skjedd meg før. Kan jeg virkelig være gravid? Trodde nesten ikke det skulle være mulig bare et par dager etter mens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ulvinnen

Hvor lang mens har du da? Eggløsning er normalt 14 dager før du får mens. Har du en vanlig syklus på 28 dager, så betyr det at du får mens på dag 14 etter 1. dag i forrige mens. Har du en syklus på bare 24 dager, så får du mensen på dag 10.

Hvis du da har en mens på 5 dager, og hadde sex tre dager etter det, har du kommet helt til dag 8. Sædseller kan leve et-to døgn, så da kan det være levende sædseller til å befrukte egget ved dag ti.

"Sikre perioder" er særdeles lite sikre. Både fordi det er lett gjort å telle feil når eggløsninger er, og at egglønsingen kan flytte seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hiroshima

Hvor lang mens har du da? Eggløsning er normalt 14 dager før du får mens. Har du en vanlig syklus på 28 dager, så betyr det at du får mens på dag 14 etter 1. dag i forrige mens. Har du en syklus på bare 24 dager, så får du mensen på dag 10.

Hvis du da har en mens på 5 dager, og hadde sex tre dager etter det, har du kommet helt til dag 8. Sædseller kan leve et-to døgn, så da kan det være levende sædseller til å befrukte egget ved dag ti.

"Sikre perioder" er særdeles lite sikre. Både fordi det er lett gjort å telle feil når eggløsninger er, og at egglønsingen kan flytte seg.

Jeg har alltid brukt den "sikre perioden" som prevensjonsmiddel, nettopp fordi jeg er så regelmessig og aldri har trengt å la meg forvirre av mellomblødninger. Vet at sædceller kan overleve opptil 4 dager, så den er inkl beregningen.

Jeg er også 100% innstilt på å beholde dersom jeg allikevel skulle bli uplanlagt gravid. Såpass ansvar tar jeg når jeg velger en såpass usikker prevensjonsmetode. Ser ikke på abort som prevensjonsmiddel.

Satser allikevel på at det er blødning ifm eggløsning som Lillemus sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hiroshima

Høres ut som du har en eggløsningsblødning synes jeg. Noen blør noen dråper i forbindelse med eggløsningen.

Det kan nok stemme. Har ikke hatt eggløsningsblod før tror jeg, men det er ihvertfall snakk om veldig lite og utblandet brunt blod. Ikke typisk mensblod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Jeg har alltid brukt den "sikre perioden" som prevensjonsmiddel, nettopp fordi jeg er så regelmessig og aldri har trengt å la meg forvirre av mellomblødninger. Vet at sædceller kan overleve opptil 4 dager, så den er inkl beregningen.

Jeg er også 100% innstilt på å beholde dersom jeg allikevel skulle bli uplanlagt gravid. Såpass ansvar tar jeg når jeg velger en såpass usikker prevensjonsmetode. Ser ikke på abort som prevensjonsmiddel.

Satser allikevel på at det er blødning ifm eggløsning som Lillemus sier.

Jeg bruker "sikre perioder" som prevensjon selv, så innlegget mitt var ikke ment som noen pekefinger. Det virket bare som om du ikke var sikker på hvordan man skulle telle dagene.

Jeg har sett før at noen tror at man ikke kan bli gravid så lenge man har mens, uten å ta med i beregningen hvor lang mens man har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ulvinnen

Det kan nok stemme. Har ikke hatt eggløsningsblod før tror jeg, men det er ihvertfall snakk om veldig lite og utblandet brunt blod. Ikke typisk mensblod.

Det kan også være festeblødning, altså i forbindelse med at et befruktet egg fester seg i livmoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hiroshima

Jeg bruker "sikre perioder" som prevensjon selv, så innlegget mitt var ikke ment som noen pekefinger. Det virket bare som om du ikke var sikker på hvordan man skulle telle dagene.

Jeg har sett før at noen tror at man ikke kan bli gravid så lenge man har mens, uten å ta med i beregningen hvor lang mens man har.

Jeg har mens i ca 4 dager. Denne gangen hadde jeg sex tre dager senere og blødde 5 dager etter dette. Altså ca 12 dager etter 1. dags mens. Det er altså mye sannsynlig at dette er en eggløsnings blødning som Lillemus sier.

Litt av en slitsom prevensjonsmetode vi har valgt oss. Altfor mye tankearbeid. Men verken p-piller eller spiral er gode alternativ for meg pga bivirkninger. Bruker kondom i usikre perioder. Tenker derimot å skaffe meg en eggløsningsmåler etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Jeg har mens i ca 4 dager. Denne gangen hadde jeg sex tre dager senere og blødde 5 dager etter dette. Altså ca 12 dager etter 1. dags mens. Det er altså mye sannsynlig at dette er en eggløsnings blødning som Lillemus sier.

Litt av en slitsom prevensjonsmetode vi har valgt oss. Altfor mye tankearbeid. Men verken p-piller eller spiral er gode alternativ for meg pga bivirkninger. Bruker kondom i usikre perioder. Tenker derimot å skaffe meg en eggløsningsmåler etterhvert.

Jeg kjører samme modell: kondom i usikre perioder fordi jeg ikke tåler hormonprevensjon.

Har du vurdert pessar? Jeg var fornøyd med det den perioden jeg brukte det, men nå frister det meg ikke lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...