Gå til innhold

Er friske folk flinkere til å gi blaffen?


Gjest athos

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om folk som har det noenlunde harmonisk med seg selv har en bedre evne enn andre til å ikke la problemene ta helt overhånd?

At man har et slags likegyldighetsperspektiv på problemene sine?

Og at man av den grunn klarer å løse de problemene som oppstår på en bedre måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer jo an på hva den som sliter har problemer med.

Men en del "friske" har ofte bedre affektregulering ja. Det tror jeg bestemt- det vil si at man tar hensyn til det man opplever og føler, men handler mer adekvat i forhold til dem enn en som lar seg enten overvelde/eller ikke forholder seg til det en føler.

Det betyr ikke at man ikke tar hensyn til følelsene sine, bare at det ikke tar helt overhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du har fått et meget godt svar av sjøbris.

Jeg vil kun legge til at "friske" oftere har bedre evne til å gradere problemer, prioritere og ha en adekvat grad av bekymring i forhold til problemets reelle størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gul dame

Jeg er nok en av dem som har vært både "frisk" og "syk". Jeg kan skrive under det som har vært skrevet her under. Jeg vet ikke når jeg var hva så jeg liker ikke å definere noen bestemte perioder, men jeg vet at jeg har mer å stille opp med nå enn bare følelsene mine. Jeg har opplevd å være så nedkjørt eller så langt nede at fornuften var ikke tilstede, bare følelsene. Jeg greier å ta fornuften i bruk og resonnere over problemene nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...