Gå til innhold

Blodprøve for å stadfeste svineinfluensa?


Gjest mommabobba

Anbefalte innlegg

Gjest mommabobba

Har en toåring som har hatt høy feber, slapphet og litt hoste siden lørdag. Hvis dette er svineinfluensa så trenger hun ikke vaksine. Men får jeg tatt en blodprøve av henne for å finne ut av dette etter sykdommen er ferdig rast?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, ikke med mindre hun er i en spesiell risikogruppe eller det er andre spesielle hensyn som må taes. Så svaret er nok nei. Det er ikke kapasitet til å analysere prøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

De påstår at man ikke kan påvise svineinfluensa i ettertid. Jeg synes dette er helt merkelig, all den tid kroppen danner antistoffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom hjem fra utlandet i sommer dritsyk, havnet på sykehus og måtte ta svineinfluensatesten to ganger. Den foregår slik: En lege med munnbind kom inn og stakk en myk nål langt oppi nesen. Det var smertefullt og så ubehagelig at jeg skubbet vekk legen og prøvde å rive meg løs. Ikke noe å anbefale.

Ved testing hentes det prøver fra slimhinnen i nesegangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De påstår at man ikke kan påvise svineinfluensa i ettertid. Jeg synes dette er helt merkelig, all den tid kroppen danner antistoffer.

Det menes vel at de ikke har gode nok tester for det enda. Det tar tid å utvikle sånt. Og kapasitet til å teste noen hundretusen pasienter på et par uker er nok ganske uoppnåelig også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Niccola

Det menes vel at de ikke har gode nok tester for det enda. Det tar tid å utvikle sånt. Og kapasitet til å teste noen hundretusen pasienter på et par uker er nok ganske uoppnåelig også....

Sant nok, men for å få et ekte bilde av sydommens utbredelse vil jeg tro det er viktig å ta slike tester i ettertid. Så vi får håpe de kommer i gang med det snart. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...